דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות הכללית

ההסתדרות בשטח / "נוביל את העובדים ואת המשק קדימה": ראשי ההסתדרות סיירו במרחב ירושלים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והמנכ"ל אופיר אלקלעי נפגשו עם יו"ר המרחב דני בונפיל וראשי הוועדים בבירה, להיכרות עם האתגרים איתם הם מתמודדים | "אנחנו נמצאים כעת בשיא מהלך של חיזוק ההסתדרות, כלפי פנים וכלפי חוץ", אמר בר דוד

פגישת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות עם ראשי ועדים של עובדי מדינה (קרדיט: שי ניר)
פגישת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות עם ראשי ועדים של עובדי מדינה (קרדיט: שי ניר)
שי ניר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי וחברי הנהלה נוספים סיירו אתמול (שני) במרחב ירושלים של ההסתדרות. הסיור, שאירח יו"ר המרחב דני בונפיל, כלל מפגש עם ראשי ועדים בעיר וביקור באתר בנייה להיכרות עם תחום הבטיחות בבניין. זהו הסיור הראשון של בר דוד באחד ממרחבי ההסתדרות, שנועד להתרשמות ולימוד השטח מאז נכנס לתפקידו כיו"ר ההסתדרות.

"הרעיון הוא להפגיש בין עבודת ההסתדרות לציבור חברי ההסתדרות והוועדים, מפגש בלתי אמצעי בין הנהלת ההסתדרות והמרחב, ולהיחשף לסדר יומם", אמר מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי ל'דבר'. אלקלעי הוסיף כי יו"ר ההסתדרות והנהלת ההסתדרות מתכוונים לסרוק את הארץ לאורכה ולרוחבה ולהיפגש עם ועדים ועובדים ורואים בכך חשיבות גדולה.

פגישת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות עם ראשי ועדי העובדים במרחב ירושלים (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
פגישת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות עם ראשי ועדי העובדים במרחב ירושלים (קרדיט: דוברות ההסתדרות)

יו"ר מרחב ירושלים דני בונפיל ויושבי ראש הוועדים של עובדי המדינה, הציגו את המצוקה התחבורתית הקשה בעיר ירושלים, הגורמת לאיחורים למקומות העבודה ועיכובים ביציאה הביתה. לדברי היו"רים, מצוקת התחבורה מביאה למצב בו העובדים אינם מצליחים למלא את מכסת השעות היומיות, דבר הגורם לפגיעה בהכנסה ובשעות הנוספות להן הם זכאים.

"הבעיה האקוטית היא ההגעה לעבודה והיציאה ממנה" אמר בכינוס יהודה ויצמן יו"ר ועד עובדי בזק וציין כי מקום העבודה שלו ושל גופים נוספים מצויים כ-100 מטרים מגשר המיתרים הנחסם תדיר בשל עומסי תנועה ופעולות מחאה. "כל יום יש מישהו אחר שמפגין" אמר ויצמן והוסיף כי אין לו טענה נגד המפגינים, "יש לנו כרוז שמודיע שסוגרים את הרחובות וכי יש לצאת מוקדם. האנשים יוצאים על חשבונם. אין להם שמונה שעות להשלים ולא מגיעים לשעות הנוספות. שלא יורידו לנו את השעות האלה". יושבי ראש הוועדים הביעו חשש כי הסגירה הצפויה ביום ראשון של שדרות שז"ר מגשר המיתרים (צומת הכוכב) עד לצומת נורדאו לתקופה של שלוש שנים תהפוך את המציאות לעוד יותר בלתי אפשרית.

קמפיין נוסף להעלאת המודעות לבטיחות באתרי הבנייה בדרך

אתגר נוסף איתו מרחב ירושלים בהסתדרות צפוי להתמודד, הוא ההתנכלות מצד הנהלות מקומות העבודה ליושבי ראש ועדים. בר דוד אמר כי פגיעה בראשי הוועדים מצד המעסיקים היא קו אדום שלא יחצה, וכי יטפל בכך אישית. בונפיל אמר ל'דבר' כי המאבק ינוהל נגד כל ההנהלות של עובדי המדינה, שלדבריו עושות הכל לפגוע בראשי ועדים. הוא ציין כי לפחות עשרה ראשי ועדים זומנו ע"י נציבות שירות המדינה לשימועים ובירורים בגלל פעילותם למען העובדים. "ניתן להם כל סיוע שהם צריכים להכין אותם לשימועים" אמר בונפיל והוסיף, "במידה ונראה שהמגמה מתמשכת תינתן הוראה לעובדים לא להגיע לא לבירורים ולא לשימועים. אני מקווה שהמנהלים יבינו שמזה לא תצמח הישועה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות בסיור באתר בניה של חברת מ. אביב (קרדיט: שי ניר)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והנהלת ההסתדרות בסיור באתר בניה של חברת מ. אביב (קרדיט: שי ניר)

מוקדם יותר קיימה הנהלת ההסתדרות סיור באתר הבניה של פרוייקט 'לב אביב' במטרה ללמוד מקרוב את נושא הבטיחות בעבודה וכיצד היא מתבצעת באתר ובכלל. פרוייקט הבינוי בבעלות חברת מ. אביב, המאוגדת בהסתדרות ומעסיקה כ-600 עובדים. מנהלי החברה מתגאים בשיטת הבנייה בה כל רכיבי הבנייה נעשים ע"י עובדי החברה, ולא ע"י קבלני משנה. אסף אביב, ממנהלי החברה אמר כי שיטת הבנייה הנהוגה בארץ באמצעות קבלני משנה יוצרת מצב בו מנהלי הפרוייקטים לא יודעים ולא מכירים את העובדים המבצעים את העבודות השונות בשטחם. באתר הוצגה גם שיטת בנייה ללא פיגומים, באופן ששיטת הבנייה של הקירות החיצוניים מאבטחת את הבנאים. במהלך הסיור אמר בר דוד כי בכוונתו להעלות את המודעות בציבור לחשיבות הבטיחות באתרי הבנייה וכי בקרוב ההסתדרות תשיק קמפיין נוסף בנושא.

"אנחנו נמצאים כעת בשיא מהלך של חיזוק ההסתדרות, כלפי פנים וכלפי חוץ", סיכם בר-דוד את הסיור. "ההסתדרות היא הבית של העובדים בישראל, אך גם המקום שבו נפעל לשיפור השירות ולשיפור הפריון במשק הישראלי. נתמודד עם אתגרי עולם העבודה המשתנים, ביצירתיות, בשקיפות ובניהול נכון. אנו יודעים להוביל שינויים להצלחה, בשיתוף פעולה עם המעסיקים. בהסתדרות יש אנשים מדהימים, ראשי מרחבים מצוינים ועובדי מרחבים מסורים, ויחד נוביל את העובדים ואת המשק – קדימה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!