דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

ההסתדרות בשטח / סיור במרחב אשקלון של ההסתדרות: ״שומרים כאן על כבוד האדם״

משלחת בראשות יו״ר ההסתדרות נפגשה עם כ-50 ועדי עובדים בדרום ושמעה מהם וממנהלי חברות גדולות על יחסי העבודה ואתגרי האזור | בר-דוד לאנשי ההסתדרות במרחב: ״המשיכו להגן על העובדים, לוודא שלא מתעמרים בהם ודרשו מהם להיות עובדים טובים״

יו״ר ההסתדרות ומנכ״ל ההסתדרות בסיור במרחב אשקלון (דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ומנכ״ל ההסתדרות בסיור במרחב אשקלון (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ערך היום (ראשון) סיור במרחב אשקלון ונפגש עם כ-50 ועדי עובדים מהמרחב. בר-דוד ערך סיור באזור נחל עוז, במפעל אסם בשדרות, בחברת קצא"א באשקלון ובכנס ועדים באשקלון. יו"ר ועד העובדים באסם שבשדרות, גרגורי מלך, אמר למשתתפי הסיור כי "העובדים כאן, מאשדוד עד באר שבע, מהווים דוגמה לאיך עובדים ומנהלים יכולים לבנות מפעל חיים".

הסיור החל על תוואי גדר המערכת בנחל עוז בשיתוף מנהל הבנייה של צה"ל ומשרד הביטחון. יו"ר ההסתדרות קיבל סקירה מקצין הקשר ומראש המנהל. לאחר מכן המשיכו למפעל אסם בשדרות, שם שמעו מנציגי הנהלת החברה ומיו"ר הוועד, על פעילות החברה ועל יחסי העבודה בה. הסיור נפתח בתדריך בטיחות במפעל, שכלל גם הסבר על ההתנהגות הנדרשת במקרה של צבע אדום. בר-דוד שמע מהעובדים, בין היתר, על עבודתם שנמשכת גם בתקופות של הרעה במצב הביטחוני.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ומנכ״ל ההסתדרות, אופיר אלקלעי בסיור מפעל אסם בשדרות
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ומנכ״ל ההסתדרות, אופיר אלקלעי בסיור מפעל אסם בשדרות

"העובדים כאן מאשדוד עד באר שבע, אנשים טובים ואחראיים מאוד" אמר גרגורי מלך, יו"ר ועד העובדים במפעל. "בתקופת העימות עם שכנינו בעזה הייצור לא נפסק. לעובדים יש כאן תנאים והיחסים ביניהם למנהלים טובים ופתוחים. שומרים כאן על כבוד האדם. אנחנו דוגמה לאיך עובדים ומנהלים יכולים לבנות מפעל חיים".

יו"ר ההסתדרות בר-דוד ושאר הצוות, סיירו בקווי הייצור של מוצרי החברה. זאת, בליווי נציגי החברה: מנכ"ל קבוצת אסם אבי בן אסאייג, משנה למנכ"ל תפעול מאיר אימבר, סמנכ"ל משאבי אנוש פני קימלמן, מנהל אסם שדרות יואב גורלי, מנהלת יחסי עבודה בחברה לילי ערב ויו"ר ועד העובדים גריגורי מלך. "אנחנו בהסתדרות מעריכים את אסם, גם בגלל הציונות והעובדה שהחברה מעסיקה הרבה מאוד עובדים, אבל בעיקר בגלל יחסי העבודה הטובים" אמר בר דוד. "כמו שאמר יו"ר הועד, שומרים פה על כבוד האדם. שיתוף הפעולה של החברה עם העובדים ועם ההסתדרות, מייצר את היכולת של החברה להיות איתנה. נמשיך את יחסי העבודה הטובים בין ההסתדרות לבין אסם. תודה לוועד העובדים ולמרחב".

מ"מ המנכ"ל לוי הסביר כי לקראת השינוי באופי פעילות החברה ומעבר העובדים מחברה קצא"א א' לחברת קצא"א ב', נחתם הסכם קיבוצי חדש ל-15 שנים
מ"מ המנכ"ל לוי הסביר כי לקראת השינוי באופי פעילות החברה ומעבר העובדים מחברה קצא"א א' לחברת קצא"א ב', נחתם הסכם קיבוצי חדש ל-15 שנים

אל יו"ר ההסתדרות התלוו מנכ"ל ההסתדרות וראש מטה יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, ראש אגף מרחבים אבי יחזקאל, מנכ"ל אגף מרחבים רפי סדן, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה, יו"ר נעמת במרחב אשקלון יהודית אוליאל, וכן עובדי המרחב.

בביקור בחברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) שמעו נציגי ההסתדרות סקירה היסטורית על הקמת החברה, לצד עדכון על פעילותה בהווה ואתגרי העתיד, וכן על העבודה המשותפת בין ההנהלה, העובדים וההסתדרות. בכירי ההסתדרות נפגשו, בין היתר, עם מ"מ מנכ"ל החברה איציק לוי, סמנכ"ל משאבי אנוש אייל פרי ויו"ר ועד העובדים תומר עזרא. יו"ר ההסתדרות ונציגי הארגון יצאו להפלגה קצרה בנמל החברה.

