דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

יוצא אל האור / 'דבר ראשון' יוצא במהדורה אינטרנטית מחודשת

האתר עלה הבוקר לרשת ומאות אלפי חברי הסתדרות קיבלו גיליון מקוון. המטרה - להשפיע על השיח החברתי והכלכלי בישראל

'דבר' אז והיום. גרפיקה: דבר ראשון.
'דבר' אז והיום. גרפיקה: דבר ראשון.

'דבר ראשון', אתר חדש-ישן מבית ההסתדרות החדשה, עלה הבוקר (שלישי) לרשת. בכך החלה פעולתו של מיזם חברתי חדש שמטרתו להשפיע על השיח החברתי והכלכלי בישראל.

אולם אין זו התחלה חדשה לגמרי. העיתון 'דבר' ההיסטורי החל לצאת לאור בתל-אביב לפני 91 שנה בדיוק, בסיון תרפ"ה, יוני 1925. העיתון פעל ברצף – למעט הפסקה כפויה על ידי שלטונות המנדט הבריטי למשך כשבועיים בשנת 1937 – עד לחודש מאי 1996, אז "נפל דבר", כהגדרת המשוררים. עתה, לאחר הפסקה "קצרה" של 20 שנה, נוצרה מתכונת מחודשת זו של האתר 'דבר ראשון'.

האתר צפוי לעסוק בנושאים חברתיים ומאקרו-כלכליים, תוך מתן ביטוי למנעד של עמדות בציבוריות הישראלית, אך מבלי להכחיש את הערכים המובילים את חברי וחברות המערכת, כהגדרתם: השאיפה המתמדת לצדק חברתי ושוויון, האמונה בציונות ובמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"התחייה מחדש של העיתון ההיסטורי 'דבר', בפורמט הנוכחי – 'דבר ראשון'", כתב נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בברכתו לאתר החדש, "היא לא פחות מנס. שורשיה נטועים, כך אני מאמין, בימי המחאה החברתית של קיץ 2011. תחייה זו מבטאת את התביעה להשיב את דמותה של החברה הישראלית כמדינת רווחה, כחברה צודקת".

"אך קודם לשינוי", הוסיף הנשיא, "החברה הישראלית זקוקה לחלופות אידאולוגיות, לזווית ראיה שונה, לאתגר. בהעדר קול אחר אנו נדונים לצעוד כל הזמן במעגלים המוכרים לנו ולחזור על הטעויות שעשינו ושאנו עושים".

"אני מקווה ומאמין", כתב אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות בדברי ברכתו, "כי ל'דבר ראשון' תהיה תרומה חשובה ליצירת שיח ציבורי המושתת על ערכים של שוויון וערבות הדדית, ובכך יתרום להפיכתה של החברה הישראלית לחברה שוויונית וצודקת יותר".

"מאז הקמתה, וביתר שאת בשנים האחרונות" כתב ניסנקורן, בהסבירו את החלטתה של ההסתדרות לעמוס על עצמה את משימת ההוצאה לאור של 'דבר ראשון', "ההסתדרות מהווה תנועה חברתית רחבה החותרת לשינוי חברתי, לשוויון מגדרי, לייצוג ולהגנה על אוכלוסיות מוחלשות ולחיזוק הסולידריות. היכולת להמשיך את המגמה החשובה והמבורכת הזו נשענת על היכולת ליצור שינוי תודעתי וכן על קיומו של שיח ציבורי התומך בשינוי חברתי תוך חתירה לחברה צודקת יותר".

עבור חלק ניכר מהכותבים והכותבות באתר החדש מדובר במעבר לעולם התקשורת הישראלי מעולם החינוך והפעילות החברתית. טל כרמון (30), אשר תסקר את הכנסת ונושאי חברה באתר, התייחסה לאתגר.

"אני מאמינה שהסיפורים שאנחנו נביא לציבור דרך האתר", אמרה כרמון, "והדרך שבה נספר אותם, עשויים להוסיף לשיח החברתי בישראל מימדים חשובים. אנחנו שואפים לתאר גם תהליכים עמוקים ומורכבים, אבל יחד עמם את האופן שבו חווים נשים וגברים את התהליכים האלו ביומיום. נראה לי שזה יהיה מעניין", הוסיפה.

האתר יפעל בכמה מימדים ואופני פעולה – כמהדורה מקוונת (ניוזלטר) אשר תשלח למנויים בכל בוקר, וכן יפעיל דף פייסבוק שבו ישותפו תכנים מן האתר, ותכנים נוספים אשר לא עלו לאתר. בעתיד מתוכננת אפליקציה לטלפונים ניידים, ואף כנסים בנושאים חברתיים שונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!