דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך עבודה / ועד עובדי 'אקסלנס נשואה' פתחו בצעדים ארגוניים

העובדים טוענים כי החברה מציגה עמדות בלתי קבילות במשא ומתן עמם. יו"ר ועד העובדים: "הם לא מסכימים במהות שיהיו תוספות שכר ואני לא יכול לחתום על הסכם כזה".

אסיפת מחאה של עובדים בבית ההשקעות אקסלנס נשואה. צילום: דוברות ההסתדרות.
אסיפת מחאה של עובדים בבית ההשקעות אקסלנס נשואה. צילום: דוברות ההסתדרות.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בית ההשקעות 'אקסלנס נשואה' קיימו הבוקר (שלישי) אספת עובדים במשרדי החברה בפתח תקווה, תוך שיבוש פעולות החברה, במחאה על כך שההנהלה גוררת רגליה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

לטענת העובדים, במהלך החודשים האחרונים של המשא ומתן המתנהל בין הצדדים, הנהלת החברה אינה משתפת פעולה עם נציגות העובדים ואף הציגה עמדות קשיחות ובלתי קבילות. ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי ההשקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר, מסרה כי "העובדים נהגו במלוא הסבלנות ויצאו מגדרם על מנת ליצור הסכם קיבוצי ייחודי שמתאים לבית השקעות וייטיב גם עם העובדים וגם עם ההנהלה". לדבריה, נתקלו העובדים פעם אחר פעם בהצעות אותן הגדירה כ'מעליבות' מצד ההנהלה. "מבחינתנו מדובר בקש ששבר גב הגמל," אמרה גרגיר, "אם לא נקבל בימים הקרובים הצעה שתהווה נקודת פתיחה מחודשת למו"מ, ננקוט בצעדים ארגוניים נוספים עד לכדי השבתה מלאה של פעילות בית ההשקעות".

"לאחר מספר חודשים של מו"מ עם ההנהלה בנוגע לנושא עלות השכר והבונוסים, ולאחר שיחות שניהלנו בשבועות האחרונים עם עובדים בחברה," אמר יו"ר ועד העובדים, אבי ג'אנה, "החלטנו לדחות את ההצעות המזלזלות של ההנהלה בנושא הכספי ולהשתמש בכל האמצעים הארגוניים החוקיים שעומדים לרשותנו. ניאבק עד להבטחת הסכם ראוי ונכון לעובדי החברה". לדברי הוועד, הוצעו להנהלת החברה שלל פתרונות יצירתיים ויוצאי דופן כדי לקדם את ההידברות, אך ההנהלה נותרת בעמדותיה.

סכסוך העבודה בבית ההשקעות מתנהל עוד מחודש ספטמבר 2014, ביוני 2015 החלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים. לפני כחודש נשלח להנהלה מכתב התראה לפני חידוש הצעדים הארגוניים. מן המכתב עולה כי הנהלת 'אקסלנס נשואה' דרשה כי ההסכם הקיבוצי יבטיח שקט תעשייתי לשלוש שנים, אך היא מסרבת להציע תוספות שכר.

ההצעות של ועד העובדים כללו מנגנונים המביאים בחשבון את המבנה הייחודי של החברה, ואת מצבה הכלכלי. "הם לא מסכימים במהות שיהיו תוספות שכר ואני לא יכול לחתום על הסכם כזה," אמר ג'אנה.

מהנהלת 'אקסלנס נשואה' נמסר: "בין ההנהלה לוועד מתנהל משא ומתן כל העת ואף הושגה התקדמות רבה ומשמעותית. הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים. אנו מאמינים שלשני הצדדים מטרה משותפת – הצלחת החברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!