דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמזון

צרכנות הוגנת / בעוד אמזון נערכת ליומיים של מבצעים, מאבק עובדיה מחריף

ענקית הקמעונאות המקוונת ולקוחותיה ברחבי העולם נערכים לחגיגה של קניות, אך עובדי החברה מתכננים צעדי מחאה בשל תנאי העסקתם הירודים, עומס העבודה והיעדר אפשרויות קידום | הפעם לראשונה, זכו עובדי המחסן לסולידריות מהמהנדסים

עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול מרכז חלוקה של אמזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה. ארכיון (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)
עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול מרכז חלוקה של אמזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה. ארכיון (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אמזון חוגגת 25 שנה ומרחיבה את "אמזון פריים-דיי", יום המבצעים וההנחות המסורתי למנויים, ל-48 שעות (ה-15 עד ה-17 ביולי). במסגרת יום המכירות תציע החברה הנחות על עשרות אלפי מוצרים בכל זמן נתון. בשנים האחרונות היה מלווה הפריים דיי גם במחאות של עובדי החברה, וגם השנה יפגינו עובדי המחסן במינסוטה נגד תנאי עבודתם הירודים. באקט של סולידריות, הביעו המהנדסים תמיכה בשביתה.

המבצע השנתי של ענקית הקמעונאות נפתח עם יומיים של הנחות לחברי מועדון אמזון פריים. חברות במועדון עולה 12.99 דולר לחודש (חודש ראשון בחינם) או 119 דולר לשנה לקונים הנלהבים יותר. כמו לכל חברות הקמעונות המקוונות, יצירת ימי שיא של מכירות זו אסטרטגיה רווחית שמכניסה הון בזמן קצר ומחברת לקוחות חדשים למועדון. בשנה שעברה אמזון רשמה ב-36 שעות מכירות בהיקף של 4.2 מיליארד דולר. במקביל לאמזון, אתרים נוספים כמו עלי אקספרס, אסוס ואתר אי-ביי, שיהיה במקביל ביום מכירות משלו ב-15 ביולי.

עובדת במחסן של אמאזון בבולטימור. אוגוסט 2017 (AP Photo/Patrick Semansky, File)
עובדת במחסן של אמאזון בבולטימור. אוגוסט 2017 (AP Photo/Patrick Semansky, File)

 

 

בתוך אירוע הקניות, עובדי המחסן של אמזון מתכוונים להפגין על תנאי העסקתם. הפגנות אלו התקיימו גם בשנים עברו, לרוב באירופה, אבל גם בארה"ב, שם אין לעובדים הגנה חזקה של איגודים מקצועיים, החליט מרכז החלוקה במינסוטה לשבות. אמזון אמנם העלתה את שכר העובדים ל-15 דולר לשעה אך עדיין מצטברות תלונות על יחס גרוע לעובדים במחסן.

העובדים במרכז השילוח שבעיר שאקופי במדינת מינסוטה מתכננים שביתה של 6 שעות ב-15 ביולי בדרישה לשכר גבוה יותר, הפחתת העומס בעבודה והזדמנויות לקידום. על-פי הדיווחים, לאמזון יש אפילו מערכת המנטרת את עבודתם של עובדי המחסנים לרמה מפורטת מאוד עד כדי הכנה אוטומטית של מסמכי הפיטורין. קבוצת מהנדסים עובדי אמזון מסיאטל הביעה תמיכה וסולידאריות עם עובדי המחסן וחלקם מתכננים לטוס למרכז השילוח ולהפגין עם העובדים בחוץ.

באמזון מסרו בתגובה להכרזה על השביתה כי הם משלמים לעובדים שכר מינימום של 15 דולר לשעה ומעניקים להם הטבות כמו ביטוח בריאות, חופשת לידה, שכר לימוד והכשרה. בנוסף, השבוע חשפה אמזון תכנית להכשיר 100 אלף עובדים בתחומי הטכנולוגיה, כולל תכניות הכשרה המיועדות לעובדי המחסנים ללימוד קידוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!