דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרוגים בתאונות עבודה

לא יחזור הביתה / ההרוג ה-46: עובד נקבר תחת ערימת חול בתעלת תשתיות בראשל"צ

יוסף מוחמד סאלם אלעדרה, בן 36, מהכפר טואני שבדרום הר חברון, נהרג באתר סמוך לרחוב חיים הרצוג בעיר | מנדי חביב, חובש מד"א: "יחד עם העובדים חפרנו בידיים עד להגעה אליו, ובעודו לכוד התחלנו מיד בפעולות החייאה"

יוסף מחמד סאלם אלעדרה לצד זירת תאונת העבודה בראשון לציון בה נהרג (צילום הזירה: תיעוד מבצעי מד"א)
יוסף מחמד סאלם אלעדרה לצד זירת תאונת העבודה בראשון לציון בה נהרג (צילום הזירה: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יוסף מוחמד סאלם אלעדרה, בן 36, מהכפר טואני שבדרום הר חברון נהרג לאחר שככל הנראה קרסה עליו ערימת חול ועפר בעת שעבד בתעלה באתר עבודות תשתית בשטח חקלאי פתוח סמוך לרחוב חיים הרצוג בראשון לציון. על פי משרד העבודה מדובר באתר שהמבצע בו הוא מדיסון מוחמד חתיב ושנחפרה בו תעלת ביוב בשדה פתוח. העובד, בן 36, פונה לבית החולים אסף הרופא תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. זהו העובד ה-46 שנהרג בתאונות עבודה מאז תחילת השנה וההרוג ה-26 בענף הבניין לבדו.

תאונת העבודה בה נהרג פועל בשל קריסת ערימת חול בעת חפירת תעלה באתר ביצוע תשתיות. (קרדיט: משרד העבודה)
תאונת העבודה בה נהרג פועל בשל קריסת ערימת חול בעת חפירת תעלה באתר ביצוע תשתיות. (קרדיט: משרד העבודה)

האירוע התרחש בסביבות השעה 13:30. חובש בכיר רכוב על אופנוע כבד של מד״א, מנדי חביב, שהגיע לטפל בפצוע סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי תעלה רחבה בעומק של כארבעה מטרים, כשעובדים במקום מספרים שערימת חול קרסה על פועל שעמד בפנים. יחד עם העובדים חפרנו בידיים עד להגעה אליו, ובעודו לכוד התחלנו מיד בפעולות החייאה. בסיוע כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך המשך פעולות החייאה, ופינינו אותו כשהוא במצב קריטי לבית החולים אסף הרופא". ממשטרת ישראל נמסר כי "נפתחה חקירה בשיתוף משרד העבודה לבירור נסיבות האירוע".

צו הפסקת עבודה בה נפגע פועל. 14 ביולי 2019. (קרדיט: משרד העבודה)
צו הפסקת עבודה בה נפגע פועל. 14 ביולי 2019. (קרדיט: משרד העבודה)

 

ביום שישי בצהריים נהרג העובד קייס כטיב (19) שהתחשמל בחניון באתר בנייה ברחוב ויצמן סמוך לאזור התעשייה בכפר סבא. הוא פונה לבית החולים בילינסון תוך ביצוע פעולות החייאה, אך מותו נקבע בבית החולים.

הרוגי תאונות עבודה 2019 (גרפיקה: אידאה)
הרוגי תאונות עבודה 2019 (גרפיקה: אידאה)

 

בעקבות התאונה פרסם הבוקר מטה הבטיחות של התאחדות בוני הארץ מנשר ובו חידודי הנחיות לקבלנים באשר לנהליי הבטיחות הנדרשים בעת שימוש בחשמל באתרי הבניה. בין היתר הדגישו כי יש לוודא על בסיס שבוע כי מערכת החשמל באתרי הבניה מחוברת להארקה באמצעות לחיצה על מפסק הפחת, ולבצע בדיקת חשמלאי מוסמך באתר אחת לשלושה חודשים. בדיקת לוח חשמל ראשי על ידי חשמלאי אחת לשנה, ביצוע בדיקת חשמלאי על הציוד החשמלי של קבלני המשנה, וכמובן שימוש זהיר ונכון בציוד חשמלי שאת תקינותו יש לוודא באתרים.

"חבריי הקבלנים, מוות או פגיעת אדם כתוצאה מהתחשמלות היא אירוע שאיננו צריך לקרות בשום אופן" כתב ראש מטה הבטיחות, איל בן ראובן. "אירוע שכזה הוא תוצר של התרשלות של גורם אחד או יותר בשרשרת הניהול והעבודה באתר. לאור תאונות חוזרות מאירועי התחשמלות אני פונה אליכם ומנחה על בדיקה יסודית, כל אחד בגזרתו, של סיכוני הבטיחות האפשריים הנובעים משימוש בחשמל באתר". לדבר מסר בן ראובן כי גם בעקבות התאונה היום, יפעל להוציא חידוד של הנחיות בטיחות רלוונטיות.

מוקדם יותר היום נפגע עובד בן 35 באורח בינוני, כשנפל מגובה באתר בניה ברחוב אבן סינא ביפו. הוא פונה לבית החולים איכילוב עם חבלות בראש ובגפיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!