דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / למרות התנגדות האוצר: הכנסת אישרה הוספת 46 מיליון ש"ח לתקציב ועדת הבחירות

בדיון בכנסת טענו נציגי האוצר כי "זו לא שנה נוחה מבחינה פיסקאלית", אך הח"כים אישרו את העברת הסכום, בנימוק שוועדת הבחירות התנהלה באופן אחראי ואף החזירה לקופת האוצר עודפים שנשארו בקופתה

אזרחים מחכים בתור בקלפי בחיפה בבחירות לכנסת ה-21 (צילום: מאיר ועקנין/פלאש90)
אזרחים מחכים בתור בקלפי בחיפה בבחירות לכנסת ה-21 (צילום: מאיר ועקנין/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

46 מיליון שקלים יתווספו לתקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה 22 – כך אישרה הבוקר (שני) ועדת הכספים. תקציב הוועדה, שיעמוד על 329 מיליון שקלים, גבוה בכ-16% מהתקציב שעמד לרשות הועדה בבחירות לכנסת ה-21 שנערכו באפריל.

הצורך בתוספת תקציב נומק ע"י ועדת הבחירות בכך שחלק מהעלויות של מערכת הבחירות הקודמת פוזרו לאורך מספר שנים, ואילו הפעם נדרשת הוועדה לבצע את כל ההיערכות ולממן אותה בשנת תקציב אחת. בנוסף טענו אנשי הוועדה כי דווקא בשל העובדה שהתקיימו כבר בחירות השנה והבחירות לכנסת ה-22 סמוכות לאלו של הכנסת ה 21 מגדילות את העלויות.

נציגי משרד האוצר הציעו לחברי הכנסת בוועדת הכספים לאשר רק כמחצית מהתוספת הדרושה בשלב זה, כך שלרשות ועדת הבחירות יעמדו 303 מיליון שקלים. איתי טיומקין נציג האוצר שהגיע לדיון הסביר כי "זו לא שנה נוחה מבחינה פיסקאלית", והוסיף כי "אנחנו לא רוצים לפגוע בעבודת ועדת הבחירות, לכן אנחנו מציעים שוועדת הכספים תאשר הצעה נמוכה יותר, ובמידת הצורך יהיה אישור נוסף".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תהה "אומרת מנכ"לית הוועדה שהיא מחזירה עודפים אם יש לה, ואתם אומרים שאכן כך. מה ההבדל אם לא מעבירים?", ועל כך השיב טיומקין כי "ככל שמתקדמת השנה מתגלים יותר ויותר סעיפים שמשרדים לא הצליחו לבצע, ואז התמונה מתבהרת יותר. עם כל משרדי הממשלה אנחנו בוחנים סעיף – סעיף, גם במסגרת הזו אנחנו מבקשים זהירות מרבית".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) השיב לטענות האוצר כשאמר "מנכ"לית הוועדה נתנה הסבר מפורט, אתה בא וחולק על הסכום ולא על הדרך, לא מפרט מה לגישתך צריך להיות ואיך. במידה ויהיה תת ביצוע, הכל חוזר. אם הייתי יודע שבעבר הייתה התנהלות מופקרת הייתי מבין, אבל כולם מסכימים שלא הייתה. המצב מצריך את התוספת והדבר הוצג בפנינו בפירוט והדרישה לא מוגזמת".

בסופו של הדיון החליטו חברי הכנסת דווקא לאשר את כל התוספת כשהם נסמכים על כך שוועדת הבחירות מתנהלת באחריות תקציבית וסיימה את הבחירות הקודמות עם עודף של 12 מיליון שקלים אותם החזירה לתקציב המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!