דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נפגשים בבית הדין / הסכסוך בכבאות: דיון נוסף בין הצדדים נקבע למוצ"ש

כך נקבע בתום דיון בו השתתפו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי ונציב כיבוי והצלה רב טפסר דדי שמחי |בית הדין לעבודה בנצרת לא קיבל את בקשת המדינה לעצירה מידית של העיצומים בהם החלו אתמול הכבאים

בתי המשפט בנצרת. (צילום: PikiWik)
בתי המשפט בנצרת. (צילום: PikiWik)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר דיון בהשתתפות נציב כיבוי והצלה רב טפסר דדי שמחי, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ויו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי עם נשיא בית הדין לאבודה השופט מירון שוורץ, הסכימו הצדדים כי במוצאי שבת יפגשו הצדדים לדיון נוסף. בינתיים, תעביר ההסתדרות רשימה מלאה של העיצומים בהם ינקטו עובדי המערך. בית הדין לא הסכים לבקשת המדינה לעצירת העיצומים, במסגרתם עובדים הכבאים במתכונת שבת.

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת זימן אתמול (רביעי) דיון דחוף שהתקיים הבוקר בשעה 8:30 בנוגע לסכסוך העבודה במערך הכבאות בהשתתפות יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ונציב כבאות והצלה דדי שמחי. עד לקיום הדיון, לא קיבל נשיא ביה"ד לעבודה בנצרת מירון שוורץ להוצאת צו מניעה מיידי לצעדים הארגוניים, כפי שביקשה המדינה. אתמול החלו הכבאים לעבוד במתכונת שבת, וזאת לאחר פיצוץ בתהליך בגישור בו לקחו חלק הצדדים בחודשים האחרונים.

"אנו סבורים שמן הראוי שנציב שירות המדינה יתערב בסכסוך הזה ויגיב לפניות של
יו"ר ההסתדרות אליו מלפני חודש ימים", אמרו בדיון נציגי העובדים. "אנו סבורים שאם תהיה מעורבות של גורמים בכירים, משני הצדדים, תהיה אפשרות לרתום את מערכת היחסים שהגיעה לפי תיהום, בחזרה לעגלה". עוד הוסיפו כי הפסיקו את תהליך הגישור לפני מספר שבועות, וישקלו לחזור אליו רק בפני מגשר אחר. "למעשה התחושה שההנהלה ניצלה ניצול ציני גם את תקופת הגישור וגם את ההסכמה מדצמבר כדי לעשות התארגנות מחדש, לחזק את הכוח שלה. המטרה היחידה שלה כי קעקוע הכוח הארגוני."

מנגד, טענו נציגי הנציבות, כי ההכרזה על הצעדים הארגוניים נעשתה בלא התראה מספקת מראש, כי היא עוסקת בסוגיות פרטניות, והתקיימה ללא אישור ישיר של יו"ר ההסתדרות. על כך ענו נציגי העובדים "אני יכולה להביא תצהיר של בן דוד שהוא נתן את ההוראה הזאת".

מהדיון עולה כי בימים האחרונים נמשכו פגישות בין הצדדים במטרה להגיע להסכמה, בהשתתפות נציגי האוצר ושירות המדינה, אך ראש ועד העובדים אבי אנקורי כי מעבר להצפת הנושאים לסכסוך  "לא הייתה התקדמות."

ביום שלישי הודיע יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לנציב הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי על תחילת עיצומים במערך הכבאות במחאה על "ניסיונות בלתי נגמרים לכרסם ולחבל כל העת בעבודה המאורגנת". בר-טל הדגיש כי לא תהיה פגיעה בפעילות המבצעית, וכי תופעל ועדת חריגים למקרים מיוחדים בהם תידרש חריגה מהעיצומים. מארגון עובדי מערך הכבאות נמסר: "אנו מקיימים פעילות במתכונת שבת כאות אבל וכקריאת השכמה לנציב ולשר ארדן להתערב ולפעול למען הכבאים".

בין היתר ציין שני חברי ועד ונציגי עובדים שהנהלת הנציבות פגעה לכאורה בתנאי עבודתם על רקע חברותם בוועד, וכן אי העברה של חלק מכספי הרווחה האמורים לעבור דרך הוועד לצורך פעילויות לעובדים במסגרת ההסכמים הקיבוציים. לצד זאת, טען בר גיל במכתבו, הנציב מסרב, על אף פניות חוזרות ונשנות של ארגון העובדים, לכנס ועדות לפתרון המשברים ולהפעיל את מנגנוני יישוב חילוקי הדיעות הקבועים בהסכמים הקיבוציים עליהם חתומה רשות הכבאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!