דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות והצלה

הכבאים נלחמים / סבב מו"מ נוסף נכשל, והכבאים חוזרים לעיצומים: "הנציב מתבצר בעמדותיו"

הפסקה בת 36 שעות בעיצומים לא הניבה פריצת דרך במאבק הכבאים כנגד פגיעה בזכויותיהם ובהסכמים עמם | במסגרת העיצומים יפעלו מדורי מניעת הדליקות בתחנות טבריה, נתניה, גליל עליון ובית שמש במתכונת שבת

מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וארגון הכבאים הודיעו על חידוש הצעדים הארגוניים במערך הכבאות וההצלה, לאחר 36 שעות בהן נעתרו לבקשת בית הדין ושבו לעבודה מלאה במטרה לקדם הידברות והסכמות. בהסתדרות מאשימים את נציב הכבאות דדי שמחי בכשלון המגעים: "הנציב התבצר בעמדותיו, והודיע כי לא ייסוג ולא יוותר, וכי הוא מעדיף הליך משפטי על פני ויתורים והסכמות", מסרה ההסתדרות לבית הדין לעבודה.

על אף הסכסוך הממושך, החליט הארגון לנקוט צעדים ארגוניים מוגבלים. במסגרת העיצומים יעבדו במתכונת שבת מדורי מניעת הדלקות בתחנות טבריה, נתניה, גליל עליון ובית שמש – 4 מתוך 26 תחנות הכיבוי. מדורים אלה אחראים על אישור תכניות בנייה (טופס 4), ביקורת מוסדות ונכסים (שאינם טעוני רישוי), פיקוח מפעלים מסוכנים ורישוי עסקים.

הנסיונות להגיע להסכמה כללו שלוש פגישות מו"מ, מתוכן אחת בנוכחות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אשר נרתם בעצמו בניסיון לקדם את ההידברות מול נציב הכבאות דדי שימחי, אך המאמצים לא נשאו פרי.

סבב העיצומים הנוכחי החל ברביעי שעבר, לאחר חצי שנה בהם לא ננקטו עיצומים. במשך חמישה ימים עבדו הכבאים במתכונת שבת בלבד. כאמור, במהלך היומיים האחרונים הופסקו העיצומים לבקשת ביה"ד לעבודה בנצרת בו דנים הצדדים בסכסוך. בעבר, עתרה הנציבות מספר פעמים כנגד צעדיהם הארגוניים של הכבאים, אך בתי הדין לעבודה קבעו כי העיצומים מידתיים, אינם מסכנים חיי אדם, וננקטים כצעד אחרון על רקע משבר חריף ביחסי העבודה ברשות.

בארגון הכבאים הדגישו כי "צעד השביתה איננו מטרה אלא אמצעי שננקט בבחינת צעד אחרון, במתינות ובסבירות". בשבעת החודשים האחרונים שמר הארגון על שקט תעשייתי בניסיון לקדם את ההבנות שהושגו בתיווך מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, אולם לדבריהם, הנציבות לא כיבדה את ההסכמים הקיבוציים בתחום הרווחה, פעלה בחד צדדיות תוך שינוי מנגנון המינויים והקידומים במערך באופן החורג מהמקובל בשירות המדינה ומיאנה להפעיל את מנגנוני יישוב המחלוקות המוסכמים. עוד טענו בארגון כי בנציבות איימו על נציגי עובדים והפעילו לחץ בלתי מידתי על לעובדים ותיקים בגין טעויות פעוטות במהלך עבודתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!