דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל ישראלי / בשל חובות לשחקנים: הפועל אשקלון בדרך לפירוק

בעקבות עתירה שהוגשה ע"י ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל ו-13 מהשחקנים מינה בית המשפט המחוזי בבאר שבע מפרק לקבוצה | ראש העירייה תומר גלאם: "זהו יום עצוב לכדורגל באשקלון"

מגרש כדורגל. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
מגרש כדורגל. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל אתמול (ה') את בקשת ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל והודיע על מינוי מפרק זמני לקבוצת הפועל אשקלון מהליגה הלאומית. הבקשה הוגשה בשם ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל ו-13 משחקני הקבוצה, לאחר שהתברר כי היקף החובות של העמותה נאמדים בכארבעה מיליון שקלים, מתוכם כמיליון שקלים לשכר השחקנים וההפרשות הסוציאליות.

בעתירה דרש הארגון כי בית המשפט יורה להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה לפעול למימוש הערבויות של העמותה שהופקדו בבקרת התקציבית, ובהן גם המחאה של עמוס לוזון. סך הערבויות נאמדות בכ-750 אלף שקלים. בנוסף ביקש הארגון שבית המשפט יכריז על השחקנים כחופשיים מההסכמים עליהם הם חתומים באשקלון וכי הם  יכולים לחתום ולעבור ולשחק בכל קבוצה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה על על מינוי מפרק זמני למועדון והודיע על שחרורם המידי של שחקני הקבוצה. בעקבות החלטה תפתח הקבוצה את העונה הבאה הקבוצה בליגה הלאומית, עם מינוס 9 נקודות, ותנסה לשרוד עוד עונה. 

Posted by ‎הפועל אשקלון | Hapoel Ashkelon‎ on Tuesday, March 12, 2019

"בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את העתירה שהגיש ארגון השחקנים יחד עם שחקני הפועל אשקלון באמצעות עו״ד שי אליאס והורה על מינוי מפרק זמני להפועל אשקלון. בית המשפט המליץ, שככל שחקן יהיה חופשי לחתום בכל קבוצה בה יחפוץ. המנהל המיוחד שימונה יפעל מיידית לממש כספים בבקרה ובטוחות ככל שקיימות לטובת תשלום שכרם של השחקנים", נמסר מארגון השחקנים והשחקניות.

ראש העירייה תומר גלאם אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "זהו יום עצוב לכדורגל באשקלון והאחראית הבלעדית לכך היא עמותת ותיקי הפועל אשקלון, שניהלה את הקבוצה בצורה כושלת, חסרת אחריות, בזבזנית וחסרת כל הגינות. היום, אנחנו רואים לאן הביאו אותנו אותם גורמים פוליטיים ואינטרסנטיים שעשו בקבוצה כבשלהם תוך ניצול משווע של כספי ציבור ותוך התעלמות בוטה מצרכיה האמיתיים של הקבוצה ושחקניה וזלזול ברגשותיהם של האוהדים. צר לי על אוהדי הקבוצה אך יחד עם זאת אנחנו עם הפנים קדימה וכולי תקווה שהפועל אשקלון תזכה לימים טובים יותר. חשוב לי לציין שעשינו כל שביכולתנו על מנת למנוע את ההליך הזה ואת תוצאותיו המבישות, אך חברי העמותה החזיקו בה כבני ערובה. בית המשפט עשה לזה סוף. נשתף פעולה עם המפרק על מנת שיוכל להוציא את הקבוצה מהמצב הקשה אליו הגיעה ולהבריא אותה".

זו לא הפעם הראשונה בה קבוצת כדורגל ישראלית בוחרת לא לשלם את משכורות השחקנים החתומים אצלה ובעקבות זאת הולכת לפירוק. מצב עניינים זה מעמיד בפני ההתחרדות לכדורגל את השאלות הקשות והחשובות באמת. כיצד היא נכשלת, כל פעם מחדש? מדוע אים הקפדה על ערבויות אמיתיות ולדאגה אמיתית ליכולת של שחקני הכדורגל הישראלי להתפרנס בכבוד ולא להגיע למצב שישנן קבוצות שיכולות להתקיים בלי לשלם שכר לשחקנים אותם היא מעסיקה?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!