דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התעמרות בעבודה

שערוריית נידוי השחקנים / טרטורים והרחקה מאימונים: הכדורגלן חן דילמוני מתאר מסכת אירועים קשה

אימוני ריצה בשעות החמות, הרחקה מאימונים של כלל הקבוצה ועוד: בפוסט קשה מתאר שחקן הפועל חיפה שהתעלף באימון אירועי התעמרות קשים | הקבוצה בתגובה: מאיימים בתביעת דיבה

כדורגל (Shutterstock)
כדורגל (Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כרוניקה של התעמרות: בפוסט קשה וכואב, מתאר שחקן הפועל חיפה בכדורגל חן דילמוני, שהתעלף אתמול במהלך אימון שערך לבד בהוראת הנהלת המועדון המנסה להפעיל עליו לחץ לעזוב את הקבוצה, את רצף האירועים הבלתי נתפס שהוביל להתעלפותו, וחושף מבפנים את המתרחש כל קיץ מחדש עם עשרות שחקני כדורגל בישראל הסובלים מהתעמרות במקום עבודתם ע"י מנהלי ובעלי הקבוצות.

התרגיל המתואר בפוסט של דילמוני כבר ידוע, והוא אינו הראשון שסובל ממנו: קבוצה מחתימה שחקן על חוזה למספר שנים, אך מחליטה שהיא אינה מעוניינת בו יותר, למרות החוזה החתום לפיו היא המעסיקה שלו. במקום לפעול בהתאם לחוזה, מפעילה הקבוצה לחץ על השחקן כדי שיוותר על חוזה העסקה החתום והפיצויים המגיעים לו, ויעבור לקבוצה אחרת ללא תמורה תמורת סכום כסף נמוך יותר מאשר הרוויח בחוזה המקורי. כדי להפעיל לחץ על השחקנים, בעלי הקבוצות לא מרשים להם להגיע למפגשי הקבוצה ושולחים אותם להתאמן לבד בצד במהלך האימונים, ללא שום מעטפת תומכת מקצועית, עד שהשחקנים נכנעים ומוותרים על זכויותיהם.

הפועל חיפה בזכייתה. מימין בשורה השניה נמצא חן דילמוני. (צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
הפועל חיפה בזכייתה. מימין בשורה השניה נמצא חן דילמוני. (צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)

בפוסט אישי שפרסם נוגע דילמוני בכל אותן נקודות קריטיות של התעמרות במקום העבודה. בקיץ 2018 חתמו עימו הפועל חיפה על חוזה לשנתיים, אך בתחילת העונה החליטו שהם אינם מעוניינים שימשיך לשחק אצלם. הפועל רמת גן הגישה הצעה לחוזה לעונה הקרובה בסכום נמוך מהסכום המגיע לו בחוזה עם הפועל חיפה."כשהפועל ר"ג פנתה אל אדם קידן, הסוכן שלי, והביעה נכונות לצרף אותי במסגרת התקציב שלהם, אדם פנה אליי ושאל את דעתי ואני אמרתי שאשמח מאוד לחזור למועדון שבו גדלתי. אדם פנה למנכ"ל הפועל חיפה אשר אמר 'קח בחשבון שלא יהיה שום פיצוי או השלמה' ובכך לא עזר לרקום את המעבר".

לפי דילמוני כבר בפתיחת האימונים החלו במועדון להפעיל עליו לחץ כדי שיעזוב ויוותר על הכספים שהקבוצה חייבת לו. "לאחר פתיחת האימונים לא זומנתי עם סגל הקבוצה הבוגרת למחנה אימונים ונותרתי לבד ללא מסגרת ראויה לאימון… כשהקבוצה חזרה מהמחנה, מאמן הקבוצה הכניס אותי לשיחה שבה נאמר לי מפורשות 'אתה לא תהיה פה, אנחנו צריכים לדחוף אותך לעזוב אתה מבין מה זה אומר?'"

לאחר השיחה הקשה עם מאמן הקבוצה והמסר הישיר שביקש ממנו לעזוב את המועדון החל הסיוט הגדול של דילמוני: "בשבועיים שעברו מחזרת הקבוצה מהמחנה ועד היום עברתי סדרה של השפלות, נידוי לא חוקי, וביזוי שכללו אימונים בנפרד מהקבוצה והשחקנים, בשעות שונות ומוקדמות על מנת לפגוע בחיי המשפחה שלי. איסור מוחלט על כניסה לאסיפות השחקנים… "

דילמוני ממשיך לתאר את התעמרות במקום העבודה בפוסט שפרסם ואת הלחץ העצום שהופעל, כדי לשכנעו לעזוב ללא פיצויים. "למעט יום אחד שבו נסעתי למשחק הקבוצה ויום אחד שבו, למראית עין, נתנו לי להתאמן עם הקבוצה לאחר קבלת מכתב התראה מהעורך דין שלי, עברתי שבועיים של אימוני טרטור לא חוקיים, שכללו ברובם אימוני ריצה מפרכים בשעות חמות במשך שעה וחצי, בימים שאין לקבוצה אימון. ללא אימונים טקטיים, ללא אימוני בעיטות והרמות, ללא אימוני כוח וללא משחקונים פנימיים עם שחקנים. עוד טוען דילמוני שהוא התריע אתמול בבוקר בפני אנשי המקצוע של המועדון על כך שלא הרגיש טוב ולמרות זאת נשלח להתאמן לבד עד שהתעלף ונלקח להמשך טיפול במיון.

מהפועל חיפה נמסר בתגובה: “חן דילמוני זוכה בהפועל התאמה חיפה לכל מעטפת התנאים הספורטיביים והחומריים ברמה הגבוהה ביותר, לרבות תוכנית אימונים, טיפול רפואי מיטבי וכל יתר זכויותיו על פי ההסכם. מנגד חוזר דילמוני ומפרסם דברי שקר חסרי שחר כנגד הקבוצה, במקום להתמקד בחיפוש קבוצה כפי שסוכם עימו וכפי שהתחייב. כאמור בהודעתה מאתמול, הפועל מעדיפה שלא לנהל את יחסי העבודה עם שחקניה בתקשורת והיא תתבע את דילמוני בגין לשון הרע עקב פרסומיו השקריים ותגיב בערכאות לתביעתו, אם תוגש כזו”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!