דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

לא פג תוקף / בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית: ניתן להאריך את תוקף הרב קו מהבית

יש בידך כרטיס רב קו שהונפק לפני שמונה שנים? | הבשורות הרעות - תוקפו פג | הבשורות הטובות - ניתן להאריך את תוקפו מהבית | אפשרויות חדשות גם ברב קו האנונימי

עמדת תיקוף רב-קו בתחבורה ציבורית (צילום אילוסטרציה: אורי לנץ/פלאש90)
עמדת תיקוף רב-קו בתחבורה ציבורית (צילום אילוסטרציה: אורי לנץ/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בימים אלה צפוי לפקוע תוקפם של כרטיסי רב קו רבים שהונפקו לפני שמונה שנים. במטרה להקל על ציבור הנוסעים, החלטה של משרד התחבורה מאפשרת להאריך את תוקף הרב קו למשך ששה חודשים נוספים כבר מהבית. במקביל, ניתן להעביר צבירה של רב קו במרכזי השירות, כולל רב קו אנונימישירות חדש נוסף: מאתמול (שני) ניתן לשחזר את יתרות התקציב וחוזי הנסיעה גם בכרטיסי רב-קו אנונימיים. 

עמדות רב-קו (ויקיפדיה)
עמדות רב-קו (ויקיפדיה)

ניתן לבדוק את תוקף כרטיס הרב קו במחשב האישי, בטלפון הנייד ובעמדות ההטענה שבקיוסקים, ולהאריך את תוקפו בחצי שנה. כך הודיע היום שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'.

בימים אלה צפוי לפקוע תוקפם של כרטיסי רב קו רבים שהונפקו לפני שמונה שנים (בשנת 2011). במטרה להקל על ציבור הנוסעים, מאפשרת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להאריך את תוקף הרב קו שברשותם למשך ששה חודשים נוספים, בהם יוכלו הנוסעים להיערך כנדרש להנפקת הכרטיס החדש.

תוקפם של כרטיסי הרב קו הינו לשמונה שנים בלבד. כחודש לפני פקיעת תוקף הרב קו, במהלך הטענת הכרטיס, מקבל הנוסע הודעה הקוראת לו לחדש את תוקפו ולהנפיק כרטיס חדש באחד ממרכזי השירות. יצוין כי בכרטיסי הרב קו החדשים המונפקים כיום, תאריך התפוגה של הכרטיס מוטבע על גבי כל הכרטיס, במטרה לתזכר את בעליו לחדשו במועד.

איך מאריכים רב קו ומעבירים צבירה?

ניתן להאריך את התוקף בלחיצת כפתור "הארכת תוקף כרטיס" באתר האינטרנטבאפליקציה בנייד ובעמדות הטעינה. מדובר באופציה חדשה שנוספה כעת.

העברת צבירה מרב קו אנונימי לרב קו שמי מתבצעת במרכזי השירות "על הקו".

הארכת התוקף של הרב קו מאפשרת לשמור על כל היתרות וחוזי הנסיעה המוטענים על גבי הכרטיס, ולהעביר אותם בצורה בטוחה לכרטיס רב קו חדש, המונפק במרכזי השירות "על הקו". הארכת התוקף של הכרטיס מתאפשרת רק עבור כרטיסי רב קו שתוקפם עומד לפוג בחודשיים הקרובים, או שתוקפם פג בחודשיים האחרונים. 

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמיר אסרף הודיע היום על שירות חדש נוסף, המאפשר שיחזור של יתרות התקציב וחוזי הנסיעה גם בכרטיסי רב קו אנונימיים, ולהעבירן לכרטיס רב קו חדש, בתנאי שהכרטיס הישן נמצא בידי הנוסע, והיה בתוקף, לפחות עד לחודשיים האחרונים.

"במקום לגשת למרכזי השירות ולעמוד בתור, ניתן להאריך את תוקף הכרטיס בקלות ובנוחות מהבית או באחד מאלפי נקודות ההטענה ברחבי הארץ. אני ממליץ גם לבעלי כרטיסי רב קו אנונימיים להנפיק ללא עלות כרטיס רב קו אישי, בו הכסף והחוזים שיטענו מבוטחים גם במקרה של אובדן או גניבה", הוסיף אסרף.

השיפור בשירותי הרב קו משפר את המאזן של שירותי התחבורה הציבורית, אשר יצרו מהפכה חיובית בזכות הכרטיס המגנטי, אך היא כוללת גם לא מעט חורים, בדמות פריסת הטענה לא מספקת והטלת קשיים על נוסעים שהינם חסרי כרטיסי אשראי. בעתיד, כרטיסי הרב-קו יהיו תקפים גם במוניות השירות, ויתווספו לאוטובוסים, הרכבת הקלה בירושלים, הרכבת התת-קרקעית הכרמלית בחיפה, המטרונית בחיפה ונסיעה ברכבת ישראל, המשויכים לשירות כבר היום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!