דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

ביקורת גבולות / לקראת שביתת בקרי הגבול בנתב"ג: חברות התעופה נערכות לביטול טיסות

נמל התעופה אמור לשבות החל משלישי הקרוב, על רקע עיכובי השכר מהם סובלים בקרי הגבול מזה שנים | חברות התעופה הודיעו כי הן מצפות להודעה רשמית עד היום (א') ב-12:00 כדי להיערך לביטול הטיסות לישראל וממנה

לוח המראות בנתב"ג, 2018 (צילום: עמר כהן)
לוח המראות בנתב"ג, 2018 (צילום: עמר כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברות התעופה הפועלות בנתב"ג כי הם ממתינות עד השעה 12:00 היום (ראשון) להודעה רשמית מנמל התעופה בעקבות הודעת ועד העובדים על סגירת מעברי הגבול ביום שלישי הקרוב במסגרת מאבקם לקבלת שכר בזמן. החברות מבקשות לאפשר להן לבטל את הטיסות ולהודיע על כך לציבור הטסים לישראל וממנה. על פי הצפי של רשות שדות התעופה, אמורים כ-80 אלף נוסעים לעבור בנתב"ג ביום שלישי, ב-540 טיסות נוחתות וממריאות.

מזה מספר חודשים מנהלים עובדי מעברי הגבול מאבק להפסקת עיכובי השכר בתחילת כל חודש, הנובעים מעיכובים בעדכון המערכת הממוחשבת לתשלום השכר. בוועד מציינים כי מזה מספר שנים העובדים לא מקבלים בתחילת החודש את מלוא שכרם, אלא מקדמות חלקיות בלבד. לדבריהם, מחדל זה נמשך כבר מספר שנים. בוועד העובדים קראו היום למשרד האוצר לשתף פעולה עם ההנהלה כדי לפתור את הבעיה.

תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)
תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)

"יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים" טענה יו"ר הוועד, שני שבתוב בהודעה על הכוונה להשבית את מעברי הגבול, "לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

"לא רצינו להגיע לרגע שבו נאלץ להשבית, במיוחד לא בחודשי הקיץ שרבים מהישראלים נופשים בחו"ל. לכן אנחנו מתחננים במשך שנים שיפתרו בעיה פשוטה והם לא נוקפים אצבע. לא השאירו לנו ברירה" הוסיפה שבתוב. לדבריה יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, פעל בחודשים האחרונים במאמץ להגיע לפתרון ולמנוע את הפגיעה בנוסעים, אולם משרד האוצר מערים קשיים.

ממשרד האוצר נמסר כי "המשרד, נציבות שירות המדינה ורשות האוכלוסין פועלים מזה כמה חודשים להטמעת מערכת נוכחות חדשה ברשות. על אף חבלי הלידה בתחילת פעילות המערכת פעל משרד האוצר לתשלום מקדמות ולמניעת פגיעה בעובדים, כמו גם לתיקון מלוא הליקויים, שהושלם, כך שלמעט עובדים ספורים, צפויים כולם לקבל שכר מלא בראשון ביולי. בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות של המדינה להידברות עם ועד העובדים וההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה, אולם בצר לנו, בחרה ההסתדרות לנצל את חופשת הקיץ ולפנות לאפיק השביתה תוך פגיעה באזרחי ישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!