דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריונות רשת

מוקד 105 / במיוחד בקיץ: המוקד שנלחם בפגיעות בילדים ונוער בעת שיטוטם ברשת

קמפיין חדש של המשרד לביטחון פנים מגביר מודעות לסכנות ולדיווח על בריונות אינטרנטית, ומפנה את הציבור למוקד 105 המסייע למי שנפגע | השר גלעד ארדן: "יש מי שמגן עליהם, ויש להם למי לפנות בכל שעה אם חוו פגיעה או ניצול מיני ברשת"

מוקד 105 להגנה על ילדים ונוער ברשת (קרדיט תמונות: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות משטרת ישראל)
מוקד 105 להגנה על ילדים ונוער ברשת (קרדיט תמונות: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות משטרת ישראל)
דוד טברסקי

אל תתעלמו – תעזרו. המשרד לביטחון פנים משיק קמפיין חדש להגנה על ילדים ובני נוער ברשתות וקורא להורים ולצעירים להרים טלפון למטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת במוקד 105 בכל מקרה של פגיעה.

נתקלתם בפעילות, תגובות או תמונות לא ראויות ברשתות החברתיות ובוואטסאפ? יש לכם למי לפנות – פנו למוקד 105 וקבלו סיוע ומענה.המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105

Posted by ‎המשרד לביטחון הפנים‎ on Friday, July 19, 2019

מהווטסאפ הכיתתי שמלא בבדיחות על ילדה מסוימת דרך חבר המעלה לאינסטגרם תמונה שלו ומקבל תגובות מעליבות ועד שיתוף תמונות פוגעניות של חברים שלכם ברשת או מפגש עם זר שלא מפסיק להטריד בפייסבוק. במטה להגנה על ילדים מריצים עשרות אם לא מאות תרחישים שונים של פגיעה בצעירים ברשת ובמיוחד בימי הקיץ, בה לא מתקיימים לימודים והילדים נמצאים שעות ולפעמים ימים רבים ללא בנאדם בוגר בסביבתם. בימים כאלו הסיכוי לפגיעה שתעבור ללא שמבוגר כלשהו ישים לב לכך גובר. הבוקר השיק המשרד לביטחון פנים קמפיין להעלאת המודעות לדיווח ואכיפה כנגד בריונות וניצול מיני של ילדים.

"במהלך החופש הגדול בני הנוער והילדים גולשים שעות רבות יותר ברשתות החברתיות ובאינטרנט ונחשפים לסכנות ולפגיעה" אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שיזם את הקמת המטה. "חשוב לי שהם והוריהם ידעו, שיש מי שמגן עליהם ויש להם למי לפנות בכל שעה אם חוו פגיעה או ניצול מיני ברשת".

"יצרנו מודל ייחודי בינלאומית, שבו המשטרה יושבת במטה יחד עם מומחים אזרחיים והכל על מנת להיאבק בתופעה ולייצר הרתעה כנגד העבריינים. אנחנו מספקים כאן כתובת אחת שנותנת מענה כולל ושיודעת לטפל בכל סוגי המקרים: מהפצת תכנים פוגעניים ועד טיפול בפגיעות מיניות וגם במקרים של חשש לחיי אדם ולאובדנות".

מוקד 105 להגנה על ילדים ונוער ברשת (קרדיט תמונות: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות משטרת ישראל)
מוקד 105 להגנה על ילדים ונוער ברשת (קרדיט תמונות: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות משטרת ישראל)

המטה הוקם בתחילת השנה, לאחר שנתיים של עבודה, ועד היום טיפל בלמעלה מ-6,000 פניות ותלונות. בין התלונות הנפוצות ביותר היו הפצת תמונות חושפניות של צעירים ברשתות החברתיות, הפצת סרטונים פוגעניים ביוטיוב ואיומים בווטסאפ ובפייסבוק. המוקד הטלפוני 105 פועל 24/7 – ומאויש על ידי אנשי משטרה ואנשי מקצוע מכל משרדי הממשלה הרלוונטיים. המטה מצויד בטכנולוגיות מתקדמות וממשקים ישירים עם ספקי תוכן וחברות אינטרנט בינלאומיות ויודע לתת מענה מהיר לתלונות על אלימות ובריונות ברשת, סחיטה, פגיעה מינית וגם במקרים המעוררים חשש לחיי אדם ולאובדנות.

בסיכום השנה הראשונה לפעולתו של המטה הקטגוריה המובילה בפניות הייתה בריונות ושיימינג ברשת, כשליש מהפניות קשורות לעבירות מין (שידול והטרדה, הפצת תמונות וסרטונים מיניים, איומים וסחיטה מינית). כמחצית מהפונים למוקד הם הורים (42%) ו-25% הנפגעים. שאר הפונים הם 12% צוותי חינוך ו-6% עדים לפגיעה.

טווח הגילאים העיקרי של הנפגעים הוא 12-13, כלומר תלמידי חטיבת הביניים, טווח הגילאים העיקרי בקרב פוגעים קטינים נע בין 13-15, רוב מובהק (למעלה מ-2/3) מהנפגעים הינם ילדות ונערות, רוב מובהק של הפוגעים הקטינים (כ-3/4) הוא ילדים ונערים.

בין היתר פרסם המשרד מספר מקרים ייחודיים בהם טיפל במטה לאורך השנה וביניהם חקירתו של בנו ריינהורן, בוגר שהואשם ב-35 סעיפי אישום הקשורים בעבירות מין חמורות בקטינות שטרם מלאו להן 16 שנים. על פי דיווחים רבים שהגיעו למוקד 105 אודות אדם שהתחזה לדוגמן ומבקש מקרבנותיו בנות 11 עד 14 להצטלם בעירום. לאחר שנעצר, בעקבות המידה שהתגלה בחקירתו, אותרו 120 ילדות שנפלו קורבן למעשיו של החשוד. מידע מודיעיני שהגיע ליחידה, הוביל למעצרו של חשוד אשר הציע לנערות תשלום תמורת צילומים חושפניים שבוצעו על ידו. במהלך החקירה אותרו 46 קורבנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!