דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
א. ראם

שדרוג לנהגים / העלאת שכר, שעות נוספות ובטחון תעסוקתי: הסכם קיבוצי לנהגי האוטובוס בחברת 'א. ראם'

ההסכם הראשון שנחתם בחברה משפר את תנאי ההסכם הענפי ממאי 2018, וקובע שכר מינימום של 7,863 ש"ח לנהגי החברה ומנגנון יישוב מחלוקות | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "הסכם קיבוצי ראשון והיסטורי"

הסכם קיבוצי ראשון בחברת ההיסעים "א. ראם" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הסכם קיבוצי ראשון בחברת ההיסעים "א. ראם" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת ההיסעים 'א. ראם' אלי דואן ויו"ר ועד העובדים יהודה כהן חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם של 50 הנהגים בחברה.

תוקף ההסכם עד לסוף שנת 2021, והוא כולל הבטחת שכר חודשי מינימלי בגובה 7,863 שקלים לנהגי אוטובוסים ומיניבוסים, ו-7,622 שקלים לנהגי אוטובסים ציבוריים זעירים. ההסכם אף מסדיר שעת תחילת עבודה קבועה וגמול של 150% עבור ביצוע עבודה לפני שעה זו. כמו כן הוסדר גמול שעות נוספות עבור עבודה בימי שישי, גמול מיוחד לנהגים שיועסקו לאחר השעה 21:00 ותוספת לינה בסך 150 שקל.

ההסכם נחתם לאחר שהחברה הטמיעה ויישמה את ההסכם הענפי לתחום ההיסעים, שהביא לשיפור ניכר בשכר עובדיה וכלל בין היתר גם תקציב אש"ל, מענק רבעוני, קרן השתלמות ו'רשת ביטחון' המעגנת את היקף השכר החודשי לו זכאים העובדים. עם זאת, העובדים לא הסתפקו בתנאים הכלליים שנקבעו בהסכם הענפי, והקימו ועד עובדים בהסתדרות במטרה לנהל מו"מ לקביעת הסכם ייחודי וספציפי לחברה, שישפר אף יותר את תנאיהם.

ההסכם שנחתם כעת אינו מתייחס רק להיבטים הכלכליים. הוא כולל בתוכו גם מנגנון ביטחון תעסוקתי לנהגים (לאחר 30 חודשי וותק) מהטובים בענף ההיסעים והסדרת מנגנון יישוב חילוקי דעות בין הצדדים ליחסי העבודה.

"למרות המו"מ המורכב והמאתגר, הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי ראשון והיסטורי בחברה, שהוא הוגן ומאוזן לכל הצדדים" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "תודה לכל העוסקים במלאכה ולכל מי שעמל על הבאת ההסכם אל קו הסיום. ההסתדרות היא הבית האמיתי של כל מי שעוסק כנהג בישראל, ונמשיך ללוות ולתמוך בסקטור זה".

מנכ"ל א. ראם אלי דואן אמר עם חתימת ההסכם כי "אני מברך על ההסכם עליו חתמנו ומאחל להמשך שיתוף פעולה בין החברה, עובדיה וההסתדרות". יו"ר ועד העובדים, יהודה כהן, מסר: "אנו מעריכים מאוד ומודים לכל מי שליווה אותנו במהלך המו"מ ומאחלים בהצלחה בהמשך הדרך לכל הצדדים".

לצד אדרי ודואן, במו"מ על ההסכם ובמעמד החתימה השתתפו גם ממונה החטיבה הארצית מאיגוד עובדי התחבורה ענבל סופרו, מנהלת משאבי אנוש בחברה קלוד דואן וחברי הוועד מוני שמואל ואלי רפאל. הליווי המשפטי לנציגות העובדים ניתן על ידי עו"ד אהוד שילוני ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד שילוני. ההנהלה יוצגה על ידי יועמ"ש החברה עו"ד מרב אלוני בלט.

חברת ההיסעים פרטיים א. ראם מעסיקה כ-50 נהגי אוטובוס, מיניבוס ואוטובוסים ציבוריים זעירים, ומשרדיה ממוקמים בבאר יעקב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!