הקיץ הישראלי החם מחייב אותנו להשתמש בקרם הגנה, על מנת להישמר מהשמש אליה אנחנו נחשפים כמעט מדי יום.משרד הבריאות ממליץ על מריחת קרם הגנה עם מקדם 15 ומעלה, על כל אזורי העור החשופים כ-30-15 דקות לפני היציאה לשמש. למרות ההמלצה, ובניגוד לנעשה במדינות אחרות, מוצר זה לא נחשב כמוצר רפואי ולכן אינו זוכה לסבסוד או לפיקוח על מחירו – והתוצאות בהתאם. בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות גילתה פערים של עשרות אחוזים, במחירי מוצרי הגנה מהשמש בין הרשתות השונות.
כפי שוודאי ידוע לכל מי שחיפש קרם הגנה, השוק מוצף במקדמי הגנה (סנני קרינה) מפני השמש. ברשתות הפארם קיים מגוון גדול של מוצרים, בהם גם מוצרי מותג פרטי (שופרסל, BE , רמי לוי, חצי חינם). במקרים רבים מחירי המותג הפרטי נמוכים יותר, למרות שלפעמים מדובר באותו מוצר. בבדיקה של מוצרים זהים נמצאו פערים ניכרים במחירים בין הרשתות (להשוואת המחירים המלאה- לחצו כאן).
גם בבדיקת מוצרים בעלי אותם פרמטרים של דרגת מקדם ההגנה, תכולה, וסוג (תחליב/ספריי), ללא קשר למותג עצמו, התגלו פערים של עשרות אחוזים.
מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום אמר כי "בישראל, הנחשבת למדינה חמה, חובה שמוצרי ההגנה מהשמש יהיו נתונים לפיקוח, ומסובסדים במסגרת סל הבריאות, או שניתן לקנותם בהנחה עם מרשם רופא. הוזלת המחיר תעלה פחות מהטיפול במחלות הנגרמות מחשיפה ממושכת לשמש".
מהמועצה לצרכנות נמסר כי בכוונת המועצה לפנות לשר הבריאות בדרישה להכריז על מוצרים אלו כעל מוצר רפואי, כמקובל בארצות הברית שם מקדם הגנה מהשמש נחשב כתרופה ללא מרשם , ולפקח על מחירם.