דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / "אחת מסוגה": טניסאית העתיד שרושמת היסטוריה בגיל 15

קורי 'קוקו' גאוף נחשבה כבר בגיל 10 לדבר הבא בטניס העולמי, והשנה הראתה לכולם שהיא בדרך הנכונה כשהדיחה את ונוס וויליאמס בטורניר ווימבלדון | אם לא תהיה תקלה, הנערה מארה"ב בדרך להיות אחת הספורטאיות הגדולות בעולם

הטניסאית האמריקאית קוקו גוף (Photo by Rob Carr/Getty Images)
הטניסאית האמריקאית קוקו גוף (Photo by Rob Carr/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום רביעי קיבלה סנסציית הטניס החדשה קורי 'קוקו' גאוף את הכרטיס החופשי לטורניר הגראנד סלאם של אליפות ארה"ב הפתוחה. גאוף הנחשבת לדבר הגדול הבא בטניס העולמי, נכנסה לתודעה השנה כשהגיעה עד שלב שמינית הגמר בטורניר ווימבילדון, כאשר בדרך היא מנצחת את אחת משתי דמויות החיקוי שלה, ונוס וויליאמס. גאוף היא תוצר של תעשיית ענף טניס הנשים, המגלגל פרסי זכייה של 170 מיליון דולר בשנה וחוזי פרסום בעשרות מיליונים נוספים.  

בגיל 14 וחצי חתמה גאוף על חוזי פרסום של מיליון דולר לשנת 2019, היא עשתה זאת עוד לפני שהתפרסמה ברחבי העולם בזכות חודש יולי קסום בטורניר ווימבלדון, חברות גדולות כמו 'ניו באלאנס' היו מוכנות לשלם לנערה סכומי הכסף האדירים האלו, רק בשביל לא לפספס אותה בעוד כמה שנים. גאוף היא דוגמה מושלמת לתוצר של ענף ספורט מקצועני שמחפש את הדבר הגדול הבא בכל פינה קטנה בעולם ומוכן להשקיע סכומי כסף אדירים כבר מגיל צעיר, כדי לטפח, למקצע ולהרוויח בגדול. 

כבר כילדה, קוקו גאוף גדלה להיות הדבר הגדול הבא. גם שהתוצאות הראשונות הגיעו בגיל צעיר מהצפוי, היא התכוננה ביחד עם הוריה לרגע הזה מאז שהייתה ילדה קטנה. שעות על גבי שעות של צפייה בגיבורות שלה, האחיות וויליאמס וההליכה בדרכן, גם דרך מאמן הטניס פטריק מורטוגלו המשותף עם סרינה וויליאמס. הכל כדי שיום אחד תהיה זאת שתירש את מקומן כספורטאית מספר אחת בטניס העולמי ובספורט האמריקאי. 

שני הוריה של גאוף היו בעברם ספורטאי מכללות, אביה היה שחקן כדורסל במכללת ג'ורג'יה סטייט ואימה עסקה באתלטיקה קלה. גאוף החלה להתעניין בטניס בגיל 4, בעקבות צפייה במשחקיה של סרינה וויליאמס בתחרות אוסטרליה הפתוחה. היא החלה לשחק טניס כבר בגיל 6 ובגיל 8 הצטרפה לאקדמיית הטניס של ג'רארד לוגו. שני הוריה הבינו שיש בידיהם יהלום בלתי מלוטש והחליטו להשקיע את כל חייהם בפיתוח שחקנית הטניס הצעירה שלהם. 

גאוף הוצאה מהמסגרות החינוכיות ושני הוריה פרשו מעבודתם. אביה החל ללמוד אימון טניס, והאם הייתה אחראית על החינוך הביתי של בתם. שנתיים מאוחר יותר היא עברה להתגורר בצרפת והצטרפה לאקדמיה בהנהלת המאמן של סרינה וויליאמס, פטריק מורטוגלו. כבר מהיום הראשון שלה באקדמיה, תפסה גאוף את תשומת הלב של מאמנה שאמר עליה שהיא: "שחקנית אחת מסוגה" והוסיף "אני תמיד אזכור את הפעם הראשונה שראיתי את קוקו, היא הגיע לאקדמיה ב-2014 כדי להיבחן והיא הרשימה אותי עם הנחישות שלה, האתלטיות שלה ורוח הלחימה שלה. היא הייתה רק בת -10, אבל יכלת להרגיש היא כבר הייתה מאוד שאפתנית. כאשר היא מסתכלת עליך ואומרת לך שהיא תהיה מספר אחת, אז אתה יכול רק להאמין לה".

