דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

הקרב על הנהגים / הישג לעובדי "מטרופולין": הסכם חדש יעלה את שכרם לעד 46 שקלים לשעה

על רקע המחסור החמור בנהגים והתחרות הקשה בין החברות על גיוס עובדים חדשים, חתמה מטרופולין עם ועד העובדים וההסתדרות על הסכם המשפר את תנאי ההעסקה של הנהגים ועובדי המינהל בחברה

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד; יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי ומנכ"ל מטרופולין, לורנס מועלם, חתמו היום (שני) על הסכם נוסף להעלאת שכר הנהגים בחברה. בעקבות ההסכם יגיע שכרם של הנהגים הוותיקים בחברה עד ל-46 שקל לשעה – הגבוה ביותר מקרב החברות הפרטיות בענף התחבורה הציבורית.

ההסכם, שתוקפו עד יולי 2023, יחול על כ-1,500 נהגים ועל עוד עשרות עובדי מנהל (מפקחים, קופאים ואחראי משמרת) במטרופולין. כחלק מההסכמות בין הצדדים, שייכנסו לתוקף באופן מיידי ויחולו רטרואקטיבית מחודש אפריל, שכרם של כל נהגי מטרופולין להם ותק של חמש שנים ומעלה, יועלה מ-44 שקל לשעה ל-45 שקל. נהגים שלהם שמונה שנות ותק ומעלה ישתכרו 45.5 שקל לשעה. על-פי ההסכם, בעוד כשנתיים יכנס לתוקפו סעיף נוסף המעלה את שכרם השעתי של עובדים עם ותק הגבוה מעשר שנים – ל-46 שקל. יתרה מכך, נקבע כי במקרה של העלאת שכר ענפית עתידית, יועלה בהתאם גם שכרם של הנהגים במטרופולין.

אני מברך על חתימת ההסכם, שנעשית בענף מאתגר ולא פשוט. אין לי ספק שהסכם ראוי כמו זה יהיה טוב ומועיל לשני הצדדים ויאפשר לחברה ולנהגיה להמשיך לתת שירות טוב ומקצועי לציבור הנוסעים

לצד זאת נקבע כי נהגים שזמן העסקתם בחברה אינו עולה על ארבע שנים יקבלו מדי חודש תוספת שכר מיוחדת בגובה 100 שקלים, ונהגים עם ותק של ארבע-חמש שנים יקבלו תוספת בגובה 150 שקל.

עוד נקבע כי שכר המפקחים בוותק של עד שנה יעלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל ובוותק הגבוה משנה ל-37 שקל. שכרם של אחראי המשמרות יעלה ל-39 שקל לשעה ושכרם של הקופאים בשנתם הראשונה יועלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל, ובוותק הגבוה משנה ל-38 שקל.

"אני מברך על חתימת ההסכם, שנעשית בענף מאתגר ולא פשוט", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, במעמד החתימה. "אין לי ספק שהסכם ראוי כמו זה יהיה טוב ומועיל לשני הצדדים ויאפשר לחברה ולנהגיה להמשיך לתת שירות טוב ומקצועי לציבור הנוסעים. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ ברוח חברית ועניינית ומאחל ובהצלחה לכולם בהמשך הדרך המשותפת".

כנס הכשרת נהגים של מטרופולין. ארכיון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).
כנס הכשרת נהגים של מטרופולין. ארכיון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).

 

מנכ"ל מטרופולין, לורנס מועלם, אמר: "חתמנו על הסכם טוב ומאוזן המבטא בצורה עמוקה את העובדה שהנהגים ועובדי מטרופולין הם מקור הכוח והעוצמה של החברה. נמשיך לתת להם את התנאים הטובים ביותר ויחס הוגן ונקבל מהם את אותו הדבר בחזרה. אני מודה לחברי הוועד ולאיגוד על שיתוף הפעולה".

"ההסתדרות היא הבית האמיתי של נהגי התחבורה הציבורית בישראל ואני גאה לקחת חלק במהלך היסטורי זה ששם את תנאי ההעסקה של מטרופולין בחזית", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ להסכם המצוין הזה ומצפה לעוד שנים של מערכת יחסי העבודה המדהימה ושיתוף הפעולה לו אנו זוכים מצד הנהלת החברה".

חתמנו על הסכם טוב ומאוזן המבטא בצורה עמוקה את העובדה שהנהגים ועובדי מטרופולין הם מקור הכוח והעוצמה של החברה. נמשיך לתת להם את התנאים הטובים ביותר ויחס הוגן ונקבל מהם את אותו הדבר בחזרה

מיו"ר ועד הנהגים במטרופולין, אסדי וייאסם ויו"ר ועד המפקחים ועובדי המנהל, רפי גיגי, נמסר: "שנה וחצי לאחר ההסכם הקיבוצי הראשון במטרופולין, אנו מברכים היום על חתימת ההסכם השני בחברה, שמציב את עובדי החברה בראש דירוג המשתכרים בענף ומתגמל אותם באופן מצוין על עבודתם המסורה. תודה להנהלה, לאיגוד, לחברי הוועד ולכל עובדי מטרופולין על התמיכה והסיוע לכל אורך הדרך".

בפברואר 2018 נחתם בחברה הסכם קיבוצי ראשון שהעלה בה את השכר השעתי מ-39 שקלים לשעה (השכר המקובל בענף באותו הזמן) ל-43 שקלים לשעה. בין היתר בעקבות הסכם זה הובילה ההסתדרות מספר הסכמים נוספים בחברות התחבורה הציבורית, המתחרות ביניהן על לב הנהגים בשל חוסר של אלפי נהגים בשוק. לפיכך, שלושה חודשים בלבד לאחר ההסכם הקיבוצי הראשון במטרופולין, נחתם הסכם קיבוצי שני שהעלה את השכר השעתי בחברה ל-44 שקלים לשעה.

חברת מטרופולין שהוקמה בשנת 2000 על ידי קבוצת תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות, מסיעה כיום מדי שנה כ-40-50 מיליון נוסעים בשלושה אשכולות ברחבי הארץ, מאזור מצפה רמון ועד נתניה.

כנס הכשרת נהגים של מטרופולין. ארכיון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).
כנס הכשרת נהגים של מטרופולין. ארכיון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).

לצד אדרי ומועלם, במו"מ על ההסכם השתתפו גם יו"ר מטרופולין, ערן כץ; ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה, דורון עזרא; נציגי העובדים ועו"ד יעל שילוני ממשרד עו"ד אהוד שילוני ושות' שליוותה משפטית את נציגות העובדים במו"מ להסכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!