דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נעמ"ת

ידע זה כוח / עוצמה נשית באקדמיה: נעמת העניקה מלגות ל-200 סטודנטיות ודוקטורנטיות

המלגות בסך כולל של חצי מיליון ש"ח הוענקו ל-9 דוקטורנטיות ול-200 סטודנטיות בתחומי המדעים והמגדר | יו"ר נעמת חגית פאר: "התשובה שלנו לרוח הרעה הנושבת בימים אלה היא המשך עשייה ועוד מלגות"

טקס מלגות נעמ"ת 2019. (צילום: ישראל מלובני (פצ׳ו))
טקס מלגות נעמ"ת 2019. (צילום: ישראל מלובני (פצ׳ו))
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

תשע דוקטורנטיות ומאתיים סטודנטיות יקבלו מנעמת מענקי מחקר ומלגות לימודים בתחומי המדעים והמגדר. הסכום הכולל של המלגות והמענקים הוא 500 אלף שקלים. טקס הענקת המלגות והמענקים נערך אתמול (שני) בבית ההסתדרות, בהשתתפות יו"ר נעמת חגית פאר ויו"ר קרן המלגות מאשה לובלסקי.

"כשאני רואה כאן כל כך הרבה נשים חדורות מטרה – זו עוצמה נשית, וכל הכבוד לכן", אמרה פאר בטקס, "השנה אנו מקדישות שניים ממענקי המחקר בתחום המגדר לשתי נשיםנחמה ריבלין ורונה רמוןשתי הדמויות האלה הן אנטיתזה לרוח הרעה שנושבת בימים אלה. אי אפשר להתעלם ממצוקת ההורים לפעוטות, אירועי הגזענות והתבטאויותיו של שר החינוך, צנזור אנשי אקדמיה. התשובה שלנו לכל זה היא המשך עשיה ועוד מלגות".

הדוקטורנטיות שקיבלו מענקים בנושא מגדר: בסמה אבו תנהא, דוקטורנטית למגדר בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, על השלמת מחקרה, "לשמוע את קולן – סיפור חייהן של בנות בוגרות להורים גרושים על רקע אלימות זוגית בחברה הערבית". תחום המחקר שלה הוא אלימות זוגית וגירושין בחברה הערבית, ובעבודתה חקרה נשים ערביות צעירות שגדלו להורים גרושים על רקע אלימות משפחתית, ובחנה כיצד סיטואציה זו השפיעה עליהן.

רוני איל-לובלינג, דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, מקבלת מנעמת מענק על שם נחמה ריבלין עבור השלמת מחקרה, שעוסק בתרומה של יחסי אם בת לחיי עבודה של נשים צעירות. המחקר מאיר נקודת מבט חשובה לפיה גם בתוך חיי עוני, אמהות מצליחות להנגיש משאבים שונים ולתמוך בחיי העבודה של הבנות שלהן.

צביה שיר מאוניברסיטת ת"א קיבלה מענק על שם רונה רמון, על מחקר בנושא מקומו המצוי והרצוי של המשפט בקידום שוויון בין המינים בבתי הספר – תיאורטיזציה משפטית של שוויון מגדרי בחינוך. מחקרה עוסק בשוויון מגדרי בבתי ספר. המחקר מפתח תפיסה משפטית תאורטית מותאמת של שוויון מגדרי בחינוך ומציע קווים מנחים להסדרים משפטיים שיטפלו טוב יותר בנושא.

חלי בוזחיש ששון מאוניברסיטת בן גוריון קיבלה מענק למחקרה בנושא מאבקים המגיעים מהשוליים: הצטלבות של מגדר, מעמד ואתניות. אחד המענקים בתחום המגדר הוא תרומה של ד"ר קציעה אלון, יו"ר ועדת מענקי המחקר בלימודי מגדר.

בתחום מדעי הגנטיקה והביואינפורמטיקה – מענקי הקרן על שם בבה אידלסון קיבלנו מענקים: רז דביר-שטרנפלד ממכון וייצמן, רגינה פרוסקורובסקי מאוניברסיטת בן גוריון, הילה פרידמן מהאוניברסיטה העברית, אנה רייס מאוניברסיטת ת"א ושחר שוחט קורן מהאוניברסיטה העברית. אחד המענקים הוא תרומה של פרופ' שוש ארד, נשיאת המכללה האקדמית אחווה.

יו"ר נעמת חגית פאר (במרכז), יו"ר קרן מלגות נעמת מאשה לובלסקי (משמאל), טקס מלגות נעמ"ת 2019. (צילום: ישראל מלובני (פצ׳ו))
יו"ר נעמת חגית פאר (במרכז), יו"ר קרן מלגות נעמת מאשה לובלסקי (משמאל), טקס מלגות נעמ"ת 2019. (צילום: ישראל מלובני (פצ׳ו))

נשיאת קרן המלגות מאשה לובלסקי הקדישה את דבריה בכנס לפרידה לימן, מייסדת ויו"ר קרן המלגות של נעמת בארה"ב: "אנחנו עוסקים במלגות כאילו יש מאיןאבל הכסף לא מגיע מעצמו. לפני לא הרבה זמן נפטרה בדטריוט פרידה לימן. היא נולדה בפולין בשנות ה-20 למזלה ולמזל הוריה הם החליטו להגר לארה"ב. זאת הייתה הגירה קשה שהובילה אותם למשבר כלכלי קשה מאודכשהייתה הולכת לבי"ס בדטריוט בחורף בשלג לא היה כסף לקנות נעליים חדשות ובלבד שהנעליים קצת תתחממנה היו מכניסים ניר עיתון לתוך הנעל. זו לא אישה שצמחה מהדפסת הכסף.

"בימים ההם עדין לא הייתה התנועה הפמיניסטית. האהבה למדינת ישראל הלכה והתגברה. היא הייתה נשואה, היו לה ילדים והיא הייתה צריכה להישאר בבית לטפל בילדים. בעלה היה נותן לה כל חודש סכום כסף לכלכלת הבית. כל חודש הייתה מקבלת את הסכום מורידה קצת "קניפל" ושמה בצד בשביל הפעילות הציבורית שלה במסגרת הארגון שהפך להיות נעמתהנשים שהקימו את קרן המלגות לא צמחו מההון אבל הם צמחו מהאהדה לישראל ולחיזוקן של מעמד הנשים בישראל וארה"באני רוצה לומר יהי זכרה ברוך על כל מה שעשתה למעננו. יש לנו הרבה חגים, חגים דתיים מהמסורת שהתקופות יצרו ויש לנו חג גדול לנעמת והוא החג של חלוקת המלגות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!