דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שוטרים

מתאגדים / אף פעם לא מאוחר: גמלאי המשטרה והשב"ס בוחנים הצטרפות להסתדרות

קבוצת שוטרים וסוהרים בגמלאות נפגשה עם נציגי ההסתדרות במטרה להתניע מהלך הצטרפות רחב לארגון | החוק אוסר על הצטרפות שוטרים פעילים לארגוני עובדים, אך הצטרפות הגמלאים מותרת ותוכל לסייע להם במאבקים על זכויותיהם ובמגוון פעילויות רווחה והטבות

גמלאי המשטרה עם נציגי ההסתדרות (תמונה באדיבות ההסתדרות במרחב אשדוד)
גמלאי המשטרה עם נציגי ההסתדרות (תמונה באדיבות ההסתדרות במרחב אשדוד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת גמלאי המשטרה והשב"ס מכל רחבי הארץ נפגשה עם נציגי ההסתדרות במטרה לבחון מהלך לארגון גמלאים מכוחות הביטחון לחברות בהסתדרות. בפגישה השתתפו סגן יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות ורפרנט הגימלאים בהסתדרות המעו"ף מאיר בן גוזי, רכז הגמלאים באגף המרחבים ציון לנקרי, יו"ר העמותה לזכויות השוטרים אושרה אסף, יו"ר מרחב אשדוד חיים שייב ומנהלת השיווק והכשרות הוועדים במכון הבינלאומי למנהיגות של ההסתדרות עמית מרדכי. בן גוזי ולנקרי הציגו לגמלאים את השירותים השונים והרבים שמציעה ההסתדרות לגמלאים המאורגנים בה.

מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה (צילום באדיבות עופר אשקורי).
מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה (צילום באדיבות עופר אשקורי).

 

"גמלאי המשטרה חברים בקרנות השוטרים אבל רוצים להיות חברים גם בהסתדרות, שיהיה עוד גוף שדואג להם, מפתח אותם ומציע להם פעילויות", אמר ל'דבר' בן גוזי, שמונה על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לרכז את המהלך, "ההסתדרות מציעה המון הטבות שגמלאים יכולים ליהנות מהן. זה מתחיל בהגנה, כפי שהיה בפעם האחרונה שניסו לפגוע בפנסיות, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז על סכסוך עבודה כללי ואיים להשבית את המשק. לצד זאת מתקיימות פעילויות רווחה רבות – טיולים מסובסדים, הרצאות, מסיבות, סמינרים והכשרות. ברחבי הארץ פועלים מועדוני גמלאים, וגם 29 מרחבי ההסתדרות שהגמלאים יכולים לקבל בהם שירות. בנוסף, הגמלאים יזכו להנחות במועדון הצרכנות 'ביחד בשבילך', שכוללות כרטיס אשראי עם הלוואות חברתיות וללא דמי כרטיס, וביטוח תרופות שאינן כלולות בסל בחינם".  לדבריו, אגף ארגון ומרחבים בראשות אבי יחזקאל, נרתם אף הוא למאמץ.

"ההצטרפות להסתדרות משתלמת היום לכל הגמלאים בארץ", הוסיף בן גוזי, "העלות היא 12 שקלים בחודש, כלומר – 144 שקלים לשנה. טיול או אירוע מסובסד אחד מחזיר את ההשקעה הזו. זה שירות שאנחנו רוצים לתת. יו"ר ההסתדרות בר-דוד שם את הגמלאים בראש דאגותיו, ואנחנו ממשיכים לגייס גמלאים במרץ". לדבריו, במרחב אשדוד חברים כיום כ-3000 גמלאים, שמחציתם הצטרפו בשנה החולפת.

מנשה קרני, גמלאי משטרה שנכח בפגישה, סיפר ל'דבר' כי "ההתרשמות הייתה חיובית, הם מצידם הפגינו נכונות לבוא לקראתנו, ואנחנו נפעל לגייס את האנשים. אנחנו רוצים לקרב את גמלאי המשטרה להסתדרות. להערכתי כבר כיום יש כ-2000 גמלאי משטרה שחברים בהסתדרות". את המהלך הנוכחי מובילה קבוצה של 26 גמלאים, שעמלו על קיומו במשך מספר חודשים.

קרני הוסיף כי הגמלאים מקווים שיוכלו להיעזר בהסתדרות גם במאבקים עתידיים בסוגיות הנוגעות לאוכלוסיית גמלאי המשטרה והשב"ס באופן ספציפי, דוגמת המאבק על תוספת אי-ביטחון תעסוקתי. לדבריו, בכוונתם לפעול ולצרף לא רק את הגמלאים עצמם כי אם גם את קרובי משפחתם.

החוק בישראל אוסר על שוטרים וסוהרים פעילים להצטרף לארגון עובדים, אך איסור זה איננו חל על גמלאי השירותים. בשנים האחרונות נאלצו גמלאי המשטרה והשב"ס לנהל מאבק משפטי וציבורי ממושך, אשר לווה על ידי ארגוניהם: איפ"א, קרנות השוטרים והסוהרים, איגודי הגמלאים וכן ארגון נשות השוטרים והסוהרים, במטרה להבטיח כי תוספות שכר שניתנו לחיילי צה"ל ולגמלאיו יינתנו גם למשרתי כוחות הביטחון הפעילים והגמלאים. בעקבות מאבק זה נשמעו לאחרונה קולות מקרב המשפחות והגמלאים, הקוראים לבטל את האיסור החל על שוטרים וסוהרים פעילים להתאגד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!