דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות האחיות

בריאות קורסת / השופטת פסקה שוב לטובת האחיות: ימשיכו בעיצומים ללא פגיעה בשכר

בית המשפט קבע כי משרד הבריאות יציג נתונים בדיון הבא, וכי משרד האוצר יציע אופן תגמול נוסף לאחיות בריאות הציבור | שאול סקיף, יו"ר ועד האחיות במגזר בתי החולים: "אל תתנו לנו להגיע למצב שבאמת לא נוכל יותר. במשרד לא שומרים עלינו, אנחנו אלה שחוטפים את המכות והקללות"

הפגנת אחיות מול משרד הבריאות בירושלים, 22 ביולי 2019 (טל כרמון)
הפגנת אחיות מול משרד הבריאות בירושלים, 22 ביולי 2019 (טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה קבע שעיצומי האחיות ימשיכו ללא הפחתת שכר. בדיון שנערך היום בבית הדין לעבודה נקבע כי המשא ומתן בין הסתדרות האחיות למשרדי הבריאות והאוצר ימשך תוך המשך העיצומים של האחיות, בניגוד לעמדת משרד הבריאות. בנוסף, משרד הבריאות יודיע מהם מספר התקנים שלא מאויישים או מוקפאים, או תקנים שהובטחו ולא הגיעו. בנוסף נקבע שוב שמשרד הבריאות ימסור מידע על מספר האחיות בפועל ומספר המיטות בפועל ומהו תקן האחיות, זאת בכדי שתהיה תמונה ברורה על המחסור בתקנים ואיושם. בנוסף קבע בית הדין שתיערך בדיקה פרטנית אצל מנהלות הסיעוד בנוגע למחלקות שלא קיבלו תקנים שהובטחו. משרד האוצר נדרש להביא הצעה לעניין התגמול הנוסף או התמריץ לאחיות בריאות הציבור. הדיון הבא נקבע ל-18 לאוגוסט.

הדיון בבית הדין בנושא שביתת האחיות (צילום: הסתדרות האחיות)
הדיון בבית הדין בנושא שביתת האחיות (צילום: הסתדרות האחיות)

בסוף הדיון אמרה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן: "היום הגיעו האחיות ודיברו על העומסים שלנו. סוף סוף הבינו שאי אפשר להמשיך להשכיב אנשים במסדרון בשנת 2019. הבינו שזה ישראבלוף, כשמבקשים מהאחיות להתעסק בטופסולוגיה במקום במטופלים. אנחנו עשינו את המאבק של אזרחי המדינה. לכל אזרח מגיע טיפול. סוף סוף השופטת ראתה את הצדק של האחיות. אני מעדיפה להיות המחשב כי מתעסקים בו יותר מבחולה. לא יכול להיות שייקחו רפורמה מארה"ב ויעתיקו אותה לישראל, כשמספר התקנים שונה. אני גאה באחיות ובמקצוע שלנו. נמשיך בעיצומים ונמשיך לדרוש את שמגיע לאחיות".

במהלך הדיון סיפרה אחות בריאות הציבור שעובדת בטיפת חלב באלעד שבעירה יש 1,200 תינוקות ויש ארבע ורבע תקנים. "אני אמורה לקבל תינוקות בשבועיים הראשונים אבל בפועל אני מקבלת אותו אחרי שלושה וחצי חודשים. אין לנו למי לפנות. אנחנו מנסים להפנות אנשים לראש העין. תקינה זה 100 אפשר גם 120 (על כל 100 תינוקות אחות. ט.כ.). אני עושה את העבודה שלי מתוך שליחות, אני מאמינה בשירות שאני נותנת. וסופרים רק את התינוקות ולא את הפעוטות שגם הם מגיעים לטיפת חלב".

שאול סקיף, יו"ר ועד האחיות במגזר בתי החולים אמר בדיון, "יש כאן ישראבלוף אחד גדול והכל על הגב שלנו. אל תתנו לנו להגיע למצב שבאמת לא נוכל יותר. במשרד לא שומרים עלינו, אנחנו חוטפים את המכות והקללות ולא יכולים יותר".

משרד הבריאות לא הגיע עם המספרים של מספר האחיות והתקנים, למרות שכך סוכם בסיום הדיון הקודם, אך יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן פירטה את מספר התקנים: בבריאות הציבור יש בפועל 1,214 תקנים, אבל בתצהיר של המשרד כתוב שיש 1,350. ממה הפער?".

יו"ר ועד עובדי קופת חולים כללית, פרוספר בן חמו, אמר בדיון, "תראו מה שמשרד הבריאות והאוצר עושים. אנחנו רוצים לתת שירות לחולה, אנחנו לא רוצים לסכן את החולה ואת עצמנו. אנחנו אלה שחוזרים להיות מול החולים. אם הם לא יתעשתו, אם תהיה כפייה בכוח תהיה התפטרות קולקטיבית".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התנגד להמשך העיצומים ואמר שיש פגיעה במטופלים. "תרופות צריכות להיות מסודרותאומדנים על תזונה והפניה לגורם הנכוןכשלא מדריכים את המטופל לפני המטופל נוצר נזקכשלא מתעדים ברשומה הרפואית, כשלא עושים כיול למכשיר מדידת סוכר, כשלא מבצעים תצפיות על היגיינת ידייםכשאין תהליכי בקרהיש לזה אפקט מצטבר והגענו לנקודת אל חזור". בתגובה לכך אמרה השופטת, "לא יקרה כלום אם משרד הבריאות יסמוך על האחיות שלושה שבועות שהן שוטפות ידיים בלי שתתקיים תצפית".

את הסתדרות האחיות מייצגים בהליך משרד עורכי הדין נעמי לנדאו ועורכי הדין תהילה בנישו ואלעד מורג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!