חברת בזק הודיעה היום לבורסה כי פסק דין בתביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי הורה לחברה לפצות את לקוחות האינטרנט הפרטיים שלה, בסכום כולל של כתשעה מיליון שקלים. התביעה הייצוגית טענה כי במהלך חודש אוקטובר 2011 לא סיפקה בזק בינלאומי את מהירות הגלישה לה התחייבה בחוזה עם לקוחותיה.הפרטיים.
בשנת 2011 היו לבזק בינלאומי כ-690 אלף לקוחות ולכן הפיצוי לכל לקוח יעמוד על כ-13 שקלים בלבד. עם זאת, לסכום הכולל יש השפעה מהותית על בזק בינלאומי, לאור הקשיים הכלכליים של חברות הבת בקבוצת בזק, בה כמעט כל הרווחים מתרכזים בבזק קווי, בזמן שיס הפסדית, פלאפון גבולית ובזק בינלאומי רווחית באופן מתון. הקבוצה נקלעה לקשיים במשא ומתן מול עובדיה בהליך של איחוד פונקציות בין חברות הבת, מתוך כוונה להקטין את מצבת העובדים בהיקף של מאות עובדים בשלוש השנים הקרובות.
החזר של תשעה מליון שקלים למספר גבוה כל כך של לקוחות, חלקם כבר לא לקוחות בהווה, יכול להתברר כמשימה שנושאת עלויות כספיות בעצמה. ניהול הליך משפטי בעבור החזר כה קטן לא משתלם לאף לקוח פרטי, אך הוא משקף את כוחה של תביעה ייצוגית. מעבר לפיצוי לכל לקוח, ישנו פיצוי גדול יותר הניתן לתובעים ולעורכי הדין המגישים את התביעה, והוא מהווה תמריץ לפעולות להגנה על הציבור. בשנה שעברה פעלה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד להקשות על הגשת תביעות ייצוגיות, בעידודה של התאחדות התעשיינים
מבזק בינלאומי נמסר כי "מדובר בהחלטה המתייחסת לפרק זמן של 12 יום בלבד במהלך שנת 2011 ואינה רלוונטית ליום זה, החברה מכבדת את פסק הדין ותלמד אותו."