41% מהדירות החדשות נרכשות ביום שישי. כך עולה מנתונים שמציגה חברת "אלדר שיווק" שבחנה את הפעילות בכ-90 פרויקטים ברחבי הארץ. בחברות הנדל"ן שזיהו את התופעה החלו כבר להשקיע בימי מכירות מיוחדים, בראנצ'ים ושפים דווקא בשישי בבוקר.
כשחושבים על זה, זה לא כל כך מפתיע. הישראלים עושים קניות ביום שישי, זה היום היחיד בשבוע שבו רובנו מסוגלים לפנות כמה שעות כדי להגיע למשרדי המכירות ולהעמיק בעסקאות שמציעים לנו. יום שישי הוא לא רק יום הסידורים האולטימטיבי הוא גם יום שמכוונן למשפחה וכנראה שהחלטה על רכישת בית נתפסת בעינינו כאירוע משפחתי.
"שעות העבודה בישראל נחשבות לארוכות בעולם המערבי", מסביר מנכ"ל אלדר, רוני כהן. "ביום יום הצרכן הישראלי רודף אחרי הקריירה ומסיים את יום העבודה בחמש-שש אחר הצהריים ואף מעבר לכך. היום הנוח ביותר עבורו להגיע למשרדי המכירות ולבחון לעומק את רכישת הדירה נעשה ביום שישי. לדוגמא, באמצע השבוע נכנסים למשרד המכירות בממוצע 3-4 מתעניינים ביום, בימי שישי מדובר על 30-40 מתעניינים. לכן, מידי חודשיים-שלושה אנחנו עורכים בכל הפרויקטים שאנחנו משווקים אירוע מכירות ביום שישי ומתגברים את צוות המכירות. לאירוע הזה אנחנו מזמינים את כל מי שהתעניין בפרויקט".
אחת החברות הנוספות שהבינו את הסיפור היא חברת שגראווי. לדברי נור שגראווי, סמנכ"ל המכירות בשגראווי ייזום, "בפרויקט החדש שלו בקריית ים החלטנו לצאת מהקופסה. אחד מרוכשי הדירות יקבל את הדירה שלנו במתנה. לכן, לקראת ההגרלה אנחנו עורכים בימי שישי אירועי מכירות עם הרבה אוכל ומוזיקה ומאפשרים לרוכשים להתרשם מהפרוייקט ומהאזור. ביום שישי האחרון הגיעו לכאן מעל 100 איש. בחרנו ללכת דווקא על טברנה יוונית ולא עוד בראנץ', מכיוון שהפרויקט נמצא כ-700 מטר מהים ורצינו לעשות פה סגנון אחר ולחשוב מחוץ לקופסה".
גם חברות אשדר, צמח המרמן ואזורים עורכות בימי שישי בראנץ' הכולל מאפים וגבינות. לאחרונה החברות דיווחו על מכירת 16 דירות תוך חודשיים.