בתום דיון סוער במיוחד, הצביעה היום (שלישי) ועדת הכספים הזמנית, פה אחד, על מתווה סמוטריץ להארכת הפעילות בשדה דב, ופנתה לראש הממשלה בבקשה שיאשר אותו אף הוא.
במסגרת הצעתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', יחוּקק בהליך בזק חוק במסגרתו תידחה סגירת שדה התעופה בכשלוש שנים. במהלך שנים אלה, יימשכו הליכי התכנון על השטח, כך שלמעשה בעלי הקרקע לא ייפגעו ובמקביל משרד התחבורה יקדם מספר מהלכים שישפרו את החלופה של טרמינל 1 בנתב"ג. בין היתר משרד התחבורה ייזום חיבור ישיר מהטרמינל לכביש 40, ויספק שירותי שאטלים ישירות מכבש המטוס לתוך העיר.
סמוטריץ' פרש בפני חברי הוועדה את המתווה שבנה יחד עם אנשי משרד התחבורה בימים האחרונים, ואמר כי "למיטב שיפוטי הדל, וגם לפי הבדיקות שעשיתי בימים האחרונים במשרד, אסטרטגית לא נכון לסגור את שדה דב. אבל אנחנו לא שם. הרכבת הזו כבר יצאה מהתחנה ואת הנעשה אין להשיב".
השר סיכם את דבריו בכך שההחלטה נמצאת כרגע בידי ראש הממשלה. "אם ראש הממשלה יחליט אחרת" הסביר, "משרד התחבורה ערוך להחלטה שלו ויעשה הכל כדי לצמצם את הפגיעה".
בהמשך הדיון עלתה בעיית הפעלת השדה במידה ומתקבלת החלטה לדחות את סגירתו. מצד אחד מנכ"ל משרד הביטחון טען כי אין ביכולתו להמשיך את הפעלת השדה באמצעות חיילים, ומצד שני נציג רשות שדות התעופה טען כי איזרוח מגדל הפיקוח ייקח כשנה. על כך השיבו חברי הכנסת ושר התחבורה כי הם מאמינים שצה"ל יוכל לעמוד במשימה באם תוטל עליו.
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, זעם על מה שתיאר כציניות שבה נציגי הממשלה מוכנים להתייחס לפגיעה אנושה בעיר של 65 אלף תושבים, ולזלזול במצבם של תושבי אילת חולי הסרטן הנזקקים לטיפול רפואי. התרגשותו של הלוי גברה עליו והוא עצר את דיבורו באמצע.
במהלך הישיבה התרעם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מספר פעמים, על כך שמשרדי המשפטים והביטחון לא העבירו את חוות הדעת שלהם באופן מסודר לוועדה. כתוצאה מכך, לא יכלה היועצת המשפטית של הוועדה להכין חוות דעת המתייחסת לעמדת היועמ"ש. במקביל לדיון במתווה סמוטריץ' עלו במהלך הדיון חלופות נוספות לפתרון המשבר, כאלו שלא מצריכות חקיקה אלא מסתמכות על החקיקה הקודמת שדחתה את פינוי שדה דב לפני פיזור הכנסת ה-20.