דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

עתיד שדה דב / ערי הפיתוח עם אילת: ישבתו ביום א' במחאה על סגירת שדה דב

בנסיון ללחוץ על ראש הממשלה הודיע פורום ערי הפיתוח על השבתת שירותים עירוניים החל מיום א' הקרוב, בנסיון לצרף למהלך ערים נוספות | "זו פגיעה בפריפריה כולה", אמר ראש עיריית דימונה ויו"ר הפורום בני ביטון

מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)
מסיבת עיתונאים נגד סגירת שדה דב (באדיבות דוברות עיריית תל אביב)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בצעד של סולידריות עם מאבקה של אילת הכריזו ראשי ערים כי יפתחו בשביתה ברשויות המקומיות ביום ראשון הקרוב, בניסיון אחרון למנוע את סגירת שדה דב. על השביתה הוחלט היום בפורום ערי הפיתוח של המרכז לשלטון מקומי בהובלת יו"ר הפורום, ראש עיריית דימונה, בני ביטון.

השביתה מגיעה בדקה התשעים של המאבק, אותו מנהל ראש עיריית אילת בשנה האחרונה. אם לא תתקבל החלטה לעצור את הפינוי עד ליום שני, אמור שדה דב להתפנות. השביתה שבה מאיימים ראשי הרשויות צפויה לכלול פינוי אשפה, רווחה, תרבות, צוותי עזר במערכות העירוניות ועוד. בעיריית אילת פועלים כדי לצרף את כל 257 ראשי הרשויות לשביתה, שבה תומכים גם יו"ר פורום המועצות האזוריות שי חג'ג', ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד.

נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)
נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)

ביטון אמר היום כי "לא נעשתה עבודה מקצועית עד כה בשאלת שדה דב, ולא הביאו את כלל הנתונים לראש הממשלה. אנחנו קוראים לו היום להפוך את ההחלטה. המפתחות בידיים שלו, זו פגיעה בפריפריה כולה ולא נאפשר זאת".

יש לציין כי ההודעה על התמיכה מצד הרשויות המקומיות במאבקה של אילת להמשך הפעלת שדה דב מגיעה כשהכדור נמצא בידיו של ראש הממשלה נתניהו. אתמול (רביעי) נפגש נתניהו עם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' שהציג מתווה לפתרון המשבר. על פי מתווה סמוטריץ' שדה דב ימשיך לפעול עוד שלוש שנים תוך כדי המשך הליכי התכנון בשטח ובמקביל יעוגנו זכויותיהם של בעלי הקרקע. בדיון גם נציגי אגף התקציבים, משרד הביטחון ומשרד המשפטים שהסתייגו מהצעתו של סמוטריץ'. ראש הממשלה ביקש לקחת לעצמו 24 שעות כדי להודיע על החלטתו, אך עד כה טרם יצאה מלשכתו הודעה האם הוא מוכן לקדם את מתווה החקיקה של סמוטריץ' או שהוא תומך בפינוי שדה דב ביום שני הקרוב.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי התייחס גם הוא לאפשרות ששדה דב יפונה ואמר כי "זו הפגיעה הקשה ביותר בעיר אילת בתולדותיה. בחישובי הכסף לא מתחשבים בנזק שיעשה לעיר והערכות אלו גוברות על הנזק שיעשה עם ביטול סגירת השדה. שדה דב הוא של כולם. סגירתו משמעותה שיתוק התעופה הפנים ארצית, פגיעה ביישובי הערבה וביישובים הצפוניים ופגיעה קשה בתיירות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!