דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פערי שכר בספורט / בין 100 הספורטאים המרוויחים ביותר - אשה אחת בלבד

ברשימה שפרסם המגזין פורבס הטניסאית סרינה וויליאמס, האשה היחידה ברשימה, נמצאת במקום ה-63 | טניס הוא עדיין הענף הרווחי ביותר לנשים עם 10 המובילות מבין הנשים | ומי במקום הראשון ברשימה?

סרינה ויליאמס, קרוליין ווזניאקי, מריה שראפובה, דניקה פטריק, פי.וי סינדהו (צילום: shutterstock / Pratik Behera / flicker).
סרינה ויליאמס, קרוליין ווזניאקי, מריה שראפובה, דניקה פטריק, פי.וי סינדהו (צילום: shutterstock / Pratik Behera / flicker).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המגזין פורבס פרסום אתמול (שלישי) את רשימת הספורטאיות והספורטאים המרוויחים ביותר השנה. במגזין מחשבים את סכום הכסף אותו הרוויחו הספורטאים מרחבי העולם בין חודש יוני 2018 ועד חודש יולי 2019 וכך קובעים את הדירוג. שחקן הכדורגל ליונל מסי זכה השנה במקום הראשון הכללי עם שכר שנתי של 127 מיליון דולר ואילו בקרב הנשים, הטניסאית סרינה וויליאמס דורגה ראשונה, עם שכר צנוע בהרבה: 29.2 מיליון דולר.

עשר הספורטאיות המרוויחות ביותר לשנת 2019 (נתונים: מגזין פורבס)
עשר הספורטאיות המרוויחות ביותר לשנת 2019 (נתונים: מגזין פורבס)

גם השנה נחשף הפער האדיר בין הגברים לנשים, בשכר ובסכומי הכסף אותם הם והן מרוויחים. לפי הרשימה, מבין 100 הספורטאים המרוויחים ביותר יש רק אישה אחת, שחקנית הטניס, סרינה וויליאמס, המדורגת במקום ה-63 הכללי. עוד נחשף שרק 15 ספורטאיות הרוויחו בשנה האחרונה יותר מ-5 מיליון דולר לעומת יותר מ-1,300 ספורטאים.

סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock).
סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock).

בשנה החולפת ענף הטניס השתלט לגמרי על טבלת שיאניות השכר בספורט עם 11 המשתכרות הבכירות ביותר מגיעות מענף הנשים הרווחי ביותר. סך הפרסים לשנת 2019 בסבב טניס הנשים ה-WTA הוא 179 מיליון דולר, כאשר הזוכה בטורניר סוף השנה של הסבב תקבל השנה סכום שיא של 4.7 מיליון דולר.

חלק גדול מההישג הזה שייך לבילי ג'ין קינג ושותפותיה, שהצליחו בשנות ה-70 להקים איגוד טניס נשים נפרד מאיגוד הגברים והפכו אותו להצלחה כלכלית מסחררת. בעזרת איגודן של כל הטניסאיות הן הצליחו להשוות את פרסי הזכייה של הנשים לגברים. למרות שעדיין הטניסאים הבכירים מרוויחים יותר כסף, בגלל פרסי החסות הגדולים יותר, זהו הישג שעולם הספורט הנשי יכול ללמוד וליישם בענפי ספורט נוספים.

הספורטאית עם המשכורת הגבוהה ביותר מחוץ לענף הטניס היא שחקנית הכדורגל האמריקאית אלכס מורגן, כוכבת אלופת העולם, עם שכר של 5.8 מיליון דולר, שכולל בתוכו חוזי פרסום בסך 5.5 מיליון דולר. עדיין הרחק מליונל מסי, שיאן השכר בספורט השנה, שהרוויח 127 מיליון וכריסטיאנו רונאלדו הנמצא במקום השני הכללי עם שכר שנתי של 109 מיליון דולר.

אלכס מורגן במהלך משחק (צילום: Erik Drost/ ויקימדיה)
אלכס מורגן במהלך משחק (צילום: Erik Drost/ ויקימדיה)

בפורבס חושפים כמה נתונים מעניינים: סרינה וויליאמס מדורגת השנה במקום ה-15 הכללי בעולם בכמות הכסף אותו הרוויחה מחוזי פרסום וחסויות שונות הכוללות גם חוזי פרסום עם נייקי ואינטל. וויליאמס נהנתה מהשילוש הקדוש בהיותה סמל לאישה חזקה, הפנים הוותיקות של ענף ספורט הנשים הפופולרי ביותר והיותה אזרחית אמריקאית.

באופן מפתיע במקום השני בדירוג מופיעה כוכבת הטניס הצעירה והחדשה נעמי אוסקה, תושבת ארה"ב שבחרה לייצג את יפן בה נולדה. אוסקה, שהפתיעה העונה וזכתה באופן בלתי צפוי בשני טורנירי גראנד סלאם, זכתה להגדלת סכום חוזי הפרסום מ-1.5 מיליון דולר ל-16 מיליון דולר, לאחר חתימה על חוזים עם מסטרקארד, אול ניפון איירווייז, ניסאן ועוד. כל זה לא כולל את הסכם החסות עם חברת נייקי שיחל ב-2020 ואמור להכפיל את ההכנסות הקיימות שלה ואולי אף לקדמה לראשונה למקום הראשון במשתכרות מבין הנשים.

נעמי אוסקה זוכה בדרנד סלאם אוסטרליה. 26 בינואר 2019 (AP Photo/Aaron Favila)
נעמי אוסקה זוכה בדרנד סלאם אוסטרליה. 26 בינואר 2019 (AP Photo/Aaron Favila)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!