לאחר שהכריזו אמש על סכסוך עבודה כללי, ערכו היום (רביעי) עובדי ארקיע אסיפת הסברה גדולה בשעות אחר הצהרים, על רקע הכוונה לפטר מאות מהם בעקבות סגירת השדה ולהוציא את כל עובדי החברה המוצבים במקום לחופשה כפויה. מוקדם יותר נערכו אסיפות הסברה גם בשדה התעופה רמון ובנתב"ג, במהלכן שובש לוח הטיסות של החברה.

אסיפת עובדי אקריע. (קרדיט: אגף הדוברות בהסתדרות)

"אתם לא לבד אלא נמצאים בתוך משפחה גדולה שקוראים לה ההסתדרות ובתוך משפחה קצת יותר קטנה אבל עצמתית של איגוד עובדי התחבורה" אמר לעובדים יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "אנחנו דורשים הודעה חד משמעית שאומרת שהפיטורים מבוטלים. בלי זה לא נשב לשום דיון. אני מבטיח שאם נדע להיות ביחד, אגרוף אחד, נביא תוצאות טובות. זה הזמן שלנו".

"הנחישות שלנו ללכת עם הסיפור הזה עד הסוף, היא כי קודם כל כולנו בני אדם, אבל התנהגות ארקיע, העומד בראשה והבעלים שלה, רחוקה מלהיות של בני אדם" הוסיף. "יש פה אנשים עם משפחות, עם ילדים, משכנתאות. ככה לא מכבדים עובדים. אני לא רוצה שאף אחד מכם ישב בבית ויתחיל לדאוג. כשהחברה הייתה צריכה אתכם נתתם כתף, כשהיה צריך מלווה נתתם מלווה, כשהיה צריך להקפיא שכר – הקפאתם".

"קודם כל מה שצריך לקרות זה ביטול מוחלט של הפיטורים והצבה של העובדים" סיכם. "יש הסכם קיבוצי שנחתם ב-2013 שחור על גבי עיתון, ולפיו כל עובדי שדה דב צריכים לעבור לנתב"ג וכל עבודה שמבוצעת במיקור חוץ תעבור לעובדי ארקיע. זה הסכם שאני אישית חתום עליו. מצפים מאיתנו לעמוד בהסכמים – אני מצפה מהם לעמוד בהסכמים איתנו".

העובדים הרבים מגיעים לאסיפות ההסברה כשהם נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר: "אין ארקיע בלי עובדים, לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הנהלת ארקיע – הסכם יש לכבד", "לא הורסים משפחות – ארקיע זה הבית שלנו" ו"מטיסים אותנו הביתה – ארקיע תנחתו".

 נזכיר כי אתמול החליט יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז סכסוך עבודה דחוף בארקיע, בעצה אחת עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. כוונת ארקיע לפטר עובדים נעשית באופן חד-צדדי ובניגוד מוחלט להסכם שחתמה החברה עם ההסתדרות ב-2013, לפיו כל עובדי ארקיע בשדה דב יועברו לנתב"ג מבלי לפגוע במשרתו של איש מהם.

"על הנהלת ארקיע לכבד את ההסכם בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג" מסרה יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש. "לא נאפשר שעובדי ארקיע המסורים ישלמו את המחיר ויאבדו את הפרנסה שלהם בגלל החלטות אומללות של ההנהלה. נילחם בגזירה וניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

לצד עובדי ארקיע השתתף באסיפת ההסברה גם פרופ' ירון זליכה, יו"ר דירקטוריון חברת תו"ת (תעופה ותיירות) תאגיד השייך לעובדי ארקיע, המחזיק ב-30% ממניות החברה – כשהיתר (70%) בבעלות האחים נקש.

מהנהלת ארקיע נמסר כי "בתקופה של שינויים מהותיים בתעופה הפנים ארצית הכוללים סגירת שדה תעופה משמעותי כשדה דב – יש לבצע ארגון מחדש, זהו מהלך טבעי. ישראל אינה מדינה זולה למחיה ולעסקים, רבים התחומים בהם עלויות חברת תעופה ישראלית יקרות בהרבה מהמתחרים המגיעים מחו״ל. לכן, חובה עלינו להיות יעילים ולתת שירות איכותי במחיר תחרותי. ארקיע תעשה כל מה שצריך כדי להצליח במשימה זו, אנו משוכנעים שעובדי ארקיע שהם גם שותפים בחברה יהיו שותפים גם בתהליך ההתייעלות".