דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגלניות עושות שינוי / רוצות עתיד: שחקניות הכדורגל יוצאות למאבק נגד אפליה מגדרית

איגוד שחקני ושחקניות הכדורגל בהסתדרות הצטרף לעתירה לבג"צ כנגד אפליה תקציבית מתמשכת של כדורגל הנשים, ויקיימו כנס חירום בבית ההסתדרות | שי שדה, שחקנית נבחרת ישראל: "לא הגיוני שבכל שנה הקבוצות ואנחנו נילחם על תקציבים לזכות קיום בסיסית"

נבחרת ישראל מול סרביה (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול סרביה (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצות כדורגל הנשים, ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל ושחקניות הכדורגל יוצאות למאבק נגד האפליה הממשלתית המתמשכת של כדורגל הנשים בישראל. שחקניות הכדורגל בישראל הכריזו אמש (שני) על כנס חירום שיתקיים בראשון הקרוב (21.7) בבית ההסתדרות. שי שדה, שחקנית נבחרת ישראל ואס"א תל אביב וממארגנות הכנס, אמרה ל'דבר': "מבחינתנו המאבק הוא על שינוי התפיסה של כדורגל הנשים בישראל. לא הגיוני שאין הכרה בענף ושבכל שנה הקבוצות ואנחנו נילחם על תקציבים לזכות קיום בסיסית ולקיום פעילות. הכנס מיועד לכנס את כל השחקניות בארץ, להעלות את המודעות למצב הקיים וליצור יחד כוח גדול שייצא למאבק להכרה בכדורגל נשים בישראל. היעד המרכזי הוא לדאוג לעתידו המקצועי של הענף".

שי שדה במדי נבחרת ישראל (תמונות באדיבות המצולמת)
שי שדה במדי נבחרת ישראל (תמונות באדיבות המצולמת)

במקביל להכרזה על הכנס הכריז ארגון שחקניות ושחקני הכדורגל בהסתדרות בקשה להצטרף לעתירה לבג"צ של שמעון מימון ואגודת הנשים של מכבי חולון כנגד שרת הספורט מירי רגב, שר האוצר משה כחלון והמועצה להסדר ההימורים בספורט. בכך הצטרף הארגון לקבוצות ליגת העל במאבקן המשותף לשינוי התקציבים והיחס המפלה של כדורגל הנשים בישראל.

בבקשה שהוגשה היום על ידי עו"ד אופיר רונן מדגיש ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל  כי הדיון בבג"צ חייב להתקיים עוד לפני ה-15 באוגוסט, שכן אם עד לתאריך זה לא תתקבל החלטה המחייבת את משרד התרבות והספורט להעביר 4 מיליון שקלים לקבוצות הנשים, יש סכנה שליגת העל בכדורגל נשים לעונת 2019/20 לא תפתח. 

בעתירה שהוגשה לבג"צ נטען שמשרד הספורט מפלה לרעה את קבוצות הנשים. על פי הסיכומים היו אמורות הקבוצות לקבל מדי שנה הקצבה של 4,050,000 מיליון שקלים, אך בפועל המשרד העביר להן רק 2.4 מיליון. בבקשה להצטרפות כצד לבג״צ הדגיש ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל כי אפליית כדורגל הנשים בארץ על רקע מגדרי נמשכת שנים רבות, ותקציבי כדורגל הנשים בארץ עומדים על 2.4 אחוז בלבד מהתקציבים  המוקצבים לכדורגל גברים (2.4 מיליון ש״ח המוקצים לענף הכדורגל נשים לעומת כ-100 מיליון ש״ח המוקצים לענף הכדורגל גברים).  

בתמונה משמאל לימין: אבי איבגי, גיא חיימוב, קארין סנדל, שמעון אבוחצירה, לי פלקון, ניר אלון ועו"ד רן קידר. (ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)
בתמונה משמאל לימין: אבי איבגי, גיא חיימוב, קארין סנדל, שמעון אבוחצירה, לי פלקון, ניר אלון ועו"ד רן קידר. (ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)

את המאבק כנגד האפליה של כדורגל הנשים מובילות שחקניות הכדורגל הבכירות בישראל. השחקניות פתחו דף פייסבוק חדש בשם: "כדורגלניות עושות שינוי" והזמינו לחתימה על עצומה לקידום כדורגל הנשים בישראל.

בדף הפייסבוק כתבו השחקניות כי: "בישראל של 2019 כדורגל הנשים עדיין סובל מאפליה מתמשכת ומתת תקצוב ותנאים. נכון להיום משרד הספורט אינו מעביר את תוספת התקציבים שהיו אמורים להגיע החל מעונת 2016/17 ועוד מקזז מהתקציבים הקיימים בשלל תירוצים שונים ולא מקובלים על הקבוצות ועל ההתאחדות לכדורגל. אבל לא עוד. החלטנו לשים לזה סוף ולדרוש את המגיע לנו. כדורגלניות עושות שינוי! לראשונה בישראל ייערך כנס חירום של שחקניות הכדורגל בישראל בו נציג את הדרישות והמטרות שלנו, נתאגד ונבהיר שכולנו יחד במסע להפיכת כדורגל הנשים בישראל למקצועני".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!