דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

תאונות בענף הבניין / הסטטיסטיקה לא משקרת: 27 מתוך 30 אתרי בנייה שנבדקו - נסגרו

פיגומים לא תקינים, היעדר מנהלי עבודה וליקויי בטיחות מהותיים: במבצע של מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה באשדוד ובמודיעין נסגרו כמעט כל האתרים שנבדקו

מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)
מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה יצאו לפעילות אכיפה משולבת בערים מודיעין ואשדוד. במסגרת הפעילות נסגרו בצווי בטיחות מיידיים 27 מתוך 30 אתרים שנבדקו בשל עבירות על חוקי הבטיחות.

"שכונת נופים" במודיעין הודממה כולה, לאחר שמפקחי הבטיחות סגרו 15 אתרי בנייה מתוך 15 שנבדקו עקב ליקוי בטיחות מהותיים. האתרים שנבדקו בשכונה, עבדו בניגוד להוראות הבטיחות ובביקורת נמצאו עשרות הפרות שמסכנות את העובדים באתר ואף את הסביבה הציבורית מסביב לאתר. בין היתר נמצאו באתרים: גידורים חסרים בפתחים ובמרפסות, פיגומים שאינם תקינים, חוסר בציוד מגן אישי, ליקוי חשמל מסכני חיים ועוד.

מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)
מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)

בשני אתרים של חברת מליבו בשכונה לא נכח מנהל עבודה במקום על אף שהתבצעו באתר פעולות בנייה מורכבות ומסוכנות. האחד שהה בחופשה ברומניה והשני היה 'ביום כיף'.

צווי בטיחות (הפסקת עבודה עד לתיקון הליקויים) הוטלו באתרי הבנייה של החברות הבאות: דונה, שפיר הנדסה, רז ושחף יזמות בע"מ, אסף גולן חברה לבנייה בע"מ, שדות הנגב, פסגת האחדות, מירון בניין בע"מ, ארזי הנגב, מליבו, תאופיק זידאן ואלרוואבי.

באשדוד, סגרו מפקחי הבטיחות 12 אתרים מתוך 15 אתרים שנבדקו. האתרים נסגרו בצווי בטיחות עד לתיקון הליקויים. בין הליקוים שנמצאו: חוסר בגידור בטיחות בגובה, פיגומים לא תקינים, חוסר בציוד מגן אישי, ליקוי חשמל מסכני חיים, אין מנהלי עבודה באתר. גם באשדוד לא נמצאו ממוני בטיחות באתרי הבנייה ואחד מהתנאים להשבת האתרים לפעולה הינם – מינוי ממונה בטיחות. בנוסף על סגירת האתרים, מ"מ מפקח העבודה הראשי, אריק שמילוביץ', זימן בעלי תפקידים בחברות המפעילות את האתרים, לבירור אודות הליקוים שנמצאו.

על מנת שאתרי הבנייה יחזרו לעבודה שוטפת, חייב מינהל הבטיחות את הקבלנים ביישום הוראת הבטיחות שנכנסה לתוקפה בחודש האחרון, המחייבת מינוי עוזר בטיחות למנהל העבודה בכל אתר ששטחו גדול מ- 1000 מ"ר ומבנהו מתנשא מעל 7 קומות, וזאת מאחר שבאף אתר בנייה שנבדק לא נמצא עוזר בטיחות ורמת הבטיחות באתרים הייתה ירודה ומסכנת חיים. מינוי עוזרי הבטיחות נדרש, על מנת לסייע בתיקון הליקויים באופן מיידי וסיוע למבצע הבנייה ולמנהל העבודה באתרים בהם רמת הבטיחות טעונה שיפור, בהסדרת ניהול הבטיחות באתר, ושמירה על חיי אדם בעת פעולות הבנייה.

מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)
מבצע אכיפה של משרד העבודה והרווחה (באדיבות משרד העבודה והרווחה)

הקבלנים שאתריהם נסגרו באשדוד הם: א. ישראלי חברה לבניין, ירון צור, יחיאל אבו חברה לבניין בע"מ, ישן פרויקטים ואחזקות, אוצר שלי השקעות, וגה קסה בע"מ, ליילה עבודות בניין ושיפוצים בע"מ, וויליאפ השקעות בע"מ, האחים דוניץ בע"מ, י.לרר הנדסה בע"מ וא.ד אשר זגורי בנייה בע"מ.

המידע אודות הקבלנים המפרים הועבר גם לרשם הקבלנים במשרד השיכון על מנת להמשיך את הטיפול. "מבצעי האכיפה הממוקדים שמינהל הבטיחות מוביל, יחד עם רגולטורים נוספים, נועדו להגביר את האכיפה בשטח ולמנוע עבודה מסכנת חיים באתרי בנייה של יזמים וקבלנים רשלנים" מסר אריק שמילוביץ', מפקח עבודה ראשי בפועל בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה. "רמת הבטיחות הלקויה שאנו מוצאים באתרי בנייה, מחייבת אותנו לפעול בכוחות משולבים, ובכלים נוספים כדי להביא לשינוי המיוחל. עלינו לנהל את המערכה הזו יחד עם גורמים נוספים כמו הרשויות המקומיות, שאחראיות על הבטיחות במרחב הציבורי בשטחן, לכן נמשיך לדרוש מעורבותן והפעלת סמכותן. בשנה החולפת, מפקחי מינהל הבטיחות הכפילו את מתן צווי הבטיחות באתרים מסכני חיים ברחבי הארץ כדי למנוע תאונות נוספות. נמשיך לפעול ביד חזקה כלפי כל מי שמזלזל בחיי אדם ומפקיר את הפועלים לגורלם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!