דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עיר במצור / "איך מתמודדים עם הסיוט הזה?": היום הראשון לעבודות בכניסה לירושלים

בניית ההפרדה המפלסית בצומת גשר המיתרים תימשך שלוש שנים, וכלי הרכב הפרטיים שנכנסים לבירה ייאלצו לנסוע בדרכים חלופיות ופקוקות | התושבים והעובדים בעיר זועמים: "הכל מאוחר מדי, ואין חשיבה על היחס בין כמות העובדים והתחבורה הציבורית"

החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)
החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)
דוד טברסקי

הכניסה לירושלים, מצומת גשר המיתרים עד לבנייני האומה נחסמה אתמול (ראשון) לשלוש השנים הקרובות, וזאת לשם בניית הפרדה מפלסית. בעוד הנסיעה לתחבורה ציבורית תותר לאורך שדרות שז"ר, רכבים פרטיים יצטרכו למצוא דרכים חלופיות – מה שיקשה מאוד לנהגים המגיעים מחוץ לעיר להגיע למרכז העיר.

"אני עומדת פה, בחתיכת הכביש הקטנה הזו שבכניסה לעיר, בממוצע חצי שעה כל בוקר, ועכשיו זה הולך להיות שעה ואולי יותר", סיפרה עדנה כהן, אמא לשלושה ממבשרת ציון ל'דבר'. כהן מנהלת חנות במרכז העיר, "אני מבינה שהמצב נדרש, אבל אני לא מבינה איך מתמודדים עם הסיוט הזה. אני אצטרך לקום הרבה יותר מוקדם בבוקר ואחזור מאוחר יותר אם ארצה לא להפסיד כסף".

החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)
החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)

בניית המפלס היא חלק ממיזם החדש לכניסה לעיר שיכלול, עם סיום בנייתו בעוד כ-4 שנים, קריית הייטק חדשה בכניסה לעיר בין התחנה המרכזית לבנייני האומה כאשר במרכזה תעמוד תחנת הרכבת החדשה, דרכה יעברו עשרות אלפיי בני אדם מחוץ ואל העיר. הקריה תשתרע על שטח של 300 קמ"ר ואמורה להכיל -60 אלף מקומות עבודה חדשים.

"מה שקורה פה זה המשך למשבר התחבורה הציבורית של כל המדינה", מספר סאם באטלר, העובד באחד ממשרדי הממשלה שנמצאים בכניסה לעיר. "אני מגיע לכאן כל בוקר מבית שמש 25 שנה, ולפחות חצי מהעובדים בבניין שלי מגיעים מחוץ לעיר. העומס הצפוי על האזור היה ברור עוד בתחילת שנות ה-2000, כשהם התחילו לבנות את הרכבת הקלה. הכל מאוחר מדי ואין חשיבה על היחס בין כמות העובדים והתחבורה הציבורית, היה צריך לעשות מזמן כמו בתל אביב – מחנים את המכוניות מחוץ לעיר ומגיעים בשאטלים. הרי חוץ מהעצבים שלנו מתבזבזים פה המון כספים".

החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)
החסימה לצורך ביצוע עבודות תשתית בשדרות שזר צמוד לגשר המיתרים בכניסה לעיר. (צילום: פליקס שלמייב)

הנחיות לנהגות והנהגים

משטרת ישראל פרסמה את הסדרי התנועה החדשים לנהגים וציינה שבשבועיים הקרובים יתכנו תזוזות במיקומי תחנות האוטובוס באזור, בדגש על התחנות הממוקמות לאורכו של רחוב שז"ר. התושבים המגיעים לאזור ברכבים פרטיים צריכים לשים לב להנחיות החדשות: לבאים לירושלים מגינות סחרוב, התנועה תופנה לרחובות שד' הרצל, רבין, ירמיהו וירידה לכביש בגין צפון \ דרום.

לבאים והיוצאים מירושלים, מומלץ לבחור בדרכים אחרות: כביש 9, הארזים, כביש עין כרם, כביש 443. משטרת ישראל כבר הודיעה  שתהיה ערוכה באמצעות פריסתם של כמאה שוטרים ופקחים מוסמכים, על מנת להכווין ולווסת את התנועה לדרכים החלופיות בהתאם להסדרי התנועה שנקבעו, ולהקל על עומסי התנועה הצפויים במהלך הימים הראשונים.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!