דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

הממשלה יורדת דרומה / חודש אחרי סגירת שדה דב: הממשלה תתכנס באילת ותאשר תכנית לחיזוק העיר

בעוד אבדן התוצר המוערך בעיר בעקבות סגירת שדה דב עומד על 1.2 מיליארד ש"ח בשנה, הפיצוי הממשלתי הצפוי הוא 400 מיליון ש"ח בלבד | בתכנית הפיצוי: הרחבת ביה"ח יוספטל, פיתוח חופים, הרחבת כביש 90 ופיתוח תשתיות לתעשיית דיג

בתי מלון בעיר אילת (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
בתי מלון בעיר אילת (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

חודש לאחר סגירת עורק התחבורה המרכזי לעיר אילת, הממשלה מציגה תכנית לפיתוח העיר: הממשלה תתכנס היום (ראשון) בשעה 13:00 לישיבה מיוחדת בעיר אילת, לאישור התכנית הממשלתית לפיתוח העיר בעקבות סגירת שדה דב. בישיבה תובא לאישור תכנית להשקעה בת 400 מיליון ש"ח בתשתיות העיר אילת וביישובי המועצה האזורית חבל אילות הסמוכים, שהוצעה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט סופית לסגור את שדה התעופה בתל אביב, שהיה עורק התחבורה המרכזי בין העיר הדרומית למרכז הארץ.

על פי פרסום באתר וואלה, תכנית ההשקעה תכלול התרחבות של תשתיות התיירות בעיר – פיתוח חופים, הקמת מרכז כנסים והפקת אירועים תרבותיים במימון ממשלתי. בתחום הבריאות דווח כי התכנית תכלול הרחבה של בית החולים יוספטל. ההצעה כוללת גם שיפור תשתיות תחבורתיות כגון הרחבת כביש 90, הרחבת התחבורה הציבורית בעיר ומימון תחבורה ציבורית לתושבי העיר. עוד כוללת ההצעה השקעה בחקלאות, ובייחוד בהקמת תשתית לתעשיות דיג. המסמך המלא של התכנית טרם פורסם, ולכן עדיין לא ידוע מהם המקורות התקציביים או לוחות הזמנים המלאים ליישומה.

הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ההצעה הממשלתית להשקעה בעיר אילת ובחבל אילות הסמוך מגיעה לאחר שראש הממשלה נתניהו הורה על סגירת 'שדה דב' – שדה התעופה בתל אביב, שהפסיק סופית לפעול ביולי האחרון ופעילותו עברה לנמל התעופה בן גוריון. שדה התעופה היה אחד היסודות של התיירות בעיר אילת, שעליה כלכלתה מתבססת, וכן של הרפואה בעיר, שנעזרת ברופאים מומחים ממרכז הארץ ובהטסת חולים לטיפולים בבתי חולים במרכז הארץ. הארכת זמן הטיסה למרכז הארץ, לצד טענות כי נתב"ג אינו ערוך לקלוט את כלל הטיסות, הביאו לחשש מירידה בתיירות לעיר ומפגיעה בחולים ובמטופלים.

מדו"ח שפורסם בזמן המאבק הציבורי של תושבי אילת נגד הסגירה עולה כי הרחקת אילת מת"א תגרום לירידה שנתית של 13% בכניסות לעיר של תיירים מקומיים ובירידה של כ-850,000 לינות. כמו כן, 1,400 חדרי מלון צפויים להיסגר וכך גם מאות בתי עסק מכלל 7,500 עסקים קיימים בעיר אילת. עוד נכתב כי התוצר של אילת (המוערך בכ-12 מיליארד) צפוי לרדת בכ-10%, מתוך כ-30,000 מועסקים צפויים להיות כ-3,000 מובטלים וערך הנכסים (המוערך בכ-300 מיליארד שקל) צפוי לרדת בלפחות ב-5%. הירידה בתוצר תביא כמובן לקיטון בהכנסות ממיסים של המדינה. הנזק הישיר בלבד הינו אובדן תוצר של 1.2 מיליארד שקלים לשנה וירידה של 15 מיליארד שקל בערך הנכסים בעיר. מתוך כך, נזקי האבטלה האמיתיים לא יתבטאו בתשלומי אבטלה, אלא בנטישת העיר ובפגיעה בחוסנה האסטרטגי של אילת.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!