דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלומון טקה ז"ל

מחאת סלומון טקה / משפחת טקה: "אם לא נקבל את חומרי החקירה תוך שבוע - נפנה לבג"ץ"

המשפחה ערכה מסיבת עיתונאים בה התייחסה לראיון של ראש המכון הפתולוגי שחשף פרטים מהחקירה | אביו של סלומון: "הורגים לי את הבן פעם שנייה"

מסיבת העיתונאים של משפחתו של סלמון טקה ז"ל (קרדיט: הקליניקה לשייויון זכויות של אוניברסיטת בר-אילן)
מסיבת העיתונאים של משפחתו של סלמון טקה ז"ל (קרדיט: הקליניקה לשייויון זכויות של אוניברסיטת בר-אילן)
דוד טברסקי

"נפנה לבג"ץ תוך שבוע במידה ולא נקבל את חומרי החקירה המלאים", כך אמרו היום (חמישי) עורכי הדין של משפחתו של סלומון טקה ז"ל, זאת לאחר חשיפת פרטים מהחקירה ע"י ד"ר חן קוגל, ראש המכון הפתולוגי. בעקבות הראיון, הודיע היועמ"ש מנחם מנדלבליט שיבחן אם נעשתה עבירה פלילית על ידי ד"ר קוגל.

"הבן האהוב שלנו יצא לשחק עם החברים והוא לא שב. סלומון נורה ומת על ידי שוטר שהיה אמון לשמור על ביטחון הציבור" אמר אביו של סלומון, וורקה טקה, במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים באוניברסיטת בבר אילן. "אנחנו מבכים את מותו ומרגישים את חסרונו, והחיוך שלו חסר לנו. כל מה שאני מבקש לכל הורה במדינת ישראל זה שלא תחוו את הצער שאני חווה כיום".

מסיבת העיתונאים של משפחתו של סלומון טקה ז"ל (קרדיט: הקליניקה לשייויון זכויות של אוניברסיטת בר-אילן)
מסיבת העיתונאים של משפחתו של סלומון טקה ז"ל (קרדיט: הקליניקה לשייויון זכויות של אוניברסיטת בר-אילן)

וורקה התייחס לפרסומים אודות הבן שלו, על פיהם נמצאה כמות אלכוהול גבוהה בדמו וסם מסוג חשיש, ואמר כי הן פוגעות ומכפישות את המשפחה ואת שמו של סלומון. "זה מעשה שאינו מתקבל על הדעת, אנחנו לגמרי מזועזעים. אני מגדיר את זה שהורגים לי את הבן פעם שנייה. כל מה שאנחנו מבקשים זה שבמקום לפגוע בשמו הטוב של הבן שלנו תחפשו צדק".

"אנחנו לא מבקשים ללבות, ההפך" אמר עו"ד חן זק מהצוות המייצג את משפחת טקה. "המסר שלנו היא שדרושה חקירה ולכך מכוונים מעשיהם ורצונם של בני המשפחה. אנחנו פה היום בלית ברירה נוכח האווירה של פרסומים והדלפות תוך הכפשת והשחרת שמו של סלומון ז"ל". חן וצוות עורכי הדין המייצגים את המשפחה האשימו את מח"ש בכך שמתחילת האירוע היא פועלת לייצר תמונת מצב מגמתית שנועדה להוריד מחומרתו של התיק: "מנסים להפוך את הקרבן לנאשם ואת האשם, היורה, לכמעט קורבן של הנסיבות".

זק העביר ביקורת קשה על שחרור השוטר שהרג את סלומון למעצר בית, פרסום ממצאים בזמן חקירת מח"ש וחקירת חלקים מהתיק על ידי שוטרים המקורבים לשוטר היורה: "התנהלות מחפירה של הדלפות ופרסומים חלקיים היא פשע על חטא, רמיסת כבוד המשפחה. כך לא מתנהלת חקירה".

"כינסנו את מסיבת העיתונאים הזו משום שאנחנו לא יודעים כלום" אמר פרופסור אריאל בנדור המנחה האקדמי של הקליניקה המשפטית של אוניברסיטת בר אילן המוביל את הצוות המשפטי של משפחת טקה. "מטרתנו היא לעשות צדק ואנחנו לא רוצים שמישהו שאינו אחראי יורשע – אבל בהתנהלות כזו כל הציבור הישראלי, ולא רק משפחת טקה, לא יכולים להתייחס לשום דבר".

"לא ייאמן שעובד ציבור, שאינו אדם פרטי, מרשה לעצמו להתראיין בנוגע לחקירה בזמן החקירה, זה דבר חמור" אמר בנדור בהתייחס לראיון שנתן ראש המכון הפתולוגי על התיק, עליו הודיע היועץ המשפטי מנדלבליט כי יפתח בחקירה. "אנחנו דרשנו את כל חומר החקירה, כתבנו שישה מכתבים ולא קיבלנו תשובה עד עכשיו. הביקורת כאן היא לא ביקורת אישית נגד אנשים. וצריך לומר את זה בכל צלול ורם, אנחנו מדברים על תופעה שלמרבה הצער היא תופעה חריגה וקשה שמתוכה נולדת מצוקה שמרבית תשובי מדינת ישראל לא מכירים אותה – והיא צריכה להוליד היענות לבקשת המשפחה את חומר החקירה".

צוות עורכי הדין של המשפחה מסר שאם תוך שבוע המשפחה לא תקבל את חומרי החקירה הם יפנו לבג"ץ: "אנחנו לא טוענים שמח"ש הכפישה והדליפה דברים בגנותו של סלומון ז"ל, את זה עשו גורמים אחרים שיש להם נגישות למידע" אמר זק, "אנחנו מתריעים על קיומה של החריגות הזו והתופעה הנוראית הזו ומבקשים בנסיבות החריגות האלו, שמתאפשרת ע"פ החוק, לקבל את חומרי החקירה על מנת שנוכל לבחון את האמצעים וחוות הדעת בבדיקה אובייקטיבית של גורם בלתי תלוי. אני מאד מקווה ומצפה שההחלטה של הגופים המשפטיים בסופו של דבר תהיה צודקת כנה ואמתית"​.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!