דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאיהם של כ-600 עובדי חברת "ברינקס"

עובדי החברה העוסקים בבלדרות מאובטחת ובמתן שירותים כספיים ייהנו מתוספת שכר שקלית, תוספת אחוזית, משכורת 13, הגדלת ההפרשות לפנסיה, תוספות לתקציבי הרווחה, מענקים ועוד | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: "בטוח כי ההסכם יוכיח שכשלעובדים טוב - גם לחברה טוב"

הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש לכ-600 עובדי חברת "ברינקס", העוסקים בבלדרות מאובטחת ובמתן בשירותים כספיים. ההסכם עליו חתמו היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל ברינקס ישראל רונן בן-ארי, יעניק לעובדי החברה בארץ תוספת שכר שקלית, תוספת אחוזית, משכורת 13, הגדלת ההפרשות לפנסיה, תוספות לתקציבי הרווחה, מענקים ועוד.

ההסכם למעשה מורכב מארבעה הסכמים מהם יהנו כל עובדי החברה, שכן בחברה נפתחו מחלקות חדשות ולכן עבור חלק מהעובדים מדובר בהסכם קיבוצי ראשון. כחלק מההסכם, שתוקפו מ-1.1.2019 ועד לסוף 2021, יקבלו כל עובדי החברה תוספת שכר שקלית וכן תוספת אחוזית שנתית. בנוסף, כל עובדי החברה יקבלו משכורת 13 פעם בשנה ועובדים בתפקידים מסוימים (כגון מדריכים וראשי צוותים) ייהנו מתוספות בגובה של עד מאות שקלים בחודש.

הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)

בנוסף לכך, לעובדים החדשים תיפתח קרן השתלמות בתום השנה הראשונה להעסקה, לכלל העובדים יוגדל האש"ל החודשי, יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות למקסימום הקבוע בחוק, תוגדל השתתפות ההנהלה במימון נופש שנתי לעובדים, תינתן תוספת אחזקת רכב לעובדים מוותק של עשר שנים ומעלה, יחולק מענק יובל לעובדים ותיקים ותינתן אפשרות לצבירת ימי בחירה. כמו כן, תקני הקביעות בכל אחד מאגפי החברה יוגדלו בממוצע ב-20-16 עובדים.

לצד זאת הוסכם בין הצדדים כי כל עובד יבוטח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות בערך של מיליון שקלים במשך כל שעות היממה, וכל העובדים יקבלו 100% מהשכר בגין היעדרות עקב תאונות עבודה החל מהיום הראשון.

עוד כחלק מההסכם, ישופרו תנאי ההעסקה של כל העובדים שנקלטו בחברה משנת 2013 ויושוו לתנאי העובדים שנקלטו החל משנת 2007. בנוסף סוכם כי במהלך תקופה של 12 חודשים מיום חתימת ההסכם יחתמו הצדדים על פרק המסדיר את כלל זכויותיהם הפנסיוניות של העובדים בקופות הגמל השונות, לרבות זכויותיהם לפיצויי פיטורים.

הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת ברינקס (דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במעמד החתימה כי "יחסי עבודה ראויים מתאפיינים בהסכמים מסודרים המקנים לעובדים שקיפות וידע לגבי הזכויות המגיעות להם. אני מברך על חתימת ההסכם בברינקס, ובטוח כי הוא יוכיח שכשלעובדים טוב אז גם לחברה טוב. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ ומאחל לכל הצדדים בהצלחה בהמשך הדרך המשותפת".

מנכ"ל החברה רונן בן-ארי הוסיף כי "ברינקס הייתה ותישאר אי של מצוינות ויציבות, בין היתר בזכות האינטרס המשותף לכולנו שהיא תצליח ותמשיך להתפתח ולשגשג. לחברה לקוחות נאמנים לא מעט בזכות העובדה שהעובדים שלנו מרוצים ויחסי העבודה בין הצדדים הם טובים. אני מודה לכולם, מההסתדרות, העובדים וההנהלה על דיאלוג פתוח והגון".

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן: "מערכת יחסי העבודה בין ההסתדרות, עובדי ברינקס והנהלת החברה מתנהלת מזה שנים רבות באופן טוב ובשיתוף פעולה. החברה מרחיבה את פעילותה כל הזמן ואני מברך על ההסכם הקיבוצי שייתן בהתאם מענה ותגמול ראוי לעובדיה".

יו"ר איגוד עובדי השמירה והניקיון יוסי ברבי: "לאחר מו"מ ארוך ומורכב חתמנו על הסכם קיבוצי פורץ דרך ותקדימי לעובדי חברת ברינקס עם הישגים כלכליים משמעותיים תוך הגדלת השכר ושיפור תנאי העסקתם של העובדים. העובדים מהווים את עמוד השדרה של החברה אשר בזכותם היא ממשיכה לגדול ולשגשג".

מראשי הוועדים בחברה נמסר: "אנו מברכים על חתימת ההסכם שיביא לשיפור של תנאי ההעסקה בחברה ולצמצום הפערים בין עובדיה. תודה על הרוח הגבית מהעובדים ולכל מי שסייע לנו וקידם את המו"מ להסכם".

רכז האיגוד המקצועי ומחזיק תיק חברות השמירה והניקיון במרחב תל אביב-יפו ומחזיק תיק ברינקס ישראל, יעקב מזמר, מסר: "כמי שמכיר את חברת ברינקס מזה עשרים שנה, למדתי להכיר את שיתוף הפעולה בין ההנהלה לבין ועדי העובדים לדורותיהם. אין ספק שההסכם החדש שנחתם היום לשלוש שנים נותן מענה כלכלי וחברתי לעובדי ברינקס ובמקביל שקט תעשייתי להנהלה, שכן ברינקס ישראל היא חברה פרטית שבכל תקופת פעילותה בישראל ידעה תמיד לדאוג לעובדיה. הידוק הקשר בין ההסתדרות והנהלת החברה לטובת העובדים היא דוגמא ומופת שממנה ניתן רק להקיש למקומות עבודה אחרים במגזר הפרטי. אני מברך על ההסכם ומודה לכל השותפים לו ומוקיר את זה שניתן לי להוביל את המו"מ במשך שמונה חודשים".

ברינקס היא חברה אמריקאית ששלוחתה הישראלית נוסדה לפני כ-50 שנה. לצד שירותי בלדרות מאובטחת של כספים, עובדי החברה מספקים שירותי בנקאות לחנויות ומרכולים גדולים, מעניקים טיפול טכני במכשירי כספומטים ומפעילים סניף ייעודי בבורסה ליהלומים.

המו"מ להסכם נערך בהובלת יו"ר האיגוד עובדי האבטחה השמירה והניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי, רכז האיגוד המקצועי ומחזיק תיק חברות השמירה והניקיון במרחב תל אביב-יפו ומחזיק תיק ברינקס ישראל יעקב מזמר, מזכיר ארצי מאיגוד עובדי התעשייה יוגב עשור, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו גרשון גלמן וצוות האיגוד המקצועי עו"ד חגי הראל ושולי ברזילי. הליווי המשפטי והכלכלי להסכם ניתן על ידי סמנכ"ל כלכלה ומדיניות שי בירן, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ויניב וייס וטל שטיין מאגף הפנסיה. כראשי הוועדים מהסקטורים השונים בברינקס משמשים פיני פדידה, ליאור חסיד, דניאל שירזי ומאיר קוגן. מצד ברינקס השתתפו הסמנכ"ל עומר בוביס, מנהל משאבי אנוש אהרון קלאוזנר ועוזרת למנהל משאבי אנוש סיון גולדשטיין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!