דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ליגת העל

זכויות על המגרש / "תופעה מכוערת": ארגון שחקני הכדורגל הכריז סכסוך עבודה במאבק נגד נידוי שחקנים

בארגון יוצאים למאבק בקבוצות שאינן מאפשרות לשחקנים לשחק ולהתאמן עם קבוצתם, במטרה לגרום להם לוותר על החוזה עם הקבוצה | הכרזת הסכסוך תאפשר לשחקנים להשבית את משחקי גביע הטוטו ובהמשך את משחקי הליגה

משחק כדורגל במסגרת ליגת העל. ארכיון (צילום: Zvi Roger, מתוך ויקימדיה קומונס).
משחק כדורגל במסגרת ליגת העל. ארכיון (צילום: Zvi Roger, מתוך ויקימדיה קומונס).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורגל ממשיך להילחם עבור זכויות שחקני הכדורגל הישראלים והפעם החליט להיאבק באחת מהתופעות המכוערות בכדורגל הישראלי – תופעת המנודים. הארגון הכריז אתמול (רביעי) על סכסוך עבודה מול מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל. פירוש הדבר שבעוד 15 ימים יוכלו השחקנים, במידה ויחליטו על כך, להשבית את משחקי גביע הטוטו ובהמשך את משחקי הליגה.

ארגון השחקנים דורש ממנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל להכניס סעיף לתקנון הקובע כי קבוצות לא יוכלו לנדות שחקנים תחת חוזה, ולחייב אותן להעניק לשחקנים הזדמנות שווה כמו לכל שחקני הקבוצה להתאמן ולהיאבק על מקום בהרכב.

בשנים האחרונות ישנה תופעה מכוערת בליגה הישראלית של קבוצות המורות לשחקנים תחת חוזים להתאמן בצד ללא שאר שחקני הקבוצה וללא מאמנים או אנשי צוות מקצוענים העוזרים לשחקנים להתאמן ולשמור על כושר המשחק שלהם. המטרה של הקבוצות היא להפעיל לחץ כבד על שחקנים שהקבוצה אינה רוצה בהם עוד אך הם נמצאים תחת חוזה במועדון, לעזוב את הקבוצה.

הפעלת הלחץ על השחקנים גורמת להם לאבד זמן יקר של עבודה ולעתים אף גורמת לשחקנים להיכנע ללחץ הקבוצות ולוותר על החוזה או למצוא קבוצה אחרת שתשלם להם סכומים נמוכים יותר מאלו שהקבוצה המקורית הייתה אמורה לשלם. בשאר מקומות העבודה יחס כזה היה עשוי להיחשב כהתעמרות בעבודה לאור ההשפלה הכבדה ששחקני הכדורגל סובלים במקביל לפגיעה ביכולותיהם הפיזיות והתפתחותם המקצועית.

בארגון פנו למנהלת ולהתאחדות וביקשו להוסיף לחוזה האחיד את הסעיף הבא שאומר כי: "הקבוצה מתחייבת כי עד לתום תקופת ההסכם, הקבוצה תדאג לספק לשחקן מסגרת אימונים קבוצתית עם קבוצת הבוגרים" וכי: "בשום מקרה ובשום אופן לא תהיה רשאית הקבוצה להורות לשחקן להתאמן בנפרד מהקבוצה הבוגרת ו/או באופן שמונע ממנו תחרות הוגנת על מקומו בסגל ובהרכב הקבוצה".

הארגון טוען בעתירה למשרד העבודה והרווחה שהכדורגל המקצועני בישראל שווה ערך למפעל. המעסיקים הן 30 הקבוצות בשתי הליגות הבכירות במשותף עם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה. לפי ההקבלה לעולם העבודה המפעל מעסיק כאלף עובדים, מתוכם לפי ארגון השחקנים ישנם כ-830 עובדים/שחקני כדורגל ישראלים שנמצאים בחוזה עבודה עם הקבוצות ותחת חוקי מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל.

בתמונה משמאל לימין: אבי איבגי, גיא חיימוב, קארין סנדל, שמעון אבוחצירה, לי פלקון, ניר אלון ועו"ד רן קידר. (ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)

קארין סנדל יו"ר ארגון השחקנים מסרה כי: "ארגון השחקנים רואה את תופעת המנודים כאחת התופעות המכוערות בכדורגל שלנו. שמנו לעצמנו למטרה בקדנציה הנוכחית לחסל את התופעה שפוגעת בצורה ישירה בשחקנים ואנחנו מתכוונים להילחם על חובתן של הקבוצות להעניק לשחקנים הזדמנות שווה ותחרות הוגנת כמו לכלל שחקני הקבוצה. יש דרך להיפרד משחקן שלא נמצא בתכניות, אבל לייבש אותו, להשפיל אותו, ולגזול את זכויותיו זאת בהחלט לא הדרך. התפקיד שלנו הוא להגן על השחקנים ולדאוג שב-2019 נידוי לא יהיה חלק מהלקסיקון של הכדורגל הישראלי".

בתגובה לפניית הארגון השיבו המנהלת וההתאחדות במכתב משותף כי אם ישנו מקרה של נידוי הרי שהוא צריך להתברר במוסד לבוררות. בתגובה מסר מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף כי: "במנהלת ובהתאחדות מעדיפים לטמון את הראש בחול במקום לטפל בבעיה הבזויה. אנחנו מקבלים את העובדה שתכניות מקצועיות משתנות בקבוצות השונות ויש פעמים שמבקשים להיפרד משחקן שנמצא תחת חוזה. אבל צריכה להיות דרך מכובדת והוגנת לעשות את זה ובטח שלא בצורת נידוי השחקן וסימונו כגורם שלילי במערכת. מה שנעשה היום הוא בניגוד לחוק ולפסיקות שהתקבלו בבתי המשפט בבתי הדין לעבודה ובמוסד לבוררות וגם בבתי הדין הבינלאומיים לספורט התקבלו פסיקות דומות. לא יכול להיות שב-2019 נשב בשקט ונסכים לתופעה כל כך מכוערת ולא מכבדת. אני מקווה שבמנהלת יבינו שיש לשבת איתנו למו"מ ולהגיע לעמק השווה לטובת הכדורגל שיקר לכולנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!