דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדה דב

נאבקים למען אילת / פחות מיממה לסגירת שדה דב: השבתת הזדהות ברשויות, בהסתדרות שוקלים עיצומים נרחבים

ברשויות לא יקבלו קהל לאות הזדהות עם תושבי אילת שייפגעו מסגירת שדה התעופה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לנתניהו לפעול לדחיית הסגירה, והודיע כי ישקול צעדים ארגוניים נרחבים החל משני בבוקר במידה והשדה ייסגר

צוות קרקע ומטוס ארקיע נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)
צוות קרקע ומטוס ארקיע נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

רגע לפני סגירת שדה דב, ראשי הערים משביתים את הרשויות בניסיון אחרון לשכנע את ראש הממשלה נתניהו לעצור את סגירת עורק התחבורה המרכזי לעיר אילת. במרבית העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות לא תתקיים היום (ראשון) קבלת קהל ושירותים שונים לא יפעלו. ההחלטה התקבלה בפורום ערי הפיתוח של המרכז לשלטון מקומי בהובלת יו"ר הפורום, ראש עיריית דימונה בני ביטון. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע כי במידה והשדה ייסגר, ישקול להפעיל צעדים ארגוניים רחבים במשק כבר בשני הקרוב.

אם לא יוחלט אחרת, מחר (שני) הקרוב צפויות להיפסק כל הנחיתות וההמראות משדה התעופה הקטן בצפון תל אביב. המתווה לדחיית הפינוי בשלוש שנים שהוכן על ידי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מונח על שולחנו של ראש הממשלה מאז יום רביעי, אך עד כה נמנע נתניהו מלהביע את עמדתו בנושא בפומבי.

בתום התייעצות חירום שקיים אמש (מוצ"ש) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בהשתתפות ראשי האיגודים בהסתדרות ובכירי הארגון, קרא בר-דוד לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לדחיית סגירת השדה. בר-דוד הודיע כי במידה והשדה ייסגר ביום שני הקרוב, ישקול הפעלת צעדים ארגוניים נרחבים במשק החל מיום שני בבוקר. בר-דוד קרא לנתניהו "לקבל את ההחלטה הנכונה, המושכלת והטובה ביותר למען תושבי העיר אילת, תושבי מדינת ישראל וכל העובדים בענפי המלונאות, התיירות והתעופה שעתידים להיפגע ממהלך סגירת שדה דב".

בשישי האחרון אמר בר-דוד כי "זו העת לקבל החלטה אמיצה, בכדי לשמור ולסייע לעיר אילת ולתושביה, וכדי לשמור על חוסנן של חברות התעופה הישראליות, על ענף המלונאות ועל עשרות אלפי עובדים שימצאו את עצמם בסכנת פיטורים אם לא יימצא הפתרון הנכון. לא אשב בחיבוק ידיים ואשקול את צעדיי ואת צעדי ההסתדרות. אנו מחויבים לפריפריה, ואני כולי תקווה שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה. סגירת שדה דה תהיה בכייה לדורות וטעות למדינת ישראל".​

אמש (מוצ"ש) פרסם מטה המאבק של עיריית אילת הודעה חריפה המכוונת ללחוץ על ראש הממשלה לקבל את המתווה של שר התחבורה סמוטריץ ולמנוע את הפינוי. בהודעה נכתב כי "עיר שלמה אתה מחריב ללא שום הגיון לטובת כרישי נדל״ן פרטיים וממשלתיים שחברו יחד לחמוד אדמה שממילא בשנים הקרובות לא תצמיח דבר חוץ מעשביה, כאוס ומחדל. את זעקתנו ומאבקנו נוליך לכל פינה בארץ. כי אין לנו ארץ אחרת ולא אילת אחרת!". עוד נכתב בהודעה "אלו הן השעות בהן עלייך לבחור בין מחויבותך למדינה, לאזרחים ולפריפריה לבין מחויבות לטייקוני הנדל״ן ואילי ההון. לפני הבחירות ברדיו אילת בקולך הבטחת לנו שאתה שומע את זעקתנו.. האמנם?"

בשלישי האחרון קראו חברי ועדת הכספים הזמנית לראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו לאשר את הצעתו של שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' לדחיית סגירת השדה ב-3 שנים. לפי ההצעה, במהלך שלושת השנים הללו יימשכו הליכי התכנון של השטח, כך שלמעשה בעלי הקרקעות לא צפויים להיפגע. בזמן זה אמור משרד התחבורה לקדם מהלכים שישפרו את החלופה של טרמינל 1 בנתב"ג.

במקרה שלא יוחלט על עצירת פינוי השדה ביומיים הקרובים, רשות שדות התעופה ומשרד הביטחון יחלו באופן מידי בתהליכי הפירוק של השדה עד לפינוי הקרקע עצמה תוך מספר חודשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!