דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל נשים 2019 / למרות כל ההתנגדויות, אז'ני לה סומר הפכה לכוכבת של נבחרת צרפת

גם אחרי שאמה כדורגלנית העבר נשבעה שלא תהיה לה בת שחקנית כדורגל, נראה היה שחיידק המשחק נדבק חזק באז'ני לה סומר

אז'ני לה סומר במדי נבחרת צרפת מול ברזיל, שמינית גמר מונדיאל  2019 (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
אז'ני לה סומר במדי נבחרת צרפת מול ברזיל, שמינית גמר מונדיאל 2019 (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנת 1982 בני הזוג קלודין ותיירי לה סומר עברו לפריז בעקבות העבודה החדשה של תיירי במשטרת פריז, ובאותה השנה החלה לשחק בקבוצת פריז סן ז'רמן בליגה החובבנית לנשים. קלודיין הייתה שחקנית כדורגל בליגות החובבניות של כדורגל הנשים בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80. כאשר נולדה בתה הבכורה, היא כבר חשבה שסיימה את תקופת הכדורגל שלה, אך החיידק המשיך לבעור בה עד שמצאה קבוצה קטנה שמשחקת בליגה השניה בצרפת. 

קלודין המשיכה לשחק בפ.ס.ז' עד שנכנסה שוב להריון והחליטה פעם נוספת לפרוש. בכדורגל הנשים של שנות ה-80 לא היה באמת סיכוי לקריירה וקלודין, כמו שאר השחקניות, בחרה לשחק רק מתוך אהבה אמיתית למשחק. היא המשיכה לשחק כדורגל חובבני, אך נשבעה לעצמה שהיא בחיים לא תיתן לאף מתשעת ילדיה, לרדוף אחרי החלום להפוך לשחקן או שחקנית כדורגל. 

רב ילדיה של קלודין הלכו בעקבות בקשת ליבה של אמם. כאשר בתה אז'ני החלה לשחק כדורגל, קלודין כמובן התנגדה. היא מספרת על כך בראיון לעיתון ה'גארדיאן': "בצעירותם שני ההורים שלי שיחקו כדורגל, אך כאשר רציתי להרשם לקבוצת כדורגל מקומית אימי סרבה לרשום אותי". קלודין מיד מסבירה: "זה לא שהתנגדתי לכך שהיא תשחק כדורגל. אני הייתי שחקנית כדורגל והכרתי מקרוב את האתגרים הצפויים לשחקנית מוכשרת כמוה. הספורט לא זכה להכרה בכלל, הייתי אומרת לה: 'אז'ני כדורגל זה כיף כילדה קטנה. את יכולה לשחק עם החברות שלך ולזכות בתחרויות ופרסים, אבל כשמתבגרים לא נשאר לנו מכדורגל שום דבר'". 

קלודין המשיכה לנסות לשכנע את אז'ני לשכוח מכדורגל ורשמה אותה לחוג ג'ודו מקומי. אז'ני אהבה את הספורט החדש ואפילו הפכה לאלופת המחוז שלה בצרפת, אך הילדה העקשנית סירבה לוותר על חלומה להפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית.

אז'ני הכישרונית לקחה את התשוקה שלה לכדורגל וניסתה למצוא לה מקום בעולם. בבית הספר הדתי בו היא למדה, אסרו עליה לשחק כדורגל ובפעם אחת שהיא נתפסה היא נענשה על כך. אמה סרבה לרשום אותה לקבוצת ילדות מקומית, אך אז'ני סרבה לקבל את מה שהחברה הכתיבה לה ורק חיפשה דרכים להגשים את חלומה. 

לבסוף אמה נכנעה ורשמה אותה לקבוצת ילדות מקומית בשם טרליסאק. בגיל 15 לה סומר הצטרפה לקבוצת הנערות של לוריאנט ובגיל 18 עברה שחקנית נבחרת הנערות הכישרונית, לאקדמיית הכדורגל הצרפתית קליירפונטיין, אותה עזבה בוגרת ובשלה, שנה מאוחר יותר. לה סומר התחילה את הקריירה שלה בקבוצת הנשים סטאד בריטשיין מהליגה הבכירה בצרפת. בעונה השלישית בקבוצה לה סומר כבשה 19 שערי ליגה וסיימה את העונה כמלכת השערים וכשחקנית העונה. 

בקבוצת הפאר הצרפתית ליון, החליטו בקיץ 2010 להחתים את שחקנית ההתקפה המצטיינת שהפכה מאז לאחת הכוכבות הכי גדולות של אלופת אירופה הבלתי ניתנת לעצירה. במדי ליון, הפכה לה סומר לאחת השחקניות הטובות באירופה, יחד עם ליון זכתה לה סומר בשמונה אליפויות צרפת ,6 פעמים בליגת האלופות וכבשה 223 שערים ב-249 הופעות. 

כאשר קלודין שיחקה במדי פ.ס.ז' כדורגל הנשים בצרפת היה חובבני לגמרי, משוחק המגרשים קטנים ויציעים ריקים. החששות שלה הפכו כבר מזמן לגאווה אדירה. קלודין ממשיכה ללוות את בתה במשחקי הנבחרת והיא תהיה שם ביציע הסטאד דה פראנס מגרשה הביתי של קבוצת הגברים של פ.ס.ז' מעודדת את נבחרת צרפת במשחק רבע הגמר מול ארה"ב. 

בשנים האחרונות כדורגל הנשים בצרפת תופס תאוצה, אך למרות זאת יש לו עוד דרך ארוכה לעבר הפיכתו למקצועני. בליגה הצרפתית יש רק שלושה קבוצות מקצועניות באופן מלא ורב השחקניות עדיין חובבניות. 

לה סומר וחברותיה לנבחרת צרפת מגיעות למפגש ביום שישי מול אלופת העולם ארה"ב במשחק שהוא הרבה יותר מעוד משחק כדורגל. השחקניות הצרפתיות יודעות שזכייה בתואר על אדמת המולדת תזניק את כדורגל הנשים בצרפת לעבר גבהים חדשים. ניצחון בגביע ועוד אלפי ילדות קטנות ברחבי צרפת, יחלמו להיות האז'ני לה סומר הבאה ואולי גם נראה בשנים הקרובות הקמה של ליגת נשים מקצוענית בצרפת. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!