דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / ת"א: נער בן 17 נפצע קשה לאחר שנדקר מחוץ לבית מחסה לנוער להט"ב

המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, הדוקר, אחיו של הנער, טרם נעצר | הנער פונה לבית חולים איכילוב, והוא כעת במצב קשה אך יציב | ארגון איגי פתח קווי תמיכה בעקבות האירוע

זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נער בן 17 נפגע היום (שישי) באופן קשה לאחר שנדקר מספר פעמים בגופו ברחוב יחיעם בת"א, מחוץ לבית מחסה לנוער להט"בי. הדוקר, ככל הנראה אחיו של הנער, נמלט מהמקום וטרם נעצר על ידי המשטרה. מהמשטרה נמסר כי שוטרים במקום בודקים את נסיבות האירוע.

מבית החולים איכילוב נמסר כי מצבו של הצעיר של בן 17 שנדקר התייצב בסיום הניתוח. הוא יעבור לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב.

ממד"א נמסר: "בשעה 13:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פצוע ברחוב יחיעם בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב צעיר בן 19 במצב קשה עם פצעי דקירה בגופו."

פראמדיק מד"א רוסטיסלב שטדלין וחובש רפואת חירום במד"א אליאור יוסף: "כשהגענו למקום ראינו צעיר בן 19 שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב סמוך לכניסה לבניין כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבי"ח כשמצבו קשה."

מבית חולים איכילוב נמסר כי הפצוע הגיע לחדר הטראומה של בית החולים כשהוא סובל מדקירות מרובות. מצבו קשה והוא הועבר כעת לחדר ניתוח.

מארגון איגי, שם הנער היה חניך, נמסר: "בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בבר נוער, נדקר היום נער להט״בי ביציאה מבית מחסה. אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה.

הדקירה הזאת אינה מקרה. זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב. יש מחיר לאמירות הבלע ולהטב"פוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות פוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל- מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה.

בעקבות פשע השנאה שהתרחש היום בתל אביב איגי, ארגון הנוער הגאה יפתח את מוקד הפניות הדיגיטלי שלו "דיגי" באופן ייעודי וחריג. הקו החם ייפתח בשעה שלוש וחצי ויהיה זמין עד הלילה במספרים- 054-911-9726 ו – 054-911-9718". עופר נוימן מנכ"ל איגי מסר "אנחנו קוראים לכל מי שרוצה לפנות אלינו דרך הווטסאפ. המקרה הזה מציף תחושות קשות והמתנדבים במערך הדיגיטלי ובמערך הטיפולי שלנו ערוכים לטיפול וליווי בסיטואציה המורכבת. מגיע לכל בן ובת נוער בישראל לחיות בביטחון, בשוויון ובכבוד. הדקירה הזו היא לא עניין משפחתי אלא פשע שנאה ברור ומובהק ואנחנו נמשיך להילחם כדי שמקרים איומים כאלה והאמירות הנוראיות שמלבות ומכשירות אותם – ייעלמו מן העולם".

האגודה למען הלהט"ב בישראל כתבה בעמוד הפייסבוק: "אנחנו מזועזעים ומזועזעות מהאירוע האלים והלהט"בופובי בבית דרור ומתפללים לשלומו של הנער. פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער.

"בימים בהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער ו-4 שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד."

איתי פנקס ארד מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל-אביב-יפו מסר ביחס לאירוע: "כשהמדינה מלאה בשלטי חוצות מסיתים, כשמנהיגים דתיים מרוב הדתות מתירים את דמנו, כששר החינוך רוצה להמיר אותנו, יש מי ששומעים את המסר ועוברים מדיבורים למעשים. להסתה הפרועה והמתמשכת נגד הקהילה הגאה יש קשר ישיר להתגברות האלימות כלפינו. אין מדובר בניסיון רצח 'על כבוד המשפחה' אלא בפשע שנאה. גם אם המדובר באחים. השנאה היא המכנה המשותף המתועב לכל מי שמתיימרים לייצג במעשי אלימות את רצון אלוהים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!