דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות והצלה

מאבק הכבאים / "ניסיונות חוזרים לחבל בעבודה המאורגנת": הכבאים פותחים בעיצומים

אתמול הודיע יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל לנציב הכבאות דדי שמחי כי הכבאים יעבדו במתכונת שבת עד להודעה חדשה, עקב הסלמה מכוונת של יחסי העבודה במערך וניסיונות מתמשכים לפגוע בנציגי העובדים | הפעילות המבצעית לא תיפגע

מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון עובדי מערך הכבאות אבי אנקורי החליט הלילה (שלישי) בשיתוף יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל ברטל כי הכבאים יעבדו היום במתכונת שבת. אתמול הודיע ברטל לנציב הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי על תחילת עיצומים במערך הכבאות החל מחמישי הקרוב, במחאה על "ניסיונות בלתי נגמרים לכרסם ולחבל כל העת בעבודה המאורגנת", אך על רקע התאבדותו של כבאי בצפון הארץ, החליטו בהסתדרות ובמערך הכבאות להקדים את העיצומים ולקיים יום אבל ועבודה במתכונת שבת עד להודעה חדשה. בר-טל הדגיש כי לא תהיה פגיעה בפעילות המבצעית, וכי תופעל ועדת חריגים למקרים מיוחדים בהם תידרש חריגה מהעיצומים. מארגון עובדי מערך הכבאות נמסר:
"אנו מקיימים פעילות במתכונת שבת כאות אבל וכקריאת השכמה לנציב ולשר ארדן להתערב ולפעול למען הכבאים". לקריאת המכתב המלא הקישו כאן.

"המלחמה שאתה מנהל נגד הכבאים ונציגותם הפכה מבחינתך להיות מטרה עליונה יותר מאשר התעסקות בקידום מערך הכבאות והעצמת העובדים ואיננו מוכנים לשאת זאת יותר", כתב בר טל. והתייחס לניסיונותיו החוזרים ונשנים של הנציב, אשר הצהיר לא אחת כי בכוונתו לפעול לביטול זכות ההתאגדות של עובדיו, לכרסם במעמד העבודה המאורגנת ולפגוע בנצירי העובדים. "לצערי אינך משכיל להבין כי המערך אשר הנך עומד בראשו הינו מערך אזרחי, וזכות עובדיו להתארגן קבועה בדין" הבהיר.

בין היתר ציין שני חברי ועד ונציגי עובדים שהנהלת הנציבות פגעה לכאורה בתנאי עבודתם על רקע חברותם בוועד, וכן אי העברה של חלק מכספי הרווחה האמורים לעבור דרך הוועד לצורך פעילויות לעובדים במסגרת ההסכמים הקיבוציים. לצד זאת, טען בר גיל במכתבו, הנציב מסרב, על אף פניות חוזרות ונשנות של ארגון העובדים, לכנס ועדות לפתרון המשברים ולהפעיל את מנגנוני יישוב חילוקי הדיעות הקבועים בהסכמים הקיבוציים עליהם חתומה רשות הכבאות.

"ניסיונותיך הבילתי נגמרים לכרסם ולחבל כל העת בעבודה המאורגנת בשירותי הכבאות יעלו חרס בסופם", כתב בר טל. "אתה מנהל מסע של נקמנות אישית וסגירת חשבונות עם נציגי ארגון הכבאים ומי שבוחר להיות מאורגן בהסתדרות. ערכי הרעות, האחווה, הערבות ההדדית שכל כך חשובים במערך מציל חיים כדוגמת המערך אשר אתה ניצב בראשו, נעלמו מעינייך כלא היו. אתה פוגע במכוון בפרנסתם, תנאי עבודתם, רווחתם וכבודם של הכבאים באמצעות גזרות שונות ומשונות שלא היה להם אח ורע במערך. כבאים וקצינים ותיקים ומוערכים במערך פורשים בגיל צעיר כי מאסו במלחמו, בחוסר הצדק ו'בקרבות החצר' המתחוללים במערך הכבאות. תחת 'הנהגתך' העובדים הולכים שפופים והארגון כולו סובל מאווירת נכאים, פחד, מורא ורדיפה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!