דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

כדורגל נשים / מנהיגות נבחרת ארגנטינה בכדורגל שילמו מחיר אישי על המאבק שהובילו

מיד בסיומו של מונדיאל מוצלח, הודחו בבושת פנים מהסגל שלוש המנהיגות של הנבחרת | "אני לא נלחמת בשביל עצמי, אלא בשביל העתיד של הנבחרת הלאומית", אמרה הקפטנית המודחת אסטפניה באניני

נבחרת ארגנטינה במונדיאל כדורגל נשים. 2019 (AP Photo/Alessandra Tarantino)
נבחרת ארגנטינה במונדיאל כדורגל נשים. 2019 (AP Photo/Alessandra Tarantino)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ארגנטינה היא אחת מהתופעות המרגשות של מונדיאל צרפת 2019. שחקניות הנבחרת נלחמו כנגד כל הסיכויים והגיעו למונדיאל, למרות חוסר התמיכה של ההתאחדות המקומית, ועם שחקניות שאת רוב הקריירה שלהן עשו כחובבניות.

בסיומו של הטורניר גילו מנהיגות הנבחרת שלמאבק החברתי שלהן נגד ההתאחדות וחוסר ההשקעה המקצועית-כלכלית בנבחרת יש מחיר. שלוש שחקניות בכירות, ביניהן הקפטנית והכוכבת אסטפניה באניני, הודחו מסגל הנבחרת לקראת המשחקים הפאן אמריקאים שיחלו בסוף יולי בפרו.

במהלך אליפות העולם נלחמו שחקניות נבחרת ארגנטינה במטרה לסיים את הטורניר בכבוד. הלחימה הבלתי מתפשרת על כר הדשא הוכיחה את עצמה עם השגת שתי תוצאות תיקו על נבחרות יפן וסקוטלנד העדיפות. במשחקה מול סקוטלנד הראתה נבחרת ארגנטינה המון אופי עם חזרה מפיגור 3:0 לתיקו 3:3 בתוספת הזמן.

כעת מתברר שהדרמה הגדולה התרחשה דווקא בחדרי ההלבשה. שחקניות הנבחרת שיצאו לשחק בשנים האחרונות מחוץ לארגנטינה, ראו שבמקומות אחרים הן מקבלות תנאים מקצועיים יותר והחליטו לדרוש מההתאחדות המקומית שיפור בתנאים.

במהלך המונדיאל החלו השחקניות לדבר על התנאים הירודים ברמת האימונים והאימון בנבחרת ואף התקבלה החלטה לצאת לאחר המונדיאל למאבק בעד שינוי צוות האימון החובבני והמיושן, ולדאוג לפיתוח תנאי האימון והסביבה המקצועית של נבחרת הנשים.

שחקניות הנבחרת תכננו לצאת למאבק נוסף נגד ההתאחדות, כדי לקדם עוד צעד את הנבחרת הלאומית ולהבטיח שההגעה למונדיאל לא תהיה בהפרש של 12 שנה, כמו שקרה הפעם. השחקניות קובלות על היחס המזלזל והלא מקצועי מצד צוות האימון, וכנגד הפרת ההבטחה של ההתאחדות לשלם סכום של כ-10 דולר ליום אימונים, כסף שלא הגיע לשחקניות בסיומו של הטורניר.

בעקבות זאת החליט מאמן הנבחרת להדיח את הקפטנית באניני בת ה-29, את הקפטנית המחליפה רות בראבו בת ה-27 ומנהיגה נוספת של הנבחרת מאריה פוטאסו בת ה-30. בעקבות ההדחות, החליטו שתי שחקניות בכירות נוספות שלא להופיע בהפגנתיות לטורניר. השחקניות סולה חיימס ששיחקה העונה באלופת אירופה ליון והשחקנית שכבשה את שער השוויון הדרמטי מול סקוטלנד פלורנס בונסגונדו, לא הסכימו להתייצב להכנות הנבחרת הלאומית עם אמירה ברורה נגד הדחת חברותיהן לנבחרת.

בניני סיפרה לעיתון "קלארין" מה התרחש מאחורי הקלעים והוביל לסערה החדשה בנבחרת: "אחרי ששיחקנו במספר טורנירים עם בורלו (מאמן הנבחרת ל.ב), ראינו שרמת האימונים וההכנה הגופנית היו נמוכות, לא מספיק אינטנסיביות ומלאות אלתורים. אנחנו רוצות שיהיו בנבחרת הלאומית את אנשי הצוות הכי טובים שיש, עם שיטות אימון עדכניות שידעו לקחת את הנבחרת לרמות הגבוהות ביותר. זה דורש אנשים עם ניסיון בינלאומי. אני לא נלחמת בשביל עצמי, אלא בשביל העתיד של הנבחרת הלאומית."

מאמן הנבחרת קרלוס בורארו בן ה-63, מאמן את נבחרת הנשים הארגנטינאית מאז 1998. כבר 21 שנה אותו המאמן, ללא שינוי והתקדמות. בקריירת האימון של בורארו מופיעה רק שנה אחת כמאמן קבוצה קטנה מהליגות הנמוכות, לפני שהפך למאמן הנבחרת. במהלך 21 שנות קריירה רצופות כמאמן הראשי של נבחרת ארגנטינה, הוא הוביל את הנבחרת לשלוש אליפויות עולם ואולימפיאדה אחת. בכל אותם הטורנירים ארגנטינה הייתה אחת הנבחרות החלשות ביותר. בורורו עשה עבודה חשובה אך היה כעת מבקשות ממנו השחקניות לפנות את הדרך למאמן מקצועי יותר, שייקח את הנבחרת הלאומית לעבר העתיד.

בהתאחדות הארגנטינאית החליטו לתמוך במאמן הנאמן של הנבחרת והעדיפו להשתיק את שאר שחקניות הנבחרת. כעת לאור הביקורת הציבורית הרחבה על המהלך יצטרכו ראשי ההתאחדות המקומית להכריע האם הם רוצים לקדם את כדורגל הנשים במדינה ולעמוד מאחורי ההבטחה של נשיא ההתאחדות, קלאדיו טאפיה, להפוך את כדורגל הנשים למקצועני, והפעם לא רק בשכר, אלא גם בניהול, המתקנים ורמת האימון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!