דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות

עבודה מסוכנת / יום מדמם במקומות העבודה: עובד נהרג במפעל בסמוך לטבריה, 5 פצועים בתאונות

איהאב אלג'מל (35) מבקעת הירדן נהרג כשביצע עבודות תחזוקה במפעל מאפים באזור התעשייה גליל תחתון, והוא ההרוג ה-50 בתאונות עבודה ב-2019 | בירושלים נפל עובד ממבנה ונפגע באורח קשה

איהאב אלג׳מל ההרוג בתאונת העבודה. (מתוך פייסבוק)
איהאב אלג׳מל ההרוג בתאונת העבודה. (מתוך פייסבוק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד אחד נהרג וחמישה עובדים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה, ב-6 תאונות עבודה שונות שאירעו היום (חמישי) בענפי הבניין והתעשייה. מספר ההרוגים בתאונות הבניין מתחילת שנת 2019 עלה ל-50.

איהאב אלג׳מל, פלסטיני כבן 35 תושב טובאס שבבקעה, נהרג כשעבד במפעל S.F.S מאפים בע"מ באזור התעשייה קדמת גליל, הסמוך לטבריה. הוא העובד ה-50 שנהרג השנה בתאונות עבודה בישראל.

התאונה אירעה בשעות הצהריים, והייתה מעורבת בה מכונה למילוי מאפים בהזרקת שוקולד, המופעלת באמצעות לחץ אוויר. חובש רפואת חירום במד"א דודו ברגר סיפר כי כשהגיע למקום ראה גבר כבן 35 מחוסר הכרה, עם חבלות בגופו. "ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. לצערנו, לאחר שנלחמנו על חייו במשך דקות ארוכות, לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אלג'מל לא היה עובד ישיר של המפעל, אלא היה מוזמן למקום לבצע פעולות אחזקה ותיקונים לפי צורך. התאונה נחקרת על ידי המשטרה ומינהל הבטיחות במשרד העבודה, אשר  הוציא צו בטיחות האוסר על הפעלת המכונה עד  להשלמת הבדיקה. עיקר הבדיקה לדברי המינהל נוגעת לשאלה האם מופעלת המכונה בהתאם להוראות היצרן, בדגש על פרק הבטיחות.

בשעה 17:30 נפל עובד נוסף, כבן 30, ככל הנראה בעת עבודות תחזוקה על גג בניין ברחוב האשכול בירושלים ונפצע באורח קשה. חובשי רפואת חירום במד"א דב שליסר ואלי פרחי, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 שוכב בגג הבניין. אנשים במקום סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-2 מטרים, בעת שככל הנראה ביצע עבודות תחזוקה בגג. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלת ראש, והענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות, הרדמה והנשמה. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו להמשך טיפול רפואי בבית חולים שערי צדק".

בשעות הבוקר ארעו שתי תאונות עבודה באתרי בנייה שונים בראש העין, בתוך כמחצית השעה. לבית החולים בילינסון פונה עובד כבן 31 במצב בינוני עם חבלות בחזה, ועובד נוסף כבן 29, במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

בשעה 15:00 דווח למד"א על עובד נוסף שנפל מגובה באתר בניה ברחוב דוד וולפסון בתל אביב. העובד, כבן 40, פונה במצב בינוני יציב עם חבלות בפלג גופו העליון לבית החולים וולפסון בחולון.

זירת תאונת העבודה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת תאונת העבודה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 

לקראת השעה 19:00 בערב, נפצע עובד נוסף במפעל בנהריה בנסיבות שאינן ברורות עדיין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם גבר בן 48 במצב בינוני, עם חבלות בגפיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!