דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים סוציאליים

מטפלים ומותקפים / ימים קשים בלשכות הרווחה: שני אירועי אלימות כלפי עובדים סוציאליים ביום אחד

בעכו איימה אישה על ילדיה של העובדת הסוציאלית, ובבת ים הקיפה קבוצת מטופלים זועמת עובדת רווחה שניסתה להרגיע מטופל | האירועים מתרחשים בצל התקיעות במו"מ על מנגנון כולל להגנה על עובדי הרווחה

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שני אירועי אלימות נגד עובדות סוציאליות התרחשו אתמול (חמישי). בשעות הבוקר בעכו, עובדת סוציאלית הותקפה על ידי פונה בלשכת הרווחה בעיר. הפונה התפרצה לחדר של העובדת בקללות ואיומים ואיחלה מוות לילדים של העובדת ושהיא "תראה אותם בקבר".  העובדת הגישה תלונה במשטרה. בשלושה חודשים האחרונים נרשמו למעלה מ-30 מקרי אלימות חדשים כנגד עובדות ועובדים סוציאליים.

הצתה של לשכה לשירותים חברתיים בעמנואל. ארכיון (קרדיט: איגוד העובדים הסוציאליים)
הצתה של לשכה לשירותים חברתיים בעמנואל. ארכיון (קרדיט: איגוד העובדים הסוציאליים)

בשעות הערב (חמישי) דווח על אירוע נוסף, גבר בשנות ה-30 לחייו התפרץ לדירה שבתוך בניין מגורים בבת ים, בה שוכן המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה, בצעקות, התלהמות והאשמות כלפי עובדי המרכז. הגבר השמיע האשמות כנגד העובדות הסוציאליות.

לאחר שהתבקש לצאת מהמרכז והונחה לקבוע פגישה מסודרת, דפק בחוזקה בדלת ובחלונות, המשיך לצעוק והסתנן שוב פנימה כאשר נצמד לאחת הפונות שנכנסה למרכז בשעת הטיפול שנקבעה לה. שוב התבקש לצאת ושוב התלהם, צעק והטיל אימה על עובדים ומטופלות ששהו במקום. הבחור הסכים לפנות את המקום בתנאי שאחת העובדות תתלווה אליו בחוץ ותמשיך להקשיב לטענות שלו.

עובדת סוציאלית נאלצה לצאת איתו החוצה ואז פגשה בחוץ את דיירי הבניין בו שוכן המרכז זועמים ותומכים בגבר המתפרע, דורשים ממנה לתת לו תשובות מידיות ומעודדים אותו לאלימות כלפי שרותי הרווחה. העובדת הייתה אחוזת אימה מהגבר התוקף כאשר היא מוקפת בסביבה שמעודדת אותו. רק לאחר שהצטרף עובד סוציאלי נוסף הסכים הגבר לעזוב את המקום. ניידת משטרה הוזמנה למקום והוגשה תלונה כנגד התוקף.

מנהלת המרכז פונה מזה חודשים רבים ומתריעה מול גורמים שונים על כך שהימצאות המרכז לטיפול ומניעת אלימות בתוך שתי דירות מרוחקות בתוך בנייני מגורים, ללא שמירה – מסכנת את צוות העובדים וגם את המטופלים.

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)

בחודש דצמבר האחרון, לאחר שבועות ארוכים של מחאות, הפגנות, חסימות כבישים, עיצומים והשבתות, סוכם כי משרד האוצר ואיגוד העובדים הסוציאליים ינהלו מו"מ על מנגנון כולל להגנה על העובדים, שיימשך עד לסוף חודש מרץ. המועד האחרון לסיום המו"מ עבר לפני למעלה משלושה חודשים אבל כרגע אין הסכמה בין הצדדים. בינתיים עובדי הרווחה ימשיכו להיות חשופים לפגיעות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!