בטורנירי הנערות, גאוף זכתה ביחידים בתואר גראנד סלאם אחד בלבד, לפני שעברה לבוגרים. בשנת 2017, בגיל 13 בלבד, הפכה לשחקנית הצעירה ביותר שהגיע לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה. במעמד הגמר הפסידה לתקווה גדולה נוספת בטניס האמריקאי, אמנדה אניסימובה בת ה-17, שגם הפתיע את כולם השנה עם הגעה לחצי גמר הרולאן גארוס. שנה מאוחר יותר, בגיל 14, זכתה גאוף בטורניר הרולאן גארוס לנערות אחרי ניצחון על אמריקאית צעירה כשרונית נוספת בשם קייטי מקנאלי. 

בעקבות זכייתה בטורניר הנערות הרולאן גארוס החליטו בחברת הנעליים "ניו באלאנס" להחתים את הכוכבת הצעירה על חוזה רב שנתי. גאוף הפכה תוך רגע למיליונרית וככל הנראה תרוויח בצורה מאוד יפה מהחסויות בשנים הקרובות. לאחר החתימה על החוזה אמרה בהודעה לעיתונות: "אני רוצה להיות דמות לחיקוי לכמה שיותר אתלטים צעירים. אני עד היום רואה את הדמויות לחיקוי שלי (האחיות וויליאמס) בטלוויזיה וחולמת יום אחד לשחק מולן על הבמה הגדולה ביותר". חלום שכמובן הגשימה במהלך טורניר ווימבילדון, כאשר גברה על ונוס. 

https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1148211416601698311

מאז הספיקה גאוף לגרוף עוד כמה חוזי פרסום יפים כולל חברת האוכל האיטלקית 'בארילה', שגם בעלת חוזה פרסום עם רוג'ר פדרר. גאוף שכבר מאומנת ע"י המאמן של סרינה וויליאמס, גם במקביל חולקת סוכן משותף עם רוג'ר פדרר ומוקפת באנשי המקצוע הטובים ביותר, הכל כדי להפוך אותה לשחקנית הטובה בעולם.   

למרות ההתקדמות המטאורית, הסביבה העוטפת את גאוף צריכה להיזהר לא למוטט אתה אותה בגיל צעיר מדי. עם כל הרצון לראות את התוצאות כאן ועכשיו, יותר מדי ספורטאיות בעבר צמחו והגיעו לשיאן בגיל צעיר מדי והתרסקו נפשית וספורטיבית בגלל הקושי להתמודד עם הלחץ הנפשי שמגיע בעקבות ההצלחה. 

השחקנית המוכרת ביותר בטניס האמריקאי שעברה את תהליך הנסיקה בגיל צעיר מדי וגרמה לשינוי החוקי בסבב הנשים העולמי היא ג'ניפר קפריאטי, שהייתה סנסציה עולמית בגיל צעיר מדי. היא זכתה באליפות צרפת הפתוחה לנערות בגיל 13 בלבד. קצת לפני יום הולדתה ה-14 היא כבר הצטרפה לסבב העולמי. היא הפכה לשחקנית הצעירה ביותר להעפיל לגמר טורניר כאשר הגיעה לגמר טורניר "בוקה ראטון" שנערך בפלורידה. בגיל 14העפילה קפריאטי לחצי גמר רולאן גארוס לבוגרות ולשמיניות הגמר בטורנירי ווימבילדון וארה"ב הפתוחה. את העונה הראשונה שלה בסבב המקצועני סיימה במקום ה-8 בעולם, בגיל 14 וחצי בלבד. 

ב-1991 היא המשיכה את הנסיקה והעפילה לשני חצי גמר בווימבילדון (הצעירה ביותר אי פעם) ואליפות ארה"ב הפתוחה. אל השיא המוקדם מדי הגיעה עם זכייה במדלית הזהב באולימפיאדת ברצלונה ב-1992. לאחר הזכייה החלה ההתרסקות הנפשית של הטניסאית הצעירה, שלא ידעה איך להתמודד עם הציפיות וחוסר ההצלחה לעמוד בהן. היא פרשה מספר פעמים מהטניס והסתבכה ב-1993 בפרשיות של גניבה מחנות ועישון מריחואנה. רק ב-1999, שש שנים אחרי תחילת הנפילה, הצליחה קפריאטי להתחיל לחזור לעצמה וניצחה בטורניר הראשון בסבב לאחר הפסקה של שש שנים. 

בעקבות שבירת המחסום הרגשי חזרה קפריאטי לטופ העולמי בתחילת שנות ה-2000 במהלכן זכתה בשלוש תארי גראנד סלאם. לאחר 4 שנים טובות שוב התרסקה נפשית וחלה הידרדרות במשחקה עד שפרשה סופית הרחק מהנבואות שציפו לה בתחילת הקריירה שלה. המעטפת המקצועית המהודרת סביב קורי גאוף חייבת להגן עליה נפשית וגופנית בצורה טובה יותר וללמוד מלקחי העבר, כדי שנוכל להנות עוד שנים רבות משחקנית איכותית, כמו שמאמנה באקדמיה מורטוגולו אמר עליה "אחת מסוגה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!