דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנופאים

המאוגדים / לראשונה: מנופאית הוכרה ע"י הביטוח הלאומי כזכאית לגמלת שמירת היריון

ההסתדרות והביטוח הלאומי הגיעו להסכמה לפיה כל מנופאית שאין ביכולה לטפס למנוף במעלית תוכל לקבל את הגמלה | יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל: "צעד חשוב כדי לעודד נשים להצטרף לעבודה בענף"

מנופים בת"א (צילום: דבר)
מנופים בת"א (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה הוכרה מנופאית על ידי הביטוח הלאומי כזכאית לגמלת שמירת היריון כבר מהחודשים הראשונים להריונה. "יש לנו הסכמה עם הביטוח הלאומי שכל מנופאית שאין לה מעלית וצריכה לטפס תקבל גמלת שמירת היריון", אמר ל'דבר' יו"ר ארגון המנופאים דן וורשבסקי. "אנו מקווים שבשורה זאת תקל על נשים נוספות להיכנס למקצוע ללא חשש מאובדן פרנסה בעת הקמת משפחה".

"ברצוננו להודות לביטוח הלאומי על הדלת הפתוחה, הדיאלוג המקצועי וההבנה של הצרכים המיוחדים של מנופאיות בהריון" הוסיף. "לנשים בהיריון יש לעיתים סחרחורות וכתוצאה מכך הטיפוס למנוף מסוכן מאוד למנופאית ולהריונה. לכן מנופאיות בהיריון, אם אין לה דרך חלופית לעלות למנוף תקבל שמירת היריון מהמוסד לביטוח לאומי, כמובן אחרי שתעבור את התהליך המסודר, בהתאם להנחיות הוועד ובליוויו".

בארגון הזמינו מנופאיות לפנות לקבלת הליווי בתהליך מול הביטוח הלאומי, והוסיפו כי "ועד המנופאים וההסתדרות שמחים שהמנופאיות יכולות להגדיל את משפחתן בלא חשש למקום עבודתן, ולעבור את השלב החשוב הזה בחייהן תוך שמירה על בריאותן ומזמין נשים נוספות להצטרף למקצוע האיכותי שלנו ולשפר אותו".

"החלטתי לטפל בצורה מאוד יסודית בנושא תנאי העבודה של מנופאים ומנופאיות, ובכלל זה נושא הסדרת שעות עבודה ומנוחה, הסדרת העסקת המנופאים דרך חברות יעודיות, תחום הבטיחות, הציוד ותקינות המנוף", מסר ל'דבר' יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל. "זה צעד חשוב מאוד כדי לעודד עובדים אחרים, ובכלל זאת נשים להצטרף לעבודה בענף. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה השונים והמוסד לביטוח לאומי כדי להסדיר זכות בסיסית זו".

נשים הנאלצות להיעדר מעבודתן למשך 30 ימים ויותר זכאיות לגמלת שמירת היריון מהביטוח הלאומי שמטרתה לפצות אותן על אבדן שכרן. ההיעדרות עשויה להיגרם הן כתוצאה ממצב רפואי הנובע מההיריון, או לחילופין, בשל מצב בו אופן ביצוע העבודה או מקום העבודה מסכנים את האישה בשל היותה בהיריון, או את עוברה. זאת, בכפוף לאישור רפואי בכתב, ובתנאי שלא נמצאה לעובדת עבודה חלופית מתאימה על ידי המעסיק.

סכום הגמלה מחושב בהתאם לשלושת או ששת החודשים שקדמו להפסקת העבודה (הגבוה מביניהם) ומוגבל לתקרה של 296.27 שקלים ביום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!