מ"מ המנכ"ל לוי הדגיש כי לאחרונה לקראת השינוי באופי פעילות החברה ומעבר העובדים מחברה קצא"א א' לחברת קצא"א ב' (קו צינור אירופה אסיה), נחתם הסכם קיבוצי חדש ל-15 שנים. "זו הייתה פעולה סופר מבורכת גם לחברה וגם לעובדים" אמר. "זה הסכם טוב שנותן גם שקט תעשייתי וגם שקט לעובדים לשנים קדימה". במרץ הקרוב, יצטרך להחליט שר האוצר שייכנס על המשך אופי הפעלת החברה, המופעלת כיום במודל ייחודי של חברה פרטית בבעלות ממשלתית מלאה. "אני מקווה שהמדינה תשמר אותנו כפי שאנו פועלים היום. יש בזה תועלת גם לחברה, גם למדינה וגם לעובדים" אמר לוי.

בר-דוד אמר במהלך הביקור בקצא"א: "מדובר בקבוצת עובדים מסורה, טובה, אחראית עם ניסיון, שאוהבים את המקום הזה ודואגים לעתידו. אני יודע שיש הנהלה טובה והתרשמתי שכולם מבינים את חשיבות החברה הזאת. אני רוצה לציין גם את ראש האיגוד, גבי אסרף. האיגוד, המרחב וההסתדרות – כולנו נעמוד יחד מאחורי החברה".

בר-דוד: "המשיכו להגן על העובדים, לוודא שלא מתעמרים בהם ושהם מקבלים את כל הזכויות שלהם. תדאגו לעובדים החלשים, וגם תדרשו מהעובדים לעבוד. אנחנו רוצים עובדים טובים״
בר-דוד: "המשיכו להגן על העובדים, לוודא שלא מתעמרים בהם ושהם מקבלים את כל הזכויות שלהם. תדאגו לעובדים החלשים, וגם תדרשו מהעובדים לעבוד. אנחנו רוצים עובדים טובים״

משם המשיכו לכנס שנערך באשקלון, עם ראשי ועדים וחברי ועד מ-50 מקומות עבודה במרחב. יו"ר ההסתדרות, בר-דוד, הודה ליו"ר מרחב אשקלון, רמי גואטה: "אני חייב לציין, רמי ידידי, את העבודה המצוינת שאתה עושה עם הצוות שלך. המסירות והיכולת להיות בכל מקום. נמשיך לסייע למרחב אשקלון, ככל שיידרש".

בר-דוד הוסיף: "בואו נזקוף את הגב, יש לנו ארגון מדהים. נהיה אחראים ונמשיך להיות רלוונטיים. נכנסתי לפעילות ציבורית כי ראיתי כיצד מתייחסים לעובדים. אבל מצד שני, ההסתדרות צריכה לפעול שמקומות העבודה ישגשגו ולהיות שותפה להצלחה". בר-דוד פנה לוועדי העובדים ואמר: "המשיכו להגן על העובדים, לוודא שלא מתעמרים בהם ושהם מקבלים את כל הזכויות שלהם. תדאגו לעובדים החלשים. מנגד, תדרשו מהעובדים לעבוד. אנחנו רוצים עובדים טובים".

הסיור החל על תוואי גדר המערכת בנחל עוז בשיתוף מנהל הבנייה של צה"ל ומשרד הביטחון. יו"ר ההסתדרות קיבל סקירה מקצין הקשר ומראש המנהל
הסיור החל על תוואי גדר המערכת בנחל עוז בשיתוף מנהל הבנייה של צה"ל ומשרד הביטחון. יו"ר ההסתדרות קיבל סקירה מקצין הקשר ומראש המנהל

מנכ"ל ההסתדרות וראש מטה יו"ר ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי, הודה ליו"ר הסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, ואמר לנוכחים: "זו גאווה גדולה להיות פה. יש לנו הרבה מאוד אתגרים בהסתדרות ובכוונתנו להרחיב את סל השירותים לחברים ולתת לכם את השירות הטוב ביותר. תודה רבה על שיתוף הפעולה". יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, גואטה, אמר: "ארנון בר-דוד מכיר את מרחב אשקלון, הוא בא מתוכנו, מקרב העובדים". גואטה הודה לראש אגף מרחבים, אבי יחזקאל, "על הרוח הגבית שאתה נותן לנו לאורך כל הדרך. הדבר הכי חשוב זו מתיחת הפנים שעבר המרחב בשנים האחרונות עם צוות צעיר, דינאמי, בעל יכולות מקצועיות שהצטרף לצוות הוותיק בעל הניסיון".

ראש אגף מרחבים, אבי יחזקאל, אמר: "ארנון ואני, אנחנו ילדי עובדים", לדבריו, מה שמאפיין את מנהיגות הנהגת ההסתדרות עצמם וחברי הוועדים בה, היא שהיא צמחה מלמטה. "אנחנו יודעים מה עובד צריך, איך שומרים על מקום עבודה. יודע לתת אבל גם לדרוש. ארנון קבע לי ולצוות מטרה – להגיע למיליון חברי הסתדרות, ובראשותו גם נגיע ליעד, באמצעותכם. המרחב הזה רק משתפר ונהיה טוב יותר ויותר. נקים עוד סניפים ונראה בכל מקום את ההסתדרות".

״מה שמאפיין את הנהגת ההסתדרות וחברי הוועדים בה, זו הצמיחה מלמטה״
״מה שמאפיין את הנהגת ההסתדרות וחברי הוועדים בה, זו הצמיחה מלמטה״
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!