דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
MX1

סכסוך עבודה / עובדי חברת MX1 בסכסוך עבודה: דורשים שקיפות בהליך המיזוג עם חברת האם

החברה המספקת שירותי תקשורת לוויינים צפויה להתמזג עם חברת האם SES מלוקסמבורג עד ספטמבר השנה | לטענת הוועד, עד כה לא מסרה ההנהלה נתונים או מידע לגבי התמונה הכוללת של השינוי: "מדי כמה ימים העובדים מגלים על שינוי חדש"

אסיפת עובדי MX1. (באדיבות הסתדרות עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)
אסיפת עובדי MX1. (באדיבות הסתדרות עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה בחברת MX1, המספקת שירותי תקשורת לוויינים. זאת, בשל שינויים ארגוניים שמבצעת הנהלת החברה, לקראת מיזוג עם חברת האם SES מלוקסמבורג, אשר צפוי להסתיים בספטמבר. בחברה בישראל מועסקים כ-250 עובדים, אשר מאוגדים תחת הסכם קיבוצי עם ההסתדרות, שנחתם לפני שלוש שנים ובקרוב צפוי להתחיל משא ומתן לחידושו.

אסיפת עובדי MX1. (באדיבות הסתדרות עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)
אסיפת עובדי MX1. (באדיבות הסתדרות עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)

השינויים המתבצעים בחברה בחודשים האחרונים, באים לידי ביטוי לדברי ההסתדרות, בין היתר, באיחוד של מחלקות ובשינויי הגדרות תפקידים, לרבות פגיעה במעמד המקצועי של עובדים. חלק מהתפקידים צפויים להיות מאוישים על ידי עובדים בחו"ל, ובמקרים אחרים העובדים נדרשים לשנות את תפקידם. למרות בקשת נציגות העובדים לפעול מולה בשקיפות בתהליך המיזוג הצפוי, ההנהלה אינה עושה זאת. מדי כמה ימים העובדים מגלים על שינוי חדש בעבודה. עד כה לא מסרה ההנהלה לוועד העובדים נתונים או מידע לגבי התמונה הכוללת של השינוי.

במכתב שנשלח מההסתדרות להנהלת החברה, נכתב, בין היתר: "דרישות העובדים לקיום היוועצות ומו"מ בכל הנוגע לשינוי הצפוי והשלכותיו על זכויותיהם, הינן דרישות לגיטימיות, כמו גם דרישת העובדים להבטיח לעצמם רשת ביטחון מפני פיטורים, התייעלות או הרעת תנאים. התנהלות הנהלת החברה, בניגוד לחובות החלות עליה ביחסי עבודה, בחוסר תום לב ובחוסר הגינות בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בפרט – אינה מקובלת. נציגות העובדים לא תסכים להתנהלות עמומה וחלקית זו".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "אנו רואים באופן זה של התנהלות, חוסר תום לב. מתבצעים שינויים בפועל, אשר משפיעים על עובדים – וההנהלה מחזיקה את הקלפים אצלה, קרוב לחזה. ועד העובדים וההסתדרות דורשים לקבל את התמונה המלאה של השינויים, על מנת לדעת מה עומד בפניהם ולקיים עליהם משא ומתן, כפי שההנהלה מחויבת על פי ההסכם הקיבוצי. אין לנו כוונה לפגוע בשינויים, אך אנו רוצים לוודא שהביטחון התעסוקתי של העובדים שלנו, מובטח. אם ההנהלה תמשיך לנהוג בחוסר תום לב, אנו נאלץ להפעיל צעדים ארגוניים ולמנוע את השינויים הבאים".

חברת MX1 העולמית הוקמה ב-2016, במסגרת איחוד של החברה הישראלית הוותיקה RRmedia הישראלית, ו- SES Platform Services, והיא בבעלות מלאה של קבוצת האם SES. החברה מפעילה שירותי תקשורת לוויינים, עבור רשתות טלוויזיה בכל העולם. יש לה אתר בעמק האלה, ואתר נוסף, קטן יותר, גם בנווה אילן. עובדי RRmedia לשעבר התאגדו עוד טרם המיזוג בינואר 2016 וביולי לקראת האיחוד חתמו על הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את זכויותיהם בתהליך האיחוד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!