דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הרווחה והשירותים החברתיים

קיצוץ רוחבי / "החלשים ביותר ישלמו": במשרד הרווחה מתריעים מפני השלכות הקיצוץ

חרף התנגדותו של השר חיים כץ (הליכוד) לקיצוץ הרוחבי שאושר הבוקר בישיבת הממשלה, נפגע משרדו ובשל כך השירותים אותם הוא אמור לספק לאוכלוסיות המוחלשות | "יש להחריג את עובדי המשרד לאלתר ולאפשר להם לעשות את עבודתם ולעזור לחסרי ישע ללא הגבלות, 24 שעות ביממה", דורשת יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה מזל גולן

מחאת העובדים הסוציאליים באזור עזריאלי 13 לדצמבר 2018 (צילום: איגוד העו"סים)
מחאת העובדים הסוציאליים באזור עזריאלי 13 לדצמבר 2018 (צילום: איגוד העו"סים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הבוקר (שני) את תכנית הקיצוץ רוחבי של 1.2 מיליארד שקל שגיבש משרד האוצר, בטענה שמדובר בצורך לממן פרויקט ביטחוני וסבסוד הצהרונים לגיל הרך. הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה יביא לפגיעה דרמטית באוכלוסיות הרווחה, ובניגוד לשנים קודמות, החליט משרד האוצר שלא להחריג את משרד העבודה והרווחה בשונה מעובדי משרד הבריאות ומס ההכנסה, כך טוענים במשרד.

מדובר בקיצוץ רוחבי בשעות הנוספות והכוננויות לעובדים בכלל משרדי הממשלה, ועובדי הרווחה הופתעו לגלות כי לא יוחרגו השנה, בניגוד לשנים קודמות. לדברי גורמים במשרד השירותים הזמינים שיפגעו באופן ישיר כתוצאה מהקיצוץ בשעות העבודה הם:
חקירות ילדים וחקירות מיוחדות במקרים של אלימות מינית והתעללות; מעונות השירות למפגר הפועלים במתכונת בית חולים עבור אוכלוסיית חסרי הישע; מעונות חסות הנוער הפועלים בכל שעות היממה עבור בני נוער בסיכון; יחידות הסיוע ליד בתי המשפט אליהן מגיעים בני זוג בהליכי גירושין; שירותי המבחן למבוגרים ולנוער ובנוסף מערך הפיקוח של משרד הרווחה, אשר אמון על פיקוח על מסגרות חוץ ביתיות יפגע ויתקשה לתת את המענה וההגנה  על חסרי הישע.

שר הרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר הרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

לצד התנגדותו של השר כץ לקיצוץ והביקורת שהשמיע על האוצר, יו"ר ועד עובדי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מזל גולן תקפה את ההחלטה על הקיצוץ: "כ-2 מיליון אזרחים זקוקים לשירות שלנו יום-יום, האנשים החלשים ביותר. לא יעלה על הדעת שדווקא הם אלה שישלמו את מחיר הקיצוצים" כתבה גולן במכתב. "שנים רבות שמצבו של המשרד עגום והעובדים עושים עבודת קודש במחסור מתמיד של תקנים ותנאי שכר מחפירים. במשך השנים הוחרגו עובדי המשרד ומצער לגלות שסכסוך בין משרד האוצר לרווחה הופך את העובדים לבני ערובה בידי אגף התקציבים. יש להחריג את עובדי המשרד לאלתר ולאפשר להם לעשות את עבודתם ולעזור לחסרי ישע ללא הגבלות, 24 שעות ביממה. אני קוראת לשר האוצר להתערב באופן אישי בהחלטה כמי שמניף את הדגל החברתי ומכיר את עבודת המשרד ואת האוכלוסיה אותה הוא משרת."

מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה והשירותים החברתיים (ללא קרדיט)
מזל גולן, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה והשירותים החברתיים (ללא קרדיט)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!