דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מונדיאל הנשים 2019 / "אנחנו חייבים להיות טובים יותר": קפטנית נבחרת ארה"ב בכדורגל בנאום מכונן

מייגן ראפינו, אייקון כדורגל ופוליטיקה בהתהוות, נשאה את נאום הזכייה של קבוצתה בגביע העולם בכדורגל, וביקשה מכולם להיות יותר | "כן, אנחנו עוסקות בספורט, כן, אנחנו משחקות כדורגל. כן, אנחנו נשים ספורטאיות, אבל אנחנו הרבה יותר מזה"

מייגן ראפינו, ושחקניות נבחרת ארה"ב כדורגל בטקס קבלת פרס ESPY כהקבוצה הכי טובה. 10 ביולי 2019. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)
מייגן ראפינו, ושחקניות נבחרת ארה"ב כדורגל בטקס קבלת פרס ESPY כהקבוצה הכי טובה. 10 ביולי 2019. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ארה"ב חגגה אתמול (רביעי) את הזכייה במונדיאל הנשים שנערך הקיץ בצרפת. זאת הייתה הזכייה הרביעית של ארה"ב בטורניר והשנייה ברציפות. אלופת העולם חגגה את זכייתה במהלך מצעד אליפות בעיר ניו-יורק ובמהלכו עלתה לבמה הכוכבת ואחת משלוש הקפטניות של הנבחרת, מייגן ראפינו, שהפכה לסמל המרכזי של מאבק כדורגל הנשים המקומי והעולמי לשוויון שכר מגדרי.

אנו מביאים בפניכם את התרגום החלק המרכזי של הנאום המכונן שייזכר כנראה לעוד דורות רבים כרגע מכונן בכדורגל הנשים העולמי ובמאבקן לשוויון מגדרי

"זאת הדרישה שלי מכולם. אנחנו חייבים להיות טובים יותר, אנחנו צריכים לאהוב יותר, לשנוא פחות. אנחנו צריכים להקשיב יותר ולדבר פחות. אנחנו צריכים להבין שזאת האחריות של כולנו, כל בן אדם שפה, כל בן אדם שלא פה, כל בן אדם שלא רוצה להיות פה, כל בן אדם אשר מסכים או לא מסכים. זאת האחריות שלנו, להפוך את העולם הזה למקום טוב יותר.

אני חושבת שהקבוצה הזאת עשתה עבודה נהדרת בלקיחת האחריות הזאת על עצמנו. הבנת העמדה שבה אנחנו נמצאות, והבמה שיש לנו בעולם הזה. כן אנחנו עוסקות בספורט, כן אנחנו משחקות כדורגל. כן אנחנו נשים ספורטאיות, אבל אנחנו הרבה יותר מזה. אתם הרבה יותר מזה. אתם יותר מאוהדים בלבד, אתם יותר מסתם תומכים בספורט, אתם יותר מאנשים שמתחברים פעם בארבע שנים, אתם הולכים ברחובות האלו בכל יום, אתם נפגשים עם הקהילה שלכם בכל יום.

איך אתם הופכים את הקהילה שלכם לטובה יותר? איך אתם עושים את האנשים מסביבכם לטובים יותר? את המשפחה שלכם? את עשרת החברים הכי טובים שלכם? את עשרים האנשים שהכי קרובים אליכם? את המאה אנשים הכי קרובים אליכם? זאת האחריות של כל אחד מאיתנו.

היתה כל כך הרבה חוסר הסכמה בשנים האחרונות, אני הייתי קורבן של זה, אני גם לקחתי בזה חלק… אבל זה הזמן שנתאחד. זהו הצעד הבא, אנחנו חייבים לשתף פעולה וזה דורש את כולם. זאת הדרישה שלי מכולם. תעשו את מה שאתם יכולים. תעשו את מה שאתם צריכים לעשות. תצאו מתוך עצמכם. תהיו יותר, תהיו טובים יותר, תהיו גדולים יותר מאשר הייתם אי פעם.

הקבוצה הזאת היא ההוכחה של מה שאת יכולה להיות, כשאת בוחרת לעשות זאת. בבקשה תקחו את זה כדוגמה. הקבוצה הזאת היא מדהימה, אנחנו לקחנו כל הרבה על הכתפיים שלנו, כדי להיות פה היום, כדי לחגוג איתכם היום, ועשינו את זה עם חיוך. אז תעשו את אותו הדבר בשבילנו, בבקשה אני מבקשת ממכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!