דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יקבי רמת הגולן

הסכם ראשון / זמן להרים כוסית: הסכם קיבוצי ראשון לעובדי יקבי רמת הגולן

עשרות עובדי היקב בקצרין ייהנו מתוספת שכר, מענק חתימה והטבות נוספות | יו"ר המרחב אבי גבאי: "ההסכם יועיל לא רק לעובדים, אלא גם ליקב ולהמשך הצלחתו כמקום עבודה טוב ויציב לתושבי האזור"

יקב רמת הגולן (דייאנה פאל)
יקב רמת הגולן (דייאנה פאל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת עו"ד אבי גבאי ומנכ"ל יקבי רמת הגולן יאיר שפירא חתמו על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך שיחול על עובדי היקב בקצרין, כך הודיעה היום (חמישי) ההסתדרות. ההסכם ישפר בארבע השנים הקרובות את תנאי העסקתם של למעלה מ-50 עובדים המועסקים בתחומי הייצור והתפעול, המעבדה ומרכז המבקרים. העובדים, רובם ככולם תושבי רמת הגולן ואזור אצבע הגליל, התאגדו לפני כשנה בהסתדרות ומאז התנהל מו"מ בין הצדדים לחתימת ההסכם.

הסכם קיבוצי ראשון ביקבי רמת הגולן. 15 באוגוסט 2019. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הסכם קיבוצי ראשון ביקבי רמת הגולן. 15 באוגוסט 2019. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

כחלק מההסכם כלל העובדים יקבלו במהלך השנים הקרובות תוספות שכר שיסתכמו בין 11% ל-14%, בהתאם לתפקידם. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה מיוחד בגובה 250 שקל בגין כל שנת ותק במפעל, כאשר ישנם עובדים המועסקים ביקב כבר כ-20 שנה.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי שיעורי ההפקדות לפנסיה יגיעו למקסימום האפשרי ותשלומי ההפקדות לפיצויים יגיעו אף הם למקסימום האפשרי ויינתנו לעובדים שהעסקתם תסתיים מכל סיבה שהיא. לצד זאת העובדים יקבלו תשלום מלא על ימי מחלה החל מהיום השני והגובה ההפקדות מצד המעסיק לקרן ההשתלמות של העובדים תועלה ל-7.5% החל מהשנה השלישית להעסקה.

עוד מציינים בהסתדרות כי לצד השיפורים החדשים בתנאי ההעסקה, ההסכם מסדיר שורה של תנאים שהיו קיימים עד עתה ביקב לרבות שי בחגים, קצובת ביגוד, ימי חופשה והבראה, בונוס שנתי ותוספת מיוחדת על שעות נוספות בעונת הבציר.

מעמד חתימת ההסכם נערך בנוכחות גבאי ושפירא, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב איציק פרשה, יו"ר ועד עובדי היקב מיקי כהן, חברי הוועד ישראל עמיר ויעקב סרור ונציגי ההנהלה.

 

יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת, אבי גבאי, מסר: "בשעה טובה ומוצלחת חתמנו הסכם עבודה ראשון פורץ דרך ביקבי רמת הגולן בקצרין ובו הישגים משמעותיים לעובדים. אני מאמין כי ההסכם יועיל לא רק לעובדים אלא גם ליקב ולהמשך הצלחתו כמקום עבודה טוב ויציב לתושבי האזור. תודה רבה מקרב לב לכל חברי הנהלת המפעל וחברי ועד העובדים על שיתוף הפעולה הפורה והענייני לכל אורך הדרך. תודה כמובן גם לאיציק פרשה מזכיר האיגוד המקצועי שעמל רבות על ההסכם. יחד נמשיך לפעול למען ציבור העובדים ולשגשוג היקב".

יו"ר ועד עובדי היקב, מיקי כהן, ציין: "אני מברך על חתימת ההסכם, ומודה להנהלה על ההבנה ועל שיתוף הפעולה במהלך המו"מ, לנציגי ההסתדרות על התמיכה ולחברי הוועד וכל עובדי היקב על הנחישות וההתמדה. היקב שלנו הוא מעבר למקום עבודה אלא הוא כמו בית ומשפחה שנייה לכולנו, ואני בטוח שיחד נמשיך לעבוד זה לצד זה בדרך הנכונה לטובת כל הצדדים".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!