דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שר החינוך הרב רפי פרץ

מחאה גאה / מחאת 'טיפולי ההמרה' נמשכת: הפגנות בת"א ומול בית השר פרץ

מנכ"לית חוש"ן: "תפקיד שר החינוך לדאוג שכל איש חינוך יעבור הכשרה למפגש עם נוער גאה", יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "נתניהו, עליך לפטר את פרץ עוד הערב" והמורה חן עמרם התחייבה בפני תלמידיה: "אף אחד לא יוכל להמיר לכם את הזהות אף פעם"

הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)
הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אלפי אנשים הגיעו לקריית הממשלה בתל אביב ולביתו של שר החינוך הרב רפי פרץ במושב נווה להפגין בעקבות דבריו של שר החינוך בו הוא טען כי ניתן לבצע טיפולי המרה אנשים על הקשת הלהט"בית ואף סיפר כי הוא "עשה זאת בעבר". המוחים נשאו שלטים הקוראים לפיטוריו של השר, וקראו 'ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה' ו'רפי פרץ תתפטר כי דמנו לא הפקר'. בהפגנה מול קריית הממשלה נראו פוליטיקאים רבים מהאופוזיציה ונשמעו נאומים המבקרים את דבריו של השר פרץ. נראה שחששות המוחים מבוססים היטב היות והמנהלת הארצית של ער"ן, שירי דניאלס, מדווחת על עלייה חדה של פניות להט"ב לקו העזרה מאז פורסמו דבריו של השר פרץ.

ההפגנה של בית גאה בבאר שבע מחוץ למושב נווה שבו גר רפי פרץ. (קרדיט: אור ארז)
ההפגנה של בית גאה בבאר שבע מחוץ למושב נווה שבו גר רפי פרץ. (קרדיט: אור ארז)

 

אחת הדוברות בהפגנה עובדת במערכת החינוך עלייה אחראי השר פרץ. "אני חן עמרם, מורה לתנ"ך בתיכון עתיד בלוד, ואני מורה גאה. בשם המורות והמורים הגאות, אני מבקשת לנצל את הבמה הזו ולפנות לתלמידי ותלמידות ישראל – אהובים שלנו,
הרבה פעמים נדרשנו לייצג מולכם את המערכת. גם אם לא תמיד הסכמנו, השתדלנו לתווך לכם את ההחלטות שלה עם כל היצירתיות שידענו לגייס, הפעם, אנחנו לא יכולות.
כששמענו אתמול בערב את שר החינוך הוצפנו בתחושות – הוצפנו בעלבון, כעס, כאב וזעם, אבל מעל הכל – הרגשנו פחד גדול. פחד גדול על היהלומים היקרים שלנו – תלמידות ותלמידים – אשר זה עתה שמעו את קברניט הספינה מסביר, בין היתר, על טיפולי המרה ללהט"בקים".

"יקרים שלנו, בני ובנות נוער, ילדות וילדים, שלא יהיה לכם ספק – אתם מוכשרות,
יפים, נבונים וחכמות. בדיוק בדיוק בדיוק כמו שאתם. אף אחד, לא משנה באיזה תפקיד או באיזה מעמד לא יוכל להמיר לכם את הזהות אף פעם. תלמידי ותלמידות ישראל , אנחנו מבטיחות – לא נשקוט עד שגם שר החינוך ידע זאת! המורות והמורים שלכם כאן בשבילכם, גם בחופש הגדול, בכל רגע. אם צריך, נצבא על דלתות משרד החינוך בהמונינו, באגרופים חשופים ולבבות פתוחים. כי אם עד עכשיו נאבקנו על תנאי ההעסקה או על רפורמות, הפעם אנחנו יוצאים למאבק על החיים של התלמידות והתלמידים שלנו."
"מול הגזענים החשוכים המסיתים והמדכאים – תפקידנו הוא לשמור ביראת קודש על הניצוץ בעיניים של כל ילד וילדה שאנחנו פוגשים. לא רק לנוער להט"בי, גם לנוער האתיופי וגם לנוער הערבי והנוער המזרחי והאשכנזי דתי וחילוני – סטרייטים ולהט"ב כאחד – לכל תלמיד שנכנס לכיתה שלנו – מגיעה הזכות הבסיסית להיות בדיוק מי שהוא רוצה ויכול להיות. בדיוק מי שהיא איך שהיא מרגישה את עצמה וחולמת את חייה".

הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)
הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)

תמר יהל, מנכלית חוש"ן, ממארגני האירוע, אמרה כי "להיות בארון זה להדחיק את מי שאני, לפחד. להסתיר מההורים. לקפוא כשיורדים על מישהו אחר בכיתה שלא יחשבו עלי. לחשוש שלא אתקבל לתפקיד שאני רוצה בצבא. שהקהילה בה אני חי לא תקבל אותי. את לומדת שאת חייבת להשתנות. ואת מנסה בכל כוחך, וזה לא עובד. אז את שונאת את עצמך יותר. והכי גרוע, ה'טיפול' הזה הוא בהמלצת האדם שעליו את הכי סומכת. בית ספר צריך להיות מקום שבו אנשים הכי מוגנים שיש. למזלי שותפים רבים שלנו מבינים זאת ומקדמים זאת בתוך המערכת. אבל לצערי שר החינוך אינו מבין זאת ועל זה אסור לשתוק".

"תפקידך שר החינוך לדאוג שכל איש חינוך יעבור הכשרה מתאימה למפגש עם נוער גאה, להוציא את המילה הומו מלקסיקון הקללות. הבעיות החריפות ביותר של הקהילה הגאה הוא חוסר ביטחון. נשים טרנסיות מותקפות גם כאן בתל אביב, נוער להטבי נזרק מביתו. והדם שנשפך הרב רפי הוא על הידיים שלך".

נדב בורשטיין קרא לשר פרץ לבוא לעשות שבת בבית הוריו של בן זוגו. "בוא רפי, תמיר את כולנו נהיה חשוכים כמוך. זו כנראה תורתך שאין בה אור אלא חושך. לא לקבל את השונה אלא להמיר אותו בכפיה. אני מזמין אותך לעשות שבת איתי, עם כפיר, עם הוריו שומרי המסורת. נקרא לזה טיפול המרה, כי אין לי ספק שתצא אחר, תלמד מה זו אהבה וקבלת השונה".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, אוהד חיזקי, אמר: "עמדנו כאן לפני שנה בדיוק כועסות וכועסים על חקיקה ששוללת מאיתנו זכויות. זכויות שנלקחות מאיתנו בגלל שיקולים קואליציוניים. עכשיו אנחנו כאן כי שר החינוך שלנו מסביר לנו שהמרה זה אחלה, זה אפשרי ועובד. זה מכעיס! אפשר להמיר חפצים – אי אפשר להמיר בני ובנות אדם. המחאה הגאה תימשך עד שהאפליה תגמר. אנחנו כאן ובכל מקום. ראש הממשלה שכל כך מתגאה בנו כשהוא מדבר בעולם. שמינה שר משפטים הומו גאה ויועץ תקשורת בכיר, מינה גם את שר החינוך. אדוני ראש הממשלה ישבת איתנו יומיים לפני הבחירות והבטחת שמשרד החינוך יישאר בידי הליכוד. הבטחות צריך לקיים".

"אנחנו אזרחים ואזרחיות במדינת ישראל, תלמידים ותלמידות, הורים. החיים עצמם. אנחנו דורשים ממך לפטר את שר החינוך ולהעביר כבר עכשיו את רפורמת השוויון. ב-17 בספטמבר כולנו ניקח חלק בהמרה אחת שתעבוד. להמיר את רפי פרץ ממשרד החינוך ללשכת הרווחה. נתניהו, אתה צריך לפטר את פרץ עוד הערב. זה השיעור הכי חשוב שאפשר לתת לשר החינוך​".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!