דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בכדורגל / אנגליה תשדר את כל משחקי ליגת הנשים בכדורגל, בישראל נמשיך לחכות

ההתאחדות האנגלית הודיעה על פלטפורמה חדשה לשידור חי של כל משחקי הליגה הבכירה WSL, והצטרפה לארה"ב ולספרד שתתחיל בכך בעונה הבאה | ישראל כבר עשתה את הצעד הראשון של צילום המשחקים, ואחרי ההתעניינות במונדיאל הנשים הגיע הזמן להתקדם לשידורים חיים

משחק כדורגל בליגת כדורגל הנשים באנגליה, מאי 2019 (Photo by Catherine Ivill/Getty ImagesIL)
משחק כדורגל בליגת כדורגל הנשים באנגליה, מאי 2019 (Photo by Catherine Ivill/Getty ImagesIL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל האנגלית הודיעה על השקת פלטפורמה חדשה דרכה ישודרו כל משחקי ליגת הנשים הבכירה באנגליה, ה-WSL. בכך מצטרפת אנגליה לארה"ב שכבר משדרת את כל משחקי ליגת הנשים באתר האינטרנט של ההתאחדות, ולהתאחדות הספרדית, שהודיעה שתעשה זאת החל מהעונה הבאה. מהלכים אלו מעניקים רוח גבית לדרישה מההתאחדות לכדורגל בישראל לפעול לשידורי כל משחקי ליגת הנשים בישראל.

ההתאחדות האנגלית הודיעה שדרך הפלטפורמה החדשה ניתן יהיה לצפות בעונת המשחקים 2019-20 במעל ל-150 משחקים, שיכללו את כל משחקי הליגה העונה, משחקים נבחרים מהגביע ומגביע הליגה ותקצירים של משחקים. במקביל ימשיכו ערוצי הטלוויזיה של BBC ו-  BT Sport לשדר כ-30 משחקי ליגה נבחרים במהלך העונה.

קלי סימונס, מנהלת ה-WSL אמרה כי "ההכרזה היא צעד חשוב במסע של ההתאחדות האנגלית להגדלת משחק כדורגל הנשים בעזרת משיכה של קהל אוהדים חדש. אנחנו יודעים שאנשים אוהבים לצפות בדרכים מגוונות במשחקי הכדורגל, על ידי הפיכתו למהיר ונגיש."

המונדיאל חשף את הביקוש

נקודת ציון משמעותית שתרמה להחלטת ההתאחדויות היא מונדיאל הנשים שנערך הקיץ בצרפת, והצליח למשוך כמיליארד צופים וצופות ברחבי העולם. הנתונים המרשימים הצליחו לשכנע את מקבלי החלטות בספרד, אנגליה וארה"ב להגדיל את כמות השידורים של משחקי ליגות הנשים בפלטפורמות השונות. בעקבות ההצלחה של נבחרת ארה"ב במונדיאל החליטו ברשת ESPN לשדר לראשונה 14 משחקי ליגה בשידורים ישירים בערוץ הטלוויזיה של הרשת.

בישראל כבר קיימת פלטפורמה שיכולה להפוך בקלות למודל האנגלי. בשנתיים האחרונות מצולמים משחקי הליגה הישראלית בצורה מקצועית ועולים בין יום ליומיים לאחר המשחק לעמוד היוטיוב של ההתאחדות לכדורגל. למרות שכל המשחקים כבר מצולמים, הם אינם משודרים בשידור חי ואין בהם פרשנות מקצועית. בנוסף קטעי המשחקים אינם נגישים לציבור הרחב שאינו יודע בהכרח על קיומם, ואינם מסונכרנים עם נתוני ההתאחדות לגבי הרכבי השחקניות, שמתפרסמים לעיתים גם 3 ימים לאחר סיומו של המשחק.

ההתאחדות לכדורגל, בשיתוף פעולה עם "אתנה" – הפרויקט הלאומי לקידום ספורט נשים בישראל, כבר עשו את הצעד הראשון. עכשיו נותר להם יחדיו לעשות את הצעד השני והמתבקש כל כך: לפתוח דף פייסבוק של הליגה הישראלית, ולשדר בו בשידור חי את משחקי הליגה, שכבר מצולמים ממילא. צעד נוסף שניתן לעשות הוא לערוך את שידורי המשחקים לתקצירים, כפי שנעשה בליגות הגרמנית והצרפתית. צעד שלישי שההתאחדות יכולה לעשות הוא להכריז על כ-20 משחקים בשנה שישודרו עם שדרנית ופרשנית. צעדים אלו קריטיים ליצירתו של קהל צופים וצופות רחב למשחק והפיכתו לנגיש יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!