דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרס ירושלים לאחדות

החברה הישראלית / הנשיא בטקס פרס ירושלים לאחדות: "יש עוד דרכים רבות להעמיק חיבורים ולבנות גשרים"

בין הזוכים בפרס לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל: מרכז המקדם מפגש משמעותי בין ציבורים שונים, ומיזם העוסק בהצמחת מנהיגות צעירה רב-מגזרית | אופיר שער: "לבחור בטוב משמעו לא להיות אדיש למתחולל בחברה בה אתה חי"

פרס ירושלים לאחדות ישראל לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל. צילום: מארק ניימן / לע"מ
פרס ירושלים לאחדות ישראל לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל. צילום: מארק ניימן / לע"מ
דבר
צרו קשר עם המערכת:

טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל התקיים היום (שני) בבית הנשיא בירושלים. הפרס הוענק זו השנה החמישית בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, וביוזמת עיריית ירושלים ועמותת "גשר" יחד עם משפחות שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל. מטרת הפרס להעלות על נס ארגונים ויחידים אשר תורמים לאחדותו של העם בישראל ובתפוצות.

"כשלווינו את הנערים למנוחת עולמים, חרדנו לכם איריס ואורי, רחלי ואבי, בת-גלים ואופיר, אבל אתם החזקתם אותנו. מתוך האבל והכאב הבלתי נתפסים, לא רק הצלחתם לבחור באור, בחרתם להביא אלינו אור", פתח הנשיא את דבריו בפניה להורי הנערים. עוד אמר הנשיא שפרס ירושלים לאחדות ישראל "מוענק למי שקמים בכל בוקר במטרה ליצור, לבסס ולהעמיק את החוטים הדקים שקושרים אותנו, נפש אל נפש, ולהפוך אותם לעבותות. עבותות של מחויבות זה אל זה, למדינה הזו, לחברה הזו, לארץ הזו."

שלושת הנערים: אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. (מתוך ויקימדיה)
שלושת הנערים: אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. (מתוך ויקימדיה)

"זוכים יקרים, במעשיכם, אתם מצליחים להוכיח בכל יום מחדש, בכל שעה מחדש, שיש חוזק בעם הזה, ושיש דרכים להכיר זה את זה", אמר הנשיא לזוכי הפרס לשנת תשע"ט והוסיף: "אתם, וכמוכם מי שזכה בעבר ומי שעוד יזכה בעתיד מצליחים להוכיח בכל יום ובכל שעה, שיש עוד דרכים רבות להעמיק חיבורים ולבנות גשרים ושאם באמת רוצים להיות יחד, לחבור יחד, אז אפשר לעשות את זה גם ברגעי שגרה, וגם בימים טובים. והלוואי באמת, שמול הכוח שלכם גם המערכת הפוליטית תלמד על כוח היחד, כוח האחדות".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ממובילות יום האחדות אמרה: "האחדות צריכה להיות מטרה אסטרטגית לאומית שעליה נחנך את ילדנו מגני הילדים ועד לאוניברסיטאות, זו חובתנו כחברה וכממשלה. גורלה של חברה נעוץ ביכולתה למצוא מכנה משותף רחב ככל שניתן, ובחברה משוסעת ומקוטבת כמו החברה הישראלית הדבר הוא בגדר צורך קיומי. אחדות אינה אחידות והמחלוקת היא אבן יסוד בכל חברה דמוקרטית ובוודאי שבתרבות היהודית. נפעל לשימור הסגנונות השונים, אך אף פעם לא במחיר של שבירת המאחד בינינו".

אופיר שער, אביו של גיל-עד ז"ל ונציג משפחות שלושת הנערים: "נתכנסו כאן לחלוק כבוד ולהעלות על נס את הזוכים בפרס, אלו המבקשים יום יום, שעה שעה לבחור בטוב. לא רק כמילים בעלמא אלא כדרך חיים. נתכנסנו כאן היום בתקופה בה האתגר לבחור בטוב, גדול שבעתיים. ימים בהם משמשים בערבוביה שמחה וכאב, דאגה ותקווה וגעגוע. עבורנו כהורים לילדינו שאינם עימנו. עבור כולנו כאזרחים במדינה שאנו כה אוהבים".

עוד אמר: ״ההיפך מטוב אינו רוע, הוא אדישות. אין בינינו המבקשים לפגוע או להרע לכתחילה, אך אין די בכך. לבחור בטוב משמעו לקחת אחריות. לבחור בטוב משמעו לא להיות אדיש למתחולל במשפחתך, בקהילתך, בחברה בה אתה חי ובעם אליו אתה משתייך. הזוכים בפרס היום ועימם עוד ארגונים ואנשים רבים שהיו מועמדים ראויים במהלך חמש השנים, הם אינם אדישים למתרחש סביבנו בעבר ובהווה ובוחרים לפעול ופועלים לחבור והכול בטוב ומתוך טוב. למען החברה בה אנו חיים היום ולמען עתיד כולנו."

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נואם בטקס הענקת פרס ירושלים לאחדות. צילום: מארק ניימן / לע"מ
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נואם בטקס הענקת פרס ירושלים לאחדות. צילום: מארק ניימן / לע"מ

זוכי פרס ירושלים לאחדות ישראל לשנת תשע"ט

בקטגוריה "מקומי" נבחרה "זיקה גן יבנה" – זיקה – זהות יהודית-ישראלית קהילתית, הוקמה ב-2009 על ידי תושבי גן יבנה עם רשת ניצנים המקדמת סדר יום יהודי-ישראלי ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, ומטרתה לקדם רבגוניות והעצמה חברתית.

בקטגוריה "ארצית" נבחר מרכז "הינם" – שפועל החל מ-2016 לקידום חברה סובלנית דרך עידוד היכרות ומפגשים משמעותיים בין שונים, ולשנות את דפוסי החשיבה בחברה הישראלית, לפיהם פועלים אנשים לרוב עם קבוצת הדומים להם.

בקטגוריה "ארצית" נוספת נבחר מרכז "פלוגתא" – מיזם חברתי הקורא להחזרת האחריות של אזרחי המדינה על השיח הציבורי ועל ניהול המחלוקות במדינה. עוסק בהצמחת מנהיגות צעירה רב-מגזרית המעודדת תהליכי דיאלוג סביב סוגיות שבמחלוקת בין הקבוצות השונות בעם ישראל.

בקטגוריה "בינלאומית" נבחר "מוישה האוס" – שהוקם בשנת 2006 על מנת להתמודד עם הצורך הגדל של מציאת דרכים חדשות לרתום יהודים צעירים להתחבר לזהות וערכים יהודיים, ולשלב יהדות רלוונטית ומשמעותית לחיי היום-יום. החזון הינו העצמת הדור הבא של מנהיגים יהודים, ויצירת קהילה צעירה יהודית תוססת, דרך מפגשים ביתיים ואירוח קהילתי בבתים של מוישה האוס ברחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!