דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות האחיות

נותנים כתף / הפסיכולוגים והרופאים בשירות הציבורי בתמיכה באחיות: "המערכת על סף קריסה"

פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית: "המערכת מטילה עוד ועוד דרישות על הצוותים המטפלים, מבלי להתייחס למצוקת תקנים ולתנאי העובדים שהולכים ונשחקים" | ארגון הרופאים בשירות המדינה: "המשבר הנוכחי הוא הראשון מבין רבים הצפויים בתקופה הקרובה"

פסיכולוגים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
פסיכולוגים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הרופאים והפסיכולוגים בשירות הציבורי הביעו תמיכה במאבק האחיות, שהחלו הבוקר (שלישי) בשביתה. מכתבים ששלחו ראשי הארגונים מצדיקים את טענות האחיות בדבר העומס המוטל עליהן, וממחישים כי המשבר במערכת הבריאות מתבטא גם במקצועות טיפוליים נוספים.

ד"ר זאב פלדמן יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל בתגובה לשביתת הסתדרות האחים והאחיות: "מערכת הבריאות נמצאת על סף קריסה. חסרים רופאים ורופאות, אחיות ואחים כדי לטפל בחולים במחלקות ובחדרי המיון מחד, ומאידך יושבים רבים מהם בבית אוחזים בידם רישיונות לעסוק ברפואה בישראל, ומקבלים דמי אבטלה, כי אין תקנים. המשבר הנוכחי הוא ראשון מבין רבים הצפויים לנו בתקופה הקרובה, באם ראש הממשלה ומשרד האוצר לא יתעשתו ויפנו את משאבי כוח האדם, התקנים והמשאבים הדרושים לשיקום מערכת הבריאות"

במכתב, שהופנה ליו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, נכתב בין היתר כי פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, עומד מאוחד ומביע את תמיכתו במחאתם של האחים והאחיות. "העומס בו מצויים עובדי מערכת הבריאות כבד מנשוא, ופעם אחר פעם אנחנו רואים כיצד המערכת מטילה עוד ועוד דרישות על הצוותים המטפלים, מבלי להתייחס למצוקת תקנים ולתנאי העובדים שהולכים ונשחקים".

עומדים לצד האחים והאחיות המסורים, העובדים בתנאים לא תנאים לאורך שנים רבות

עוד הוסיפו במכתב כי נדהמו לקרוא כי בתגובה למחאתם של ארגוני האחים והאחיות, יצאה הנחיה להפחית משכרם. "אנחנו מקווים מאד שהנחיה זו תוסר במהרה, וכי הגורמים הממונים יבינו את התנאים הקשים שבהם מצויים האחים והאחיות כיום".

פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית נמסר כי הם רואים חשיבות עליונה בשינוי סדרי העדיפויות במערכת הבריאות בישראל. "כל פסיכולוג בשירות הציבורי יודע שמחסור בתקנים הוא מקור למתן שירות לקוי, חסר ושאינו מספק למטופלים את המענה לו הם זקוקים. תקינה ראויה היא הבסיס עליו בנויה מערכת בריאות מתפקדת ואיכותית, וללא הכרה בכך ניוותר עם שירותים רפואיים חסרים, עומסים בלתי אפשריים ותסכול הולך וגדל מצד הצוותים ומקבלי השירות".

אחיות בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכין: יונתן זינדל פלאש90)
אחיות בבית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכין: יונתן זינדל פלאש90)

לדברי החתומים על המכתב, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, ירדן מנדלסון; יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, יורם שליאר וחברי הוועד המנהל למען הפסיכולוגיה הציבורית, גם הפסיכולוגים עצמם מכירים היטב את מציאות העבודה בתת תקינה נוראית, בעומסי עבודה בלתי אפשריים ובשכר נמוך, והם "עומדים לצד האחים והאחיות המסורים, העובדים בתנאים לא תנאים לאורך שנים רבות".

ירדן מנדלסון (צילום: טל כרמון)
ירדן מנדלסון (צילום: טל כרמון)

בסוף הדברים קראו לפעולה משותפת לשינוי סדרי העדיפויות במערכת הרפואית והטיפולית הציבורית במדינת ישראל